خبرگزاری کار ایران

شرکت فولاد مبارکه واحد نمونه استاندارد کشوری و استانی

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۷۴۳

در آئینی که به مناسبت روز جهانی استاندارد و با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، جمعی از وزرا، مقامات، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد صنایع کشوربرگزار شد، از سوی سازمان ملی استاندارد، لوح و تندیس واحد نمونه تولید ملی به شرکت فولاد مبارکه اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که در 26 مهرماه در سالن همایش‌‌‌‌‌‌های صدا وسیما برگزار شد، دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور با تبریک روز جهانی استاندارد به همه دست اندرکاران و تلاشگران این حوزه، اظهار داشت: اهمیت و جایگاه استاندارد بر کسی پوشیده نیست و در زندگی اجتماعی و شخصی هر یک از ما معیار و اندازه هایی باید وجود داشته باشد که بر اساس آن بدانیم زندگی ما از کیفیت خوبی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه استاندارد نقشی تعیین‌کننده در بخش‌‌‌‌‌‌های مختلف از جمله رشد اقتصادی کشور دارد، اظهار داشت: ممکن است تصور شود برخورداری از استاندارد فقط خدمت به مصرف کننده است اما در حقیقت تولید کنندگان بیشتر از آن نفع می برند زیرا وقتی کالایی از استاندارد مناسب برخوردار باشد می تواند در صحنه رقابت و در بازارهای داخلی و بین المللی جای خود را باز کند و سود آن نصیب تولید کننده خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در کالاهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در حقیقت معیار و سنجش برای کیفیت مطلوب استاندارد است، خاطرنشان کرد: در واقع اگر کالایی موفق شود که شاخص‌‌‌‌‌‌های استاندارد را داشته باشد، از کیفیت خوبی برخوردار است و به همین دلیل است که در بسیاری کشورهای جهان برای حرکت‌‌‌‌‌‌های اقتصادی خود استانداردهایی را معرفی می کنند.

جهانگیری با تأکید براینکه استاندارد هیچگاه سقف نیست بلکه حداقل‌‌‌‌‌‌هایی است که اگر محصولی کمتر از آن باشد نباید به تولید آن ادامه داد، گفت: امروز برخی بنگاه‌‌‌‌‌‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی استانداردهایی را فراتر از استانداردهای ملی برای خود هدف‌گذاری می‌کنند و به استانداردهای ملی اکتفا نمی‌کنند و تلاش آنها این است که بتوانند کالایی در سطح استانداردهای بین‌المللی تولید کنند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و اجماع صورت گرفته برای اجرای این سیاست‌‌‌‌‌‌ها خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت، مجلس شورای اسلامی، بخش خصوصی و همه افراد مؤثر متحد شده‌‌‌‌‌‌اند که اقتصاد مقاومتی را اجرا و اقتصاد کشور را به حرکت درآورند.

دکتر جهانگیری افزود: تولید کنندگان کشور باید هدف گذاری کنند که کالاهای آنها بتواند در بازارهای بین المللی به رقابت بپردازند زیرا امکان ندارد که کالایی از کیفیت مناسب برخوردار نباشد و بتواند در بازار داخلی و خارجی به حیات خود ادامه دهد.

وی با تأکید بر رعایت استاندارد در تولید کالاها و نقش این امر در افزایش سود تولیدکنندگان، افزود: متأسفانه در کشور ما خدمات پس از فروش به خوبی به مصرف کننده ارائه نمی‌‌‌‌‌‌شود اما اگر تولید کنندگان نکات استاندارد را در تولید خود رعایت کنند میزان ضایعات و تعویض کالاهای ناسالم به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت و در نتیجه تولید کننده ضرر کمتری متحمل خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در خصوص استاندارد، گفت: رسانه ها و همه نهادها باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند تا مردم به هنگام خرید کالا، پیش از توجه به قیمت به کیفیت و استاندارد آن توجه کنند.

دکتر جهانگیری با تأکید بر اهمیت استاندارد اظهار داشت: به دلیل اهمیت این موضوع یک بند در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به موضوع استاندارد اختصاص یافته است و دولت نیز این موضوع را بعنوان یک برنامه جدی در دستور کار خود دارد.

گواهینامههای استاندارد ایران در 100 کشور جهان قابل قبول است

بنابر این گزارش در این مراسم رییس سازمان ملی استاندارد نیز گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در سال‌های اخیر ارایه کرد و گفت: خوشبختانه امروز گواهینامه‌های استاندارد ایران در 100 کشور جهان قابل قبول است و رتبه ایران در سازمان بین المللی ایزو از 31 به 27 ارتقاء پیدا کرده است.

معرفی شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان واحد نمونه استانی

به همین مناسبت در مراسم انتخاب واحدهای نمونه استانی در اصفهان نیز روز چهارشنبه 28 مهرماه در سالن نگین نقش جهان سپاهان شهراصفهان با حضور استاندار، مدیر کل استاندارد استان، رییس مرکز ملی تعیین صلاحیت سازمان ملی استاندارد، مدیران کنترل کیفی وهمچنین منتخبین استانی، کشوری و نمونه استاندارد در استان اصفهان، از سوی اداره کل استاندارد استان اصفهان، لوح شرکت برتر در کسب «واحد نمونه کیفی در سطح ملی» به فولاد مبارکه اختصاص یافت و از اقدامات این شرکت در این راستا تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار فولاد در این همایش، استاندار اصفهان با بیان اینکه امسال طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است ، بنا براین نقش استاندارد در اجرای اقتصاد مقاومتی و تحقق آن و موفقیت آن بسیار مهم و اساسی است.

رسول زرگرپور افزود: بنابر این در این خصوص باید از فرصتها استفاده نمود و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و خودمان را در مقابل تهدیدهای دشمنان از آسیب پذیری خارج کنیم و از این رهگذر می‌‌‌‌‌‌بایستی در مقوله اقتصاد، فعالیتهای درست و بجایی انجام دهیم و امیدوار بود در مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز موفق بشویم و تأثیر این مقوله را در این حوزه ها هم شاهد باشیم.

وی یادآور شد : باید به تولید داخلی و ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و رونق اقتصادی در مقابله با رکود که از مطالبات و خواسته های به حق مردم است توجه بشود و علاج بر این است که در اقتصاد مقاومتی که شعار و دستورکار امسال است، کار و تلاش وافری انجام بدهیم.

ایشان تصریح نمود: استانداردها کمک می کنند تا ما بتوانیم در دنیای رقابتی که بسیار هم سخت و فشرده است سر پا بمانیم و به فعالیت اقتصادی خودمان با انگیزه ی بیشتری ادامه بدهیم و برای پایداری در این دنیای پر رقابت ، چاره‌‌‌‌‌‌ای جز این نداریم که سطح استانداردها را تا سطح ممکن بالا ببریم و در این زمینه سعی کنیم همیشه به روز باشیم .

ایشان با اشاره به شعار روز جهانی استاندارد امسال که در آن می‌گوید استانداردها، اعتمادساز هستند در واقع مبین این موضوع هستند که  استانداردها  ما را به روشها و آیین‌‌‌‌‌‌های کار اطمینان بخش و با چارچوب قابل اعتماد همکاری متصل می کند و از طریق ارائه تفاسیر مشترک در باره طرف های یک ارتباط یا معامله در تجارت سودمند متقابل و بهره گیری مناسب از منابع و تجارت بین المللی ایفای نقش می کند .

وی گفت: مصرف کننده باور می خواهد، اعتماد مصرف کننده مستلزم ، اعتماد و باور او است و این زمانی حاصل می شود که مخاطب به درجه معقولی از اغنا رسیده باشد به همین علت اهمیت برخورداری محصولات از کیفیت بالا و استاندارد در افزایش فروش و جلب رضایت مصرف کنندگان داخلی و خارجی باعث شده است که مسئولان مربوطه در مقوله تدوین استانداردها به کیفیت کالا و خدمت به عنوان رمز بقاء در بازارهای رقابتی داخلی و خارجی و مقوله‌‌‌‌‌‌ای کلیدی و تأثیر گذار توجه کنند.

استاندار افزود: امروزه استاندارد به عنوان مطالبه ملی مطرح است، یک نیاز دولتی و دستگاهی نیست و جامعه نسبت به سازمان ملی استاندارد ایران اطمینان دارد که این اطمینان باید تقویت شود.

رمز برتری فولاد مبارکه؛ تولید و عرضه محصولات طبق مشخصات فنی و کیفی و منطبق با استانداردهای بین المللی

در همین رابطه فرزاد ارزانی معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه در خصوص معیارهای انتخاب واحدهای نمونه استاندارد کشوری یادآور شد: رعایت استانداردهای ملی و بین المللی در تولید و عرضه محصولات و برخورداری از پروانه استاندارد ملی برای کلیه محصولات، مشارکت فعال در تدوین استانداردهای ملی، حضور مؤثر در اجلاسیه های بین المللی استاندارد، برخورداری از رویه‌‌‌‌‌‌های نظام‌‌‌‌‌‌مند در رسیدگی به شکایات و بازخوردهای دریافتی از مشتریان، استقرار سیستمها و فرآیندهای مدیریت کیفیت، دارا بودن گواهینامه‌‌‌‌‌‌های کیفی بین المللی محصولات و ... از مهمترین این معیارها بشمار می‌‌‌‌‌‌آید.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات فولاد مبارکه در خصوص کسب این موفقیت، گفت: تولید و عرضه محصولات طبق مشخصات فنی و کیفی و منطبق با استانداردهای بین المللی به بازارهای داخلی و صادراتی باعث شده است از ابتدای راه‌اندازی، شرکت فولادمبارکه همواره برتری خود را در حوزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف مرتبط با استاندارد وکیفیت حفظ نماید.

معاون تکنولوژی فولادمبارکه با اشاره به شعار سازمان جهانی استاندارد، گفت: شعار امسال «استانداردها اعتماد سازند» یا «Standards Build Trust»  بود که با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات استاندارد و با کیفیت داخلی از اهداف کشور در سال جاری اعلام شده است، شرکت فولاد مبارکه جهت تحقق بخشی به این اهداف و برنامه‌‌‌‌‌‌ها اقدام به طراحی و معرفی یک مدل بومی تحت عنوان IR-Marking نموده است که با الگو برداری از مدل اروپایی گواهینامه کیفی CE-Marking  توسط متخصصان و کارشناسان داخلی شرکت انجام و به مراجع ذیربط نظیر سازمان ملی استاندارد پیشنهاد شده است که در صورت تصویب و نهایی شدن این طرح و در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی، فرآیندها و سازوکارهای فعلی که در گمرکات و مبادی ورودی کشور برای کنترل مرغوبیت فولادهای وارداتی اجرا می‌گردند، بنحو مؤثر و قابل  ملاحظه ای بهبود و ارتقا می یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز