خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل فولاد مبارکه در آیین تجلیل از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران شرکت:

برای ترویج روحیه ایثار، خانواده‌های جانبازان، شهدا و ایثارگران از همه سزاوارترند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۸۵۹

آیین تجلیل از خانواده‌های شاهد، ایثارگر و جانبازان شاغل شرکت فولاد مبارکه، روز چهارشنبه دوم بهمن‌ماه در سالن همایش‌های نگین نقش‌جهان برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرنگار فولاد، در این آیین، محمدیاسر طیب‌نیا در بیاناتی تصریح کرد: خداوند در آیه ۳۳ سوره نساء می‌فرماید ما برای هر چیزی از آنچه پدر و مادر و خویشان به‌جای گذاشتند وارثانی قراردادیم و با هرکه عهد و پیمان بسته‌اید بهره آنان را بدهید و نقص عهد نکنید که خداوند بر همه‌چیز گواه است.

وی بابیان اینکه موضوع ارث‌ومیراث دو وجه مادی و معنوی دارد تصریح کرد: میراث مادی از خَلق و میراث معنوی از خُلق نشئت می‌گیرد. میراث اول با مرگ آغاز می‌شود و میراث دوم همواره جریان دارد.

دیگران و منافع غیر از خود را بر منافع خود ارجح‌ بدانیم و منافع خود را فدای منافع دیگران کنیم

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: میراث مشترک معنوی را که شهدا برای ما بر جای گذاشتند می‌توان در یک کلمه خلاصه کرد: «ایثار». به این معنا که دیگران و منافع غیر از خود را بر منافع خود ارجح‌ بدانیم و منافع خود را فدای منافع دیگران کنیم، همان‌گونه که پدران یا همسران شما مهمانان عالی‌قدر منافع خود را فدا کردند تا ما امروز با آرامش و آسایش به کارِ تولید مشغول باشیم، جشن بگیریم و درباره اهداف سازمان گفت‌وگو کنیم.

وی افزود: باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که فلسفه ایثار یعنی من برای دیگران، من برای همه و نه همه برای من. این دقیقاً آن چیزی است که امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز دارد.

طیب‌نیا در همین زمینه تأکید کرد: برای ترویج روحیه ایثار، چه کسی سزاوارتر از فرزندان و خانواده ایثارگران است؟ هیچ‌کس بهتر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر و جانباز نمی‌تواند میراث‌دار این ویژگی باشد. اگر امروز بخواهیم یک اولویت اخلاقی برای کشور تعریف کنیم، این اولویت دقیقاً پر کردن خلأ روحیه ایثار و ایثارگری در جامعه است. به خاطر داشته باشیم پس از انقلاب اسلامی هر جا که این ویژگی نقش‌آفرین بوده است، ما موفق بوده‌ایم.

به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه، امروزه در جبهه‌های مقاومت نیز می‌بینیم بسیاری افراد جان خود را با روحیه ایثارگری برای امنیت و آرامش مسلمانان جهان در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

وی گفت: امروز به‌واقع با جنگ اقتصادی مواجهیم و اگر بخواهیم در این جنگ پیروز شویم، باید همان جلوه‌های ایثار و ایثارگری را در تمامی عرصه‌های این جنگ به منصه ظهور بگذاریم.

باید جلوه‌های ایثار را متناسب با مجموعه‌هایی که در آن فعالیت داریم به نمایش بگذاریم

به بیان طیب‌نیا شهدا و ایثارگران از جان و مال خود مایه گذاشتند تا آینده بهتری برای فرزندان این آب‌وخاک رقم بزننذ و این دقیقاً همان شعار «خلق آینده بهتر برای ایران و ایرانی» است که در فولاد مبارکه نصب‌العین قرارگرفته است؛ بنابراین باید جلوه‌های ایثار را متناسب با مجموعه‌هایی که در آن فعالیت داریم به نمایش بگذاریم و به خاطر داشته باشیم که خداوند طبق فرموده خود بر همه اعمال ما شاهد و گواه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز