خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بهمن موتور:

خودروهای برقی انتخاب نیست، ضرورت است/ بخش دولتی زمینه‌ها را فراهم کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۰۳۸

مدیرعامل شرکت "بهمن موتور" با بیان اینکه برقی‌ کردن خودروها یک انتخاب نیست بلکه یک اجبار است، گفت: برقی کردن خودروها انقلابی در صنعت خودروسازی و خدمات پس از فروش آن ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، بیوک علیمرادلو، در همایش "خدمات پس از فروش خودروهای برقی" که امروز ۲۹ بهمن ماه در محل شرکت بهمن موتور برگزار شد، عنوان کرد: دنیای آینده خودرو سازی شبیه امروز نخواهد بود و این را باید بپذیریم و باور کنیم که به هر دلیلی باید خودروها به سمت برقی شدن حرکت کنند و بسیاری از ‌پیش بینی‌هایی که خلاف آن را عنوان می‌کنند، اشتباه است.

وی اضافه کرد: در بعضی کشورها مانند آمریکا، صحبت‌هایی در مورد مضرات خودروهای برقی می‌شود و بهانه آنها این است که آمریکا کشور بزرگی است و نصب ایستگاه‌های شارژ در این وسعت کار را سخت می‌کند؛ تنها چیزی که می‌توان به این دسته گفت، اینکه ممکن است تاثیرات اندکی روی روند کار داشته باشند اما گسترش خودروهای برقی اجتناب‌ناپذیر است.

اتخاذ سیاست‌های منطقی

وی با بیان اینکه در توسعه خودروهای برقی به یارانه‌های دولتی نمی‌توان متکی بود، گفت: یکی از دلایلش این است که غربی‌ها این کار را انجام دادند و نتیجه‌ای نگرفتند.

علیمرادلو اضافه کرد: با اینکه چینی‌ها دیرتر به عرصه خودروهای برقی ورود کردند و نسبت به غربی‌ها کمتر سوبسید دادند، اما با سیاست‌گذاری‌های منطقی‌تری مانند بردن سیستم‌های حمل ونقل عمومی به سمت خودروهای برقی، نتایج بهتری گرفته‌اند.

ضرورت برقی شدن خودروها در ایران 

مدیرعامل شرکت بهمن موتور با تاکید بر اینکه برقی شدن حمل‌ونقل عمومی یک انتخاب نیست بلکه یک اجبار است، گفت: اجباری که خودمان با آلوده کردن محیط زیست و ایجاد برخی انتظارات ایجاد کرده‌ایم، ایجاب می‌کند که به سمت توسعه خودروهای برقی حرکت کنیم.

علیمرادلو افزود: نفت یک ماده‌ای است که با صرف هزینه‌هایی استخراج و به مواد قابل مصرف تبدیل می‌شود؛ تا کی می‌خواهیم آن را با یارانه و این همه ارزان دست مصرف کننده برسانیم؟! کاری که الان در کشور ما انجام می‌شود و این همه‌ هزینه به کشور وارد می‌کند و علاوه بر زیان‌های جدی به محیط‌زیست و سلامت افراد، بودجه‌هایی که باید صرف پروژه‌های عمرانی شود را صرف یارانه سوخت می‌کنیم که این کار نه منطقی است و نه ادامه آن برای همیشه ممکن است.

وی توضیح داد: هر خودروی تاکسی در سال حدود ۱۰ هزار دلار یارانه سوخت مصرف می‌کند و اگر آن را در تعداد ۱۰۰ هزار تاکسی و چند میلیون خودروی در حال تردد ضرب کنیم، چه ارقام زیادی خواهد شد و همه اینها به مملکت آسیب می‌رساند.

علیمرادلو گفت: سرمایه های کشور را به جای اینکه صرف توسعه و طرح‌های عمرانی شود، به این شکل مصرف می‌کنیم و به محیط زیست و سلامتی خودمان هم اینگونه آسیب وارد می‌کنیم و یکی از بهترین راهکارها این است که به سمت برقی کردن خودروها حرکت کنیم.

خودروهای برقی انتخاب نیست، ضرورت است/ بخش دولتی زمینه‌ها را فراهم کند

لزوم حرکت خودروسازان به سمت تولید برق

مدیرعامل شرکت خودروسازی بهمن با بیان اینکه شرکت‌های خودروسازی می‌توانند برق تولید کنند، گفت: همین الان هم بسیاری از شرکت‌های خودرو سازی دنیا این کار را انجام می‌دهند و شارژرهای مورد نیاز را خودشان نصب می‌کنند؛ به‌عنوان‌ مثال در آمریکای شمالی، هفت شرکت خودروسازی برای بالابردن توان رقابتی خودشان، برنامه‌هایی برای ساخت حدود ۳۰ هزار ایستگاه شارژ دارند. در ضمن مقدار زیادی از انرژی خورشیدی نیز برای شارژ این ایستگاه‌ها استفاده خواهند کرد و ما نیز در صنعت خودروسازی باید بتوانیم چنین اقداماتی را انجام دهیم.

خدمات پس از فروش 

علیمرادلو همچنین عنوان کرد: با توسعه خودروهای برقی و دیگر اتفاقات آینده، در بحث خدمات پس از فروش نیز تغییراتی رخ می‌دهد و بسیاری از کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت خودروسازی دچار دگرگونی خواهد شد و این بیزینس تغییر شکل خواهد داد.

آمادگی برای تغییر 

وی اضافه کرد: مباحث جدیدی در صنعت خودروسازی مطرح است که باید به‌صورت جدی در مورد آنها همفکری و تعامل داشته باشیم؛ چون اگر ما این کار را نکنیم دیگران برای ما فکر و تصمیم گیری خواهند.

علیمرادلو با بیان اینکه تقریبا از ۲۰ سال قبل لزوم حرکت به سمت خودروهای برقی را عنوان کرده‌ام و بر ضرورت آن تاکید داشته‌ام، گفت: دلیل اصلی آن هم در ایران سوای آلودگی شدید هوا و محیط زیست، هزینه‌های سنگینی است که به کشور در بحث سوخت وارد می‌کند و موضوعی بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: تعجب‌آور است که چرا اینگونه به منافع خودمان ضربه می‌زنیم؟!

لزوم هماهنگی بخش دولتی 

مدیرعامل شرکت بهمن موتور با بیان اینکه یکی از چالش‌های ما در این راه، نبود زمینه‌سازی و زیرساخت‌های مناسب در بخش دولتی است، گفت: به‌عنوان مثال یک موتورسیکلت برقی در شرکت بهمن موتور به‌صورت بومی طراحی و ساخته‌ایم که برخی از قطعات آن را باید از طریق واردات تهیه کنیم، اما در وزارت "صمت" قانون مناسبی جهت اینکه چنین وسیله‌ای را طراحی کرده باشید و بخواهید قطعات آن را وارد کنید، وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را برای تامین قطعات ایجاد می‌کند؛ این مثال نشان می‌دهد که لازم است بسیاری از زمینه‌سازی‌ها اتفاق بیفتد و چنین گیر و گرفت هایی را رفع کرد.

علیمرادلو گفت: با شناختی که از فعالان صنایع خودروسازی دارم و امیدی که به نیروهای جوان فعال در این صنعت داریم، امیدواریم که بر دشواری‌های کار فائق شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز