خبرگزاری کار ایران

وزیران کشاورزی ایران و قرقیزستان برای توسعه همکاری‌ها در تهران دیدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۰۶۶

وزیران کشاورزی ایران و قرقیزستان با هدف توسعه همکاری های مشترک کشاورزی دو کشور در تهران با یکدیگر دیدار و گفت و گو می کنند.

به گزارش ایلنا، نوربیک موراشف وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی قرقیزستان در راس هیات هفت نفره فردا یکشنبه یکم اسفند ماه به دعوت رسمی مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به منظور بازدید و آشنایی با توانمندی و دستاوردهای بخش کشاورزی به تهران سفر خواهد کرد.

در این سفر چهار روزه، وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی قرقیزستان علاوه بر ملاقات با مهندس حجتی و بررسی زمینه های همکاری، از تعدادی مراکز دامپروری، صنایع تبدیلی، تکمیلی و غذایی و موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بازدید می کند.

بنابراین گزارش، کشت فراسرزمینی، سرمایه گذاری های مشترک برای تولید کودهای شیمیایی، ساخت گلخانه و ایجاد سیستم آبیاری قطره ای از زمینه های همکاری دو کشور است.

اقتصاد قرقیزستان بر پایه کشاورزی استوار و عمده فعالیت های کشاورزی این کشور در زمینه تولید غلات، پشم، پنبه، میوه، سبزیجات، کنف و مرتع داری است.

بخش کشاورزی حدود 40 درصد تولید ناخالص ملی و یک سوم نیروی کار را به خود اختصاص داده و بخش خصوصی سهم چشمگیری در تولیدات کشاورزی در این کشور دارد.

قرقیزستان دارای زمین های حاصلخیز کشاورزی برای کشت فراسرزمینی است و ایران نیز به موضوع توجه نشان می دهد.

اصلاحات ساختاری، ایجاد محیط مساعد برای توسعه بخش خصوصی از جمله تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی خارجی و از بین بردن سیاست انحصاری بازارها از جمله سیاست های اقتصادی دولت قرقیزستان را تشکیل می دهد.

این کشور عضو بانک اروپایی توسعه و بازسازی، صندوق توسعه کشاورزی بین المللی، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، بانک جهانی ترمیم و توسعه است و درخواست عضویت در سازمان تجارت جهانی (WTO) را مطرح کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز