خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌کند:

حضور بیش از 10 میلیون گردشگر در مناطق آزاد کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۵۷۶

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: نمایشگاه گردشگری در تهران، بزرگترین رویداد گردشگری ایران به شمار می‌رود و حضور رئیس جهمور محترم نیز در همایش افتتاحیه نشان دهنده اهمیت این رویداد است.

حجت اله عبدالملکی در گفتگو با ایلنا در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: مناطق آزاد ایران دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری است بنابراین فعالان گردشگری بین المللی نیز با حضور پررنگ خود در نمایشگاه می‌توانند به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: قشم، کیش و چابهار با جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری بی نظیر در جهان، انزلی با ظرفیت‎های گردشگری دریایی و تجاری، ارس با ژئوپارک ثبت شده در یونسکو، ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور و اروند با گردشگری دفاع مقدس و میزبانی زائران عتبات عالیات همگی فرصت‌های بی نظیری برای فعالان گردشگری داخلی و خارجی ایجاد می‌کند.

اهداف حضور در نمایشگاه

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اهداف حضور در نمایشگاه اظهار داشت: حضور مناطق آزاد در نمایشگاه با هدف معرفی بسته‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است که بیش از یکصد بسته با ارزش بیش از یک میلیارد یورو به سرمایه گذاران عزیر عرضه شده است. این بسته‌ها شامل مطالعات امکان سنجی اولیه، دارای مجوز، زمین، آب و برق و سایر امکانات زیرساختی هستند.

مزایای مناطق آزاد

وی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را بهشت سرمایه گذاری نامید و افزود: مناطق آزاد در ایران دارای 5 ویژگی هستند که در دنیا نظیری ندارد. پایین بودن هزینه تولید در این مناطق، وجود زیرساخت‌های قوی، دسترسی آسان به بازارهای داخلی و منطقه‌ای، سهولت کسب و کار، معافیت‌های 20ساله مالیاتی و معافیت‌های گمرکی مادام العمر جهت واردات مواد اولیه و تجهیزات، 5 ویژگی مهمی هستند که امکان ایجاد کسب و کار پایدار با سود مناسب و هزینه‎های کمتر برای سرمایه گذاران مناطق آزاد را فراهم کرده است.

ش

حجم ویدیو: ۲۲.۰۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۰۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز