خبرگزاری کار ایران

جذب مشاور خارجی برای بخش محیط زیست در معادن

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۱۹۰

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: برای رعایت بیشتر مسائل زیست محیطی در حوزه معادن،‌ مشاور خارجی جذب کرده ایم تا طرح ها بر اساس ضوابط و استانداردها اجرا شوند.

به گزارش  ایلنا به نقل از ایمیدرو ؛« مهدی کرباسیان» در حاشیه هفتمین همایش فولاد در جمع خبرنگاران با بیان مطلب فوق،‌ از ورود مشاوران بین المللی محیط زیست از کشورهای مختلف در برخی پروژه های معدنی خبر داد و گفت: در مورد بندر پارسیان که به زودی طرح آن آماده احداث می شود، سالها است که سازمان محیط زیست نظراتی داشته و به تازگی با تفاهم با آنها، یک مشاور محیط زیست از نروژ جذب کرده ایم که موارد مدنظر آنها را رعایت کنیم.

وی گفت: مشکل گیاهان یا حیات وحش را معمولا با تعامل با سازمان محیط زیست برطرف می کنیم و تا مجوز نگیریم، شروع به کار معدنی نخواهیم کرد، در عین حال با توجه به قانون و تاکیدات مقام معظم رهبری باید رعایت محیط زیست را صورت داد و ظرف چهارسال گذشته نیز، این مسائل را رعایت کرده ایم.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اظهارنظر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص موضوع گورخرها و توسعه معادن اظهار داشت: اعتقاد دارم توجه به معادن نکته خیلی ظریفی است که از یک سو باید متوجه شد همان طور که بحث آب و محیط زیست و آیندگان و استفاده درست از معادن را باید مورد توجه قرار داد، باید توسعه نیز صورت گیرد؛ این در حالی است که می توانیم هر دو بحث را به موازات هم بدون مشکل پیش بریم.

به گفته کرباسیان، هم اکنون در آمریکای جنوبی در وسط جنگل کارخانه فولاد احداث شده و مدیر کارخانه بیش از اینکه نگران تولید فولاد باشد، میزان عسلی که زنبورهای عسل تولید می کنند را بررسی می کند؛ یعنی محیط زیست اعلام کرده بود که باید میزان تولید فولاد وصل به میزان تولید عسل باشد. پس دنیا در حال استفاده از تکنولوژی است و محیط زیست را هم حفظ می کند. در هامبورگ بزرگترین کارخانه مس اروپا وسط شهر احداث شده که رعایت محیط زیست کرد و اشتغال ایجاد کرد.

وی در خصوص فاینانس های حوزه معدن که در چند ماه اخیر گشایش شده اند، گفت: خوشبختانه ایمیدرو ۱.۸ میلیارد یورو فاینانس در حوزه فولاد ایمیدرو استفاده کرد؛ ضمن اینکه در طرح آلومینیوم جنوب نیز یک میلیارد از طرح فاینانس چین استفاده شده است.

وی افزود: به تازگی نیز فولاد مبارکه بعد از سفر رئیس جمهور، دو تا سه قرارداد را برای طرح توسعه هرمزگان و مبارکه نهایی کرده است و در آینده نزدیک خبرهای مربوط به آن نیز اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در رابطه با سرمایه گذاری روی مهدی آباد نیز که کنسرسیوم تشکیل شده، یک میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است که در هفته های آتی آینده قرارداد آن امضا می شود.

به گفته کرباسیان، در مورد فاینانس های زیر ۱۰۰ میلیون یورو یا دلار نیز اقدامات خوبی ظرف ماه های گذشته انجام شده و با طرف های اروپایی و چینی نیز، برخی پروژه ها مثل الکترود گرافیتی را پیش برده ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به بسته دوم فاینانس چین، اشاره و خاطرنشان کرد: آخرین اطلاع ما نشان می دهد که وزارت اقتصاد در حال پیگیری این پروژه است؛ البته به موازات آن 10 میلیارد دلار تفاهم نیز با ژاپن در رابطه با فاینانس پروژه های ایران معرفی شده و مشارکت ها نیز در حال انجام است که خوشبختانه فولاد مکران نیز با شرکت های ژاپنی نهایی شد که امیدواریم وزارت اقتصاد آن را عملیاتی کند و ما بتوانیم استفاده کنیم.

وی در خصوص نقشه برداری هوایی نیز گفت: همکاری خوبی با سازمان زمین شناسی صورت گرفته و با آنها کاملا هماهنگ هستیم. اکنون در منطقه خراسان جنوبی و کردستان، نقشه برداری هوایی را شروع کردیم که امیدواریم در مورد این دو منطقه خبرهای خوش را در آینده نزدیک داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز