خبرگزاری کار ایران

استقبال چشمگیر اروپا از نمایشگاه گردشگری بیت میلان+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۲۰۶

فرصت سوزی‌های ایران در جذب گردشگر خارجی

نمایشگاه صنعت گردشگری bit ایتالیا هرساله با حضور کشورهای اروپایی آسیایی، آمریکایی، آفریقا و اقیانوسه برگزار می‌شود و این در حالی ست که تنها دو نماینده از ایران در این نمایشگاه حضور دارند!

به گزارش خبرنگار ایلنا، کشورهای گردشگرپذیر به خصوص کشورهای همسایه ایران با حضور پر قدرت خود در نمایشگاه‌های بین‌المللی به نحو مطلوب برای حضور گردشگر خارجی و همینطور بازاریابی برای حضور سرمایه‌گذاران در کشورهای خود تلاش مضاعف دارند و این در حالیست که نمایندگان ایران بدون توجه به این مسئله عملا قافیه رقابت را به کشورهای همسایه واگذار می‌کنند.

در گزارشهای میدانی از نمایشگاه بسیاری از شرکت کنندگان حتی نام ایران رو هم نمی‌شناختند! و این در حالیست که کشورهای عربی، ترکیه و آسیای میانه با حضور خود در نمایشگاهای بین‌المللی توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در بین گردشگران بین‌المللی داشته باشند.

تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت صنعت گردشگری و تقویت کسب و کار با حضور در نمایشگاهای بین‌المللی می‌تواند بسیار موفق و ارزآور باشد. در شرایط تحریم‌ها و مشکلات فروش نفت و حواشی آن توجه به صنعت گردشگری و حضور صنوف مختلف در نمایشگاهای بین‌المللی در بازاریابی و معرفی جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در کشور موثر است و این در حالیست که متأسفانه برای مسئولین و فعالین اقتصادی کم اهمیت قلمداد می‌شود! این فرصت سوزی‌ها تا کی باید ادامه داشته باشد؟ تا کی می‌بایست عرصه رقابت را به راحتی در اختیار رقبا قرار داد، جاذبه‌های گردشگری سلامت، بومی گردی، و نقاط بکر گردشگری در ایران بخصوص در مناطق آزاد می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را کاهش دهد.

بی‌تردید حضور جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاهی خارج از کشور الزامی و توجیه اقتصادی خواهد داشت.

مرتضی بلوکی- کارشناس رسانه

حجم ویدیو: ۱۲.۴۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۱۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز