خبرگزاری کار ایران

ضرورت توجه ویژه به جایگاه صنف آرایشگرانه زنانه در کشور

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۶۰۰

نشست مدیر کل امور بانوان و خانواده و مشاور استاندار تهران با اعضای هیئت مدیره اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تهران در محل این اتحادیه برگزار شد .

به گزارش ایلنا،طی این نشست نائب رئیس اتحادیه صنف آرایشگران زنانه  گزارشی از عملکرد اتحادیه در یکسال گذشته ارائه نمودند و با بیان این مطلب که متصدیان و سرمایه گزاران این واحدهای  صنفی  نقش مهم و بسزایی در کار آفرینی و اشتغالزایی بانوان محترم  دارند، بویژه بانوان سرپرست خانواده و یا بی سرپرست و یا بد سر پرست دارند .

 شهربانو عابدی در خصوص سختی کار این حرفه عنوان کرد: آرایشگران زحمتکش که وظیفه خدمات رسانی به بانوان محترم را دارند و با توجه به سختی کار خیلی زود دچار مشکلات و بیماری های جسمی نظیر ارتروز های پیشرفته می شوند و  این اتحادیه  درخواست بیمه تکمیلی و بیمه مسئولیت جهت حمایت اعضای صنفی اتحادیه متبوع خود  انجام داده است

خانم عابدی تصریح کرد: این اتحادیه در راستای حمایت از تولید ملی،  به کمپین حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی ملحق شد  تا با تشویق اعضای خود به خرید و استفاده از محصولات داخل، گامی مؤثر در جهت پیشرفت اقتصادی کشور بردارد .  

نائب رئیس اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تهران با اشاره به فعالیت های نیکو کارانه این صنف بیان کرد: در حال حاضر این اتحادیه با همکاری اعضای صنفی خیر به زوج هایی که بضاعت مالی ندارند کمک می شود  تا هزینه هایی نظیر مکاپ عروس و دیگر خدمات به صورت رایگان و با بهترین  کیفیت انجام گیرد.

عابدی در این نشست  از انتشار نشریه اتحادیه صنف ارایشگران زنانه خبر داد  و گفت: تلاش این اتحادیه بر این است که با فرهنگ سازی گام به گام برای صنف خود بتواند قدمی در راستای پیشبرد اهداف اعضای خود بردارد . هدف اتحادیه از انتشار این نشریه ارتقا و بالا بردن سطح فرهنگ  و دانش و بالا بردن سطح اطلاعات و معلومات ایشان و نیز ایجاد یک فضای دوستانه و صمیمانه برای اعضای خود است و بدینوسیله اعلام می گردد اعضای این صنف در صورت تمایل در مشارکت با نشریه خود می توانند با اتحادیه تماس بگیرند و مطالب و نقطه نظرات کارشناسی  خود را در اختیار ما بگذارند.

عابدی بار دیگر از عموم خانواده ها و مخصوصا بانوان عزیز در خواست نمود که به واحدهای صنفی بدون پروانه کسب مراجعه ننمایند

و در صورت شناسایی  این  واحدهای بدون مجوز مشخصات انان  را در اختیار اتحادیه بگیرند تا طَی روند قانونی از فعالیت انان جلوگیری شود.

خانم دکتر شارقی مدیرکل و مشاور محترم امور بانوان  و خانواده استانداری تهران در ادامه این نشست با تاکید بر این موضوع که این صنف باید خود را به گونه ای دیگر به جامعه بشناساند، عنوان کرد: بانوان توانمند این صنف در  کوتاهترین زمان ممکن  با إیجاد اشتغال برای هم نوعان خود  زمینه کار و در حرفه های مختلف را فراهم آوردند و نقش مهمی در کار آفرینی دارند.

دکتر شارقی با بیان این مطلب  اتحادصنف آرایشگران زنانه مظلوم واقع شده است، اذعان داشت: . این صنف با چالشهای بسیاری رو به رو است .

این مقام مسئول در خصوص اهمیت کارآفرینی با نوان در جامعه بیان کرد: دولت یازدهم با رویکرد عدالت محور خود، شرایط لازم برای توسعه اقتصادی جامعه را فراهم کرده و در این میان با حمایت از کارآفرینی بانوان، آنان را در بهبود اقتصاد کشور سهیم کرده است.

وی اظهار کرد: مدیریت ارشد اجرایی استان و مجموعه استانداری تهران قصد دارند تا با کمک ارگان های زیربط نظیر اتحادیه صنف آرایشگران زنانه ضمن برآورد وضعیت اشتغال و فعالیت زنان کارآفرین شهرستان های استان، مشکلات این حوزه را با برگزاری جلسات مشترک و هم اندیشی و تبادل نظر رفع کنند.

وی گفت: به رسمیت شناختن فضای کارآفرینی زنان، گام مثبتی است که از سوی دولت برداشته شده و این امر احساس مسئولیت مدیران اجرایی برای ایجاد فضای کسب و کار بانوان را افزایش داده است.

وی تصریح کرد: حضور زنان در اجتماع، این باور را در آنان تقویت می کندو می توانند در حوزه اقتصاد و توسعه کشور نقش مهمی داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز