خبرگزاری کار ایران

بهره‌وری از آب و خاک و تولید محصول سالم از شاخص‌های مهم در انتخاب نمونه‌های کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۳۶۵

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تقدیر از تلاش بهره برداران نمونه در زمینه تولید و پیشبرد سیاست ها و برنامه های وزارتخانه، گفت: بهره وری از منابع پایه آب و خاک از شاخص های انتخاب برگزیدگان بوده است .

به گزارش ایلنا، اسکندر زند در نخستین جشنواره ملی کشاورزان ایران افزود: علاوه برکمیت تولید و بهره‌وری در زمینه آب و خاک عواملی همچون سلامت و کیفیت محصول، استفاده از روش ها و فناوری های نوین و کمک به انتقال تجربه ها از دیگر شاخص های مهم انتخاب کشاورزان نمونه ملی کشور هستند.

وی اظهار داشت: رقابت برای انتخاب نمونه های ملی بخش کشاورزی از سطح روستاها و دهستان ها آغاز شد و بیش از یک هزار کشاورز در این رقابت شرکت کردند که از بین آنها 102 نفر به عنوان نمونه های برتر انتخاب شدند.

زند تصریح کرد: امسال علاوه بر کشاورزان نمونه، 16 نفر از فناوران ، پژوهشگران برتر و شرکت های دانش بنیان و افراد موثر در بازارهای کشاورزی معرفی و تجلیل می شوند.

در این مراسم آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در سخنانی کوتاه، کشاورزان را مظهر فعل خداوند دانست و گفت: کشاورزی نزد خداوند و مردم، حرفه ای بسیار ارزنده و برتر است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: کشاورزان نزد خدا پربها هستند و باید میان بندگان خدا احترام داشته باشند.

آیت الله عالمی اظهار داشت: یکی از ماموریت های ما از سوی خدا، آباد کردن زمین است و کشاورزی عمل به ماموریت خدا می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز