خبرگزاری کار ایران

در اتاق شیراز عنوان شد:

تعامل مطلوب کمیسیون‌های سراسر کشور به حل مشکلات کمک می‌کند

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران، بابیان اینکه رسالت اتاق ایران جامعیت بخشیدن به اتاق‌های استانی است، گفت: اعضای کمیسیون‌های شهرستان‌ها هم در اتاق ایران دارای عضو هستند و مطالبات خود را پیگیری می‌کنند.

به گزارش ایلنا، اولین نشست مشترک کمیسیون‌های بازرگانی اتاق‌های سراسر کشور با حضور هیات رئیسه کمیسیون توسعه صادرات و اعضای کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران در اتاق شیراز تشکیل شد.

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق شیراز گفت: برخی از معضلات صادراتی از طریق دولت قابل‌پیگیری نیستند و بخش خصوصی باید به دنبال رفع آن‌ها باشد.

خسرو فروغان با توجه به ارتباط کمیسیون‌های اتاق ایران به‌عنوان مشاور سه قوه، انتقال معضلات بخش بازرگانی از طریق کمیسیون‌های ذکرشده را مهم خواند.

رئیس کمیسیون بازرگانی شیراز ضمن اشاره به رفع معضلات صادرکنندگان در زمینه مالیات از طریق کمیسیون بازرگانی، از بررسی بسیاری از مسائل در استانداری و کارگروه توسعه صادرات خبر داد.

فروغان ارتباط مضاعف با کمیسیون‌های استان‌های دیگر، همچنین کمیسیون‌های اتاق ایران را عاملی مؤثر در رفع معضلات صادراتی دانست.

وی از راه‌اندازی مرکز تسهیل صادرات و ارتباطات تجاری خبر داد و گفت: این مرکز را با توجه به قدرت مالی اندک بسیاری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان، در جهت شناسایی فعالان اقتصادی در راستای نیاز بازار کار راه‌اندازی می‌کنیم.

فروغان برنامه‌ریزی، شناسایی بازار هدف و پیگیری معضلات مجموعه فعالان اقتصادی را ازجمله اهداف مرکز تسهیل صادرات و ارتباطات تجاری بیان کردند.

فروغان گفت: با توجه به عدم امکانات و مشکلات دولت و دارا بودن پتانسیل‌های استان فارس تلاش بخش‌خصوصی در زمینه رفع معضلات ضروری است. با توجه به جذب اتاق ایران در ورود هیات‌های تجاری به تهران و توقف در همان نقطه، اطلاع‌رسانی برای استفاده از توانمندی‌های شهرستان‌ها اهمیت زیادی دارد.

تأکید بر اهمیت تبلیغات و بازاریابی بومی

در ادامه رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران، بابیان اینکه رسالت اتاق ایران جامعیت بخشیدن به اتاق‌های استانی است، گفت: اعضای کمیسیون‌های شهرستان‌ها هم در اتاق ایران دارای عضو هستند و مطالبات خود را پیگیری می‌کنند.

سید رضی حاجی آقامیری بابیان اینکه مطالب و مطالبات بیان‌شده در کمیسیون‌ها توسط نمایندگان در اتاق ایران بیان می‌شود، افزود: مباحث به‌صورت ملی و کشوری توسط کارشناسان پیگیری می‌شوند و مراتب به حاکمیت جهت پیگیری منتقل می‌شود.

حاجی آقامیری راه برون‌رفت از بحران را تشکیل هلدینگ و واحدهای تولید، بسته‌بندی و توزیع مرتبط بیان کرد و لازمه‌ی این امر را، ارتباطات و نظم قوی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه نداشتن تخصص و دانش بزرگ‌ترین ضربه را به اقتصاد و تجارت ما وارد کرده است بر اهمیت تبلیغات و بازاریابی بومی تأکید کرد.

مشکلات صادرات در مرزها

نایب‌رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق خرمشهر، ضمن بیان فعالیت‌های تجاری خود در استان فارس، استان را از لحاظ کشاورزی و معدنی قوی دانست و فعالیت با استان فارس در زمینه محصولات کشاورزی را با توجه به تعامل قیمت و کیفیت مناسب بیان کرد.

فاضل شنیور با بیان اینکه معضلات صادراتی مختص استان فارس نیست و در مرزها هم مشکلات زیادی هست، به بررسی معضلات موجود در گمرک چزابه و شلمچه پرداخت و هزینه حمل‌ونقل و گمرکی بالا را ازجمله معضلات شلمچه بیان کرد.

تأکید بر جذب سرمایه و رفع مشکلات زیرساختی

نایب‌رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران به تجربیات شناخت استان فارس از طریق کشورهای عربی پرداخت و معضلات استان فارس را مشابه استان‌های دیگر و با تبعات ویژه دانست.

عدنان موسی‌پور با اشاره به ظرفیت‌های معدن و کشاورزی استان فارس، جذب سرمایه و رفع مشکلات زیرساختی را زمینه‌ساز بهبود منافع در استان دانست.

موسی‌پور استان فارس را به عنوان تنها استان با حضور بیشترین اعضا در کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران معرفی کرد.

کد خبر : ۴۴۴۴۰۷