خبرگزاری کار ایران

در مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده و مجمع عمومی فوق‌العاده فولاد مبارکه انجام شد؛

تصویب افزایش ۲۸ هزار میلیارد تومانی سرمایه و افزایش 22 درصدی بودجه مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۸۵۲

در مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده و مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه که روز چهارشنبه سوم اسفندماه در سالن همایش‌های ساختمان نگین نقش‌جهان برگزار شد، بودجه مسئولیت اجتماعی این شرکت با موافقت اکثریت آرای سهام‌داران به میزان ۲۲ درصد و در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت نیز سرمایه فولاد مبارکه از محل سود انباشته به میزان ۲۸ هزار میلیارد تومان، معادل ۳۵ درصد افزایش یافت.

افزایش ۲۸ هزار میلیارد تومانی سرمایه فولاد مبارکه از محل سود انباشته

در مجمع عمومی فوق‌العاده فولاد مبارکه افزایش سرمایه این شرکت از محل سود انباشته با موافقت اکثر سهام‌داران به میزان ۲۸ هزار میلیارد تومان، معادل ۳۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار فولاد، مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه با حضور ۶۵.۶۴ درصد از سهام‌داران به‌منظور افزایش بودجه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت در سال ۱۴۰۲ و تصمیم‌گیری در خصوص تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، جهت حمایت معیشتی از مشارکان صندوق بازنشستگی فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) برگزار شد.

محمدیاسر طیب‌نیا در این مجمع ضمن تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان و همچنین میلاد حضرت ولی‌عصر (عج) اظهار کرد: خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه شرایط خوبی دارد و پروژه‌های در دست اقدام همه در حال پیشرفت است و علی‌رغم همه محدودیت‌های گاز، برق و… که بیش از سال‌های گذشته بود، تا امروز از برنامه و تولید سال قبل جلوتر هستیم.

وی گفت: به لحاظ سودآوری نیز در شرایط خوبی قرار داریم و امیدواریم یک ماه آینده را نیز بتوانیم با قوت ادامه دهیم و با برداشتن محدودیت‌های گاز، بتوانیم از رکورد سال قبل عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد ما برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته ۲۸ هزار میلیارد تومان است، افزود: این افزایش سرمایه برای تأمین بخشی از منابع موردنیاز جهت تکمیل طرح توسعه‌ای احداث نورد گرم ۲ به‌عنوان ابرپروژه شرکت به میزان ۶۶ درصد، جبران مخارج سرمایه‌ای انجام‌شده بابت تکمیل پروژه‌های در جریان ساخت در داخل شرکت به میزان ۹ درصد، جبران مخارج در حال انجام مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر ۲۳ درصد و جبران مخارج انجام شده مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر ۲ درصد است.

وی ادامه داد: بخش عمده این افزایش سرمایه مربوط به پروژه نورد گرم ۲ است و باید توجه داشت که علاوه بر قرارداد اصلی، قرارداد برخی تجهیزات جانبی موردنیاز، شامل جرثقیل‌ها، خرید غلتک، ماشین‌های سنگ و قطعات یدکی و افزایش نرخ برابری ارز را نیز داشتیم؛ به‌نحوی‌که در بخش ارزی 632 میلیون یورو، بخش ریالی 11500 میلیارد تومان و جمعاً به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

طیب‌نیا با اشاره به روند افزایش سرمایه فولاد مبارکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون ابراز کرد: ما در فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ از ۲۰.۹ همت به ۲۹.۳ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داشتیم که ۶.۸ همت بابت پروژه نورد گرم ۲ بود. در سال ۱۴۰۱ از ۲۹.۳ به ۵۳ همت رسیدیم که این بار نیروگاه سیکل ترکیبی را داشتیم که فاز اول آن مهرماه امسال توسط ریاست جمهوری افتتاح شد و توربین شماره ۲ این نیروگاه نیز آماده بهره‌برداری است و با تأمین گاز، این توربین به مدار وارد می‌شود تا به دنبال آن سال آینده قطعی برق به تولید آسیب نزند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه در سال گذشته بخشی از افزایش سرمایه از محل سود انباشته به خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو اختصاص داشت، گفت: ۸۰ درصد این لوکوموتیوها خریداری و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اواخر سال گذشته افزایش سرمایه از ۵۳ به ۸۰ هزار میلیارد تومان انجام شد، گفت: ۷.۹ هزار میلیارد تومان این افزایش سرمایه مربوط به نورد گرم ۲ بود و در سال ۱۴۰۲ نیز پیش‌بینی ما ۱۸.۳ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه برای نورد گرم ۲ است که امروز مصوبه آن را دریافت خواهیم کرد.

طیب‌نیا با بیان اینکه امروز پروژه نورد گرم شماره 2 از پیشرفت ۲۵ درصدی برخوردار است، گفت: در حال حاضر ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون یورو تجهیزات این ابرپروژه آماده حمل است و تا ۲ ماه آینده به شرکت وارد خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال آینده در پروژه نورد گرم ۲ جهشی خواهیم داشت. در حال حاضر نیز یک هزار و ۵۰۰ نفر در سه شیفت کاری در حال کار هستند و امیدواریم این پروژه تا ۱۴۰۴ در مدار تولید قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه تا امروز ۱۱.۴ هزار میلیارد تومان برای پروژه نورد گرم ۲ پرداخت شده است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۵ با فرض ۶۰ درصد بهره‌برداری از ظرفیت این پروژه، ۴۷ هزار میلیارد تومان در سال اول سود خالص حاصل از در مدار قرار گرفتن این پروژه است و سال بعد ۸۰ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۷ به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

طیب‌نیا با اشاره به تکمیل پروژه‌های در جریان ساخت که ۹ درصد از افزایش سرمایه فولاد مبارکه را شامل می‌شود، افزود: واحد گالوانیزه، واحد آهن‌سازی، پروژه‌های جنبی طرح‌های توسعه، انرژی و سیالات فولاد سبا، پروژه‌های توسعه فولاد سبا، واحد فولادسازی، انتقال و تصفیه فاضلاب شهرها، سیستم اتوماسیون و طرح IT، واحد نورد سرد و … ازجمله این پروژه‌هاست که جمعاً ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص جبران سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده و افزایش سرمایه‌هایی که در شرکت‌ها انجام شده، افزود: یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها انتقال آب دریای عمان است که با پیشرفت خوبی روبه‌رو است. این پروژه نگاه بیرونی به فولاد مبارکه را تغییر داده و نشان داده که ما نه‌تنها به خود، بلکه به مجموعه‌ها و جوامع پیرامونی خود توجه داریم.

وی گفت: افزایش سرمایه فولاد مبارکه در پروژه انتقال آب در یک مرحله از ۲۷۵ میلیارد به یک‌هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان و در نهایت به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در خصوص افزایش سرمایه از محل افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر از شرکت‌های گل‌گهر، چادرملو، آب‌صفه، توکافولاد و شرکت نوین‌الکترود اردکان که ۶.۳ همت برآورد شده است، گفت: در مجموع باید توجه داشت که بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه مربوط به تأمین بخشی از منابع موردنیاز برای تکمیل طرح توسعه‌ای احداث خط نورد گرم شماره ۲ و بیش از ۶.۳ هزار میلیارد تومان مربوط به مشارکت در افزایش در حال انجام شرکت‌های سرمایه‌پذیر و بیش از ۲.۶ هزار میلیارد تومان نیز بابت جبران مخارج انجام شده در تکمیل دارایی‌های در جریان ساخت و ۶۲۳ میلیارد تومان نیز مربوط به جبران مخارج انجام‌شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر است.

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که در حدود چهار سال و ۹ ماه بازگشت سرمایه این طرح‌ها و افزایش سرمایه رخ دهد و از سهام‌داران می‌خواهیم با افزایش سرمایه از ۸۰ به ۱۰۸ هزار میلیارد تومان موافقت کنند.

گفتنی است در ادامه این مجمع پس از استماع گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت، مجمع با اکثریت بیش از دوسوم آرای حاضران، افزایش سرمایه ۲۸ هزار میلیارد تومانی معادل ۳۵ درصد از محل سود انباشته را مورد تصویب قرار داد.

افزایش 22 درصدی بودجه مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه

در مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه، بودجه مسئولیت اجتماعی این شرکت با موافقت اکثریت آرای سهام‌داران ۲۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار فولاد، مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه نیز با حضور ۶۵.۶۴ درصد از سهام‌داران و با موضوع تصمیم‌گیری در خصوص افزایش بودجه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت در سال ۱۴۰۲، تصمیم‌گیری در خصوص تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، جهت حمایت معیشتی از مشارکان صندوق بازنشستگی فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) برگزار شد.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این مجمع نیز با بیان اینکه در این دوره یکی از رویکردهای اصلی ما در همه حوزه‌ها بحث نوآوری بوده است، اظهار کرد: در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز به‌عنوان یک حوزه تأثیرگذار، سعی کردیم رویکرد جدید و نوآورانه داشته باشیم.

وی افزود: چنانچه گزارش سال‌های گذشته فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت اجتماعی را رصد کنید، بیش از همه توزیع بسته‌های حمایتی و کمک در بحران‌ها و محرومیت‌زدایی را داشتیم؛ اما در این دوره جریان‌سازی کردیم و توانمندسازی و جلب مشارکت همه ذی‌نفعان را در دستور کار قرار دادیم.

 مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: ما با منابعی که در اختیارمان بود و همچنین با مشارکت دیگر نهادها چند برابر سال‌های قبل در حوزه مسئولیت اجتماعی تأثیرگذار بوده‌ایم، زیرا با ورود به موضوع توانمندسازی برای هر منطقه سند پیشرفت و آبادانی مبتنی بر استعدادها، ظرفیت‌ها، مشکلات، بحران‌ها و محدودیت‌های هر منطقه را تهیه کردیم و پس از آن به سمت آموزش پیش رفتیم.

وی اضافه کرد: برای مثال در یک منطقه که سند پیشرفت آن بر اساس کشاورزی بود، با آموزش‌های ارائه‌شده و توزیع بذر اصلاح‌شده شاهد افزایش ۱۰ درصدی راندمان کشاورزی  بوده‌ایم.

طیب‌نیا با اشاره به آموزش حدود ۲۶۰ نفر از زنان یکی از روستاهای شرق اصفهان در خصوص بافت فرش و در اختیار قرار دادن مواد اولیه و تجهیزات برای آن‌ها و خرید تضمینی تولیدات آن‌ها، اضافه کرد: هدف ما افزایش درآمد مردم و خارج شدن آن‌ها از محرومیت به شیوه توانمندسازی بوده است.

وی با بیان اینکه فعال‌سازی هنرستان‌های منطقه‌ای و تجهیز آن‌ها، تجهیز بیمارستان‌های مناطق محروم، کمک به تهیه جهیزیه، کمک به تکمیل مسکن محرومان، ساخت ورزشگاه و مراکز فرهنگی در مناطق محروم با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و گروه‌های جهادی از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در حوزه مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه است، ادامه داد: باید توجه داشت که ما اقداماتی را انجام داده‌ایم که پیشنهاد شده در سطح ملی به‌عنوان الگو معرفی شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: با توجه به اقدامات در دستور کار و همچنین برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته درخواست افزایش ۲۲ درصدی بودجه مسئولیت اجتماعی را داریم و از سهام‌داران می‌خواهیم با این میزان افزایش موافقت کنند.

گفتنی است پیش از برگزاری مجمع،  بودجه مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه یک هزار میلیارد تومان بود که با موافقت اکثریت سهام‌داران حاضر در این مجمع با افزایش ۲۲ درصدی به یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

طیب‌نیا در ادامه در خصوص تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، جهت حمایت معیشتی از مشارکان صندوق بازنشستگی فولاد گفت: در مجامع مختلف سهام‌داران همیشه همراهی می‌کردند و مبلغی را به‌عنوان مساعدت برای بازنشستگان در نظر می‌گرفتند. در این راستا هیئت‌مدیره درخواست طرحی برای ساماندهی مساعدت‌ها داشت که ما سه طرح را پیشنهاد دادیم که آخرین آن راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری بود. این طرح در پیش‌مجمع ارائه و نکات دقیقی در خصوص تغییرات شکلی و تأمین بودجه آن مطرح شد که این موارد باید اصلاح شود و می‌توانیم حتی تا قبل از مجمع بعدی در صورت نیاز با برگزاری مجمع فوق‌العاده آن را به تصویب برسانیم.

 سهام‌داران از این افزایش سرمایه به نحو مطلوب بهره‌مند خواهند شد

مهدی کویتی معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه در حاشیه برگزاری مجامع فولاد مبارکه گفت: خوشبختانه امروز افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه از ۸۰ هزار میلیارد تومان به ۱۰۸ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته در مجمع فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه با حضور بیش از ۶۵ درصد سهام‌داران به تصویب رسید.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش سود در فولاد مبارکه و سایر شرکت‌های زیرمجموعه این گروه فولادی بزرگ کشور باشیم و سهام‌داران از این افزایش سرمایه و عملکرد شرکت به نحو مطلوب بهره‌مند خواهند شد.

کویتی با بیان اینکه این میزان افزایش سرمایه از محل سود انباشته شرکت و افزایش سرمایه‌ای که در شرکت‌های سرمایه‌پذیر انجام شده بود، به‌منظور اجرای طرح‌های توسعه بزرگ فولاد مبارکه از جمله احداث خط نورد گرم شماره ۲ و سایر پروژه‌های مهم دیگر شرکت در نظر گرفته شده است.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه تصریح کرد: در هفته‌های آتی این میزان افزایش سرمایه ثبت  می‌شود و سهام‌داران می‌توانند افزایش سرمایه حاصل‌شده را در پورتفوی خود مشاهده کنند.

بنابر اظهارات کویتی، طبق برآوردهایی که در سال جاری انجام شده است پیش‌بینی می‌شود هم سود شرکت فولاد مبارکه و هم سود سایر شرکت‌های زیرمجموعه این گروه رشد قابل‌توجهی داشته باشد و سهام‌داران به نحو مطلوبی از سود این شرکت منتفع خواهند شد.

وی گفت: در آینده نزدیک خبرهای خوش دیگری در حوزه سودآوری شرکت فولاد مبارکه منتشر خواهد شد که می‌تواند برای سهام‌داران گروه فولاد مبارکه ارزش‌آفرینی خوبی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز