خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس سازمان دامپزشکی:

مجهزترین بیمارستان تخصصی حیوانات کشور افتتاح می شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۰۱۳

مجهزترین بیمارستان تخصصی حیوانات کشور (ستیا) اواسط هفته جاری با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا، این مجموعه درمانی با هدف حمایت از حیوانات شهری و درمان جانوران بی سرپرست از روز سه شنبه 13 بهمن ماه طی مراسمی با حضور مهدی خلج رئیس  سازمان دامپزشکی کشور، جمعی از دوستداران محیط زیست، انجمن های حامی حیوانات و تعدادی از هنرمندان فعال در پویش های حمایت از جانوران آغاز به کار خواهد کرد.

مجهزترین بیمارستان تخصصی حیوانات کشور (ستیا) دارای بخش های اورژانس، داخلی، جراحی، اگزوتیک، آزمایشگاه و پاتولوژی، بستری و مراقبت های ویژه، ارتوپدی، دندانپزشکی، تصویربرداری تشخیصی و چندین بخش تخصصی دیگر است.

فرزانه سنگتراش مدیر این مجموعه درمانی در خصوص لزوم احداث بیمارستان فوق تخصصی حیوانات گفت: گسترش گونه های در معرض انقراض و تهدید روز افزون شکارچیان در کشور موجب شد تا کمبود مراکز درمانی پیشرفته در حوزه جانوری در کشور بیش از پیش احساس شود به همین منظور تلاش شد تا مجموعه ای مجهز با تمامی امکانات تخصصی در قالب بیمارستان حیوانات راه اندازی شود.

وی به افزایش مرگ و میر حیوانات شهری اشاره کرد و افزود: گسترش شهر و تجاوز به محیط زندگی حیوانات، باعث شده تا مردم فراموش کنند که شهر را  با کبوتر ها، قمری، گنجشک، گربه، کلاغ، پروانه‌ و ده ها گونه جانوری دیگر شریک هستیم که البته همین عدم توجه باعث شده تا روز به روز از تعداد حیوانات شهری کاسته و پایتخت طراوت و طبیعت خود را از دست دهد.

سنگتراش عدم آگاهی برخی از شهروندان از رژیم غذایی حیوانات را یکی دیگر از عوامل از بین رفتن جانوران دانست و افزود: حیوانات در طول هزاران سال تکامل، خود را با رژیم های غذایی خاصی منطبق کرده اند درحالی که برخی تصور می کنند پسمانده غذاها می تواند به ادامه حیات حیوانات کمک کند درحالی که در برخی موارد همین غذاها باعث بیماری و مرگ حیوان می شود بر همین اساس در این بیمارستان بخش مشاوره تغذیه حیوانات راه اندازی شده تا بیش از پیش با غذای مناسب حیوانات مختلف آشنا شویم.

وی با اشاره به نگهداری حیوانات خانگی در محیط های آپارتمانی افزود: نگهداری گونه های مختلف جانوری از جمله پرندگان، ماهی ها، جوندگان و غیره نیازمند توجه بیشتر است چرا که دور شدن این حیوانات از محیط طبیعی خود همواره آنها را آسیب پذیر می کند بر همین اساس این مجموعه درمانی توجه ویژه ای به سلامت حیوانات خانگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با احداث چنین مراکز درمانی مردم به جای ترسیدن از حیوانات شهری، راه صحیح زندگی‌ در کنار آنها را بیاموزند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز