خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌کند:

شرکت میدکو مصداق عملی و عینی اقتصاد مقاومتی است/ اشتغال 25 هزار نفر به صورت مستقیم و 500 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در میدکو

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۶۳۶

مدیرعامل شرکت تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه میدکو گفت: میدکو مصداق عملی و عینی اقتصاد مقاومتی با تکیه بر مولفه‌های خصوصی سازی، دانش محوری، جلوگیری از خام فروشی و مردمی نمودن اقتصاد می‌باشد. مدت تاسیس این شرکت 16 سال بوده به صورت هلدینگ سهامی عام، صد در صد خصوصی و پذیرفته شده در بازار بورس ایران با یک و نیم میلیون سهام‌دار می‌باشد.

به گزارش ایلنا علی اصغر پورمند، سه‌شنبه دهم بهمن ماه ۱۴۰۲ در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری در خصوص صنایع معدنی در ایران و همچنین فعالیت‌های شرکت میدکو گفت: سهم بخش معدن در تولید ناخالص ایران 5 درصد و در ارزش بازار بورس ایران 26 درصد است. میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در کشور حدود 30 میلیارد دلار بوده که البته عمدتا مربوط به بعد از انقلاب می باشد.

 

تولیدات معدنی در ایران

وی در خصوص تولیدات معدنی در ایران گفت: تولیدات عمده ایران عبارتند از 30 میلیون تن فولاد،  بالغ بر 300 هزار تن مس کاتد، 500 هزار تن آلومینیوم و 60 میلیون تن سیمان می‌باشد، همچنین ذخایر معدنی کشف شده حدودا 70 میلیارد تن بوده که البته 70 درصد مربوط به مصالح ساختمانی است.

شرکت میدکو مصداق عملی و عینی اقتصاد مقاومتی است/ اشتغال 25 هزار نفر به صورت مستقیم و 500 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در میدکو

میزان حفاری‌های اکتشافی

 پورمند در رابطه با شاخص اکتشافات کشور افزود: در زمینه شاخص اکتشافات یعنی مقدار حفاری‌های اکتشافی در ایران و در طی تاریخ اکتشافی حدودا 5 میلیون متر حفاری با عمق متوسط 500 متر انجام شده است. این در حالی است 5 کشور معدنی دنیا که 80 درصد ذخایر معدنی را در اختیار دارند، سالانه هر یک به مقدار 6 میلیون متر و تا عمق 4 کیلومتر حفاری اکتشافی انجام می‌دهند.

 

محصولات میدکو

وی ادامه داد: در مدت 16 سال 143 کارخانه بزرگ و معادن مربوطه در میدکو، ایده پردازی، طراحی، برنامه ریزی، اجرا، راه اندازی و عمدتا به بهره برداری رسیده است. سه محصول اصلی شرکت عبارتند از فولاد، مس کاتد و منیزیم که به صورت یکپارچه از معدن تا محصول نهایی را در اختیار داشته و حدود 5 هزار کسب و کار کوچک و متوسط با این شرکت همکاری دارند.

 

میزان سرمایه گذاری‌ها

مدیرعامل شرکت میدکو در خصوص حجم سرمایه گذاری‌ها در این شرکت تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری انجام شده با تامین منابع مالی از طریق منابع مالی خارجی و همچنین داخلی مبلغ 130 هزار میلیارد تومان است.

 

اشتغال‌زایی شرکت

پورمند با اشاره به میزان اشتغال‌زایی شرکت میدکو گفت: در حال حاضر 25 هزار نفر به صورت مستقیم و 500 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در میدکو اشتغال پیدا کرده‌اند. میانگین سنی پرسنل 35 سال بوده و 97 درصد آنها بومی مناطقی هستند که پروژه‌ها در آن محل احداث شده است.

نوآوری‌های میدکو

این فعال اقتصادی در خصوص نوآوری‌ها در میدکو گفت: نوآوری در تکنولوژی‌ها در میدکو برای مثال پروژه باکتریا تانک لیچینک مس کاتد را شامل می‌شود که برای اولین بار در دنیا سه کارخانه را به یک کارخانه تبدیل کرده و بدون هیچ ذوب و هیچ مسئله زیست محیطی به تولید مس می‌پردازد. همچنین سرمایه گذاری در امر شبکه و تصفیه فاضلاب‌های شهری به منظور تامین آب مورد نیاز پلنت‌ها، احداث فضای سبز به مقدار 6800 هکتار، سرمایه گذاری در زمینه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و خورشیدی، ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی با تاکید بر روستاها و جوانان بخشی از فعالیت‌ها در راستای مسئولیت اجتماعی میدکو است.

وی با اشاره به مواردی که قابل بهبود هستند افزود: توسعه مناسب اکتشافات پایه در کشور، سرعت صدور مجوزهای درخواستی، ثبات در مقررات و خصوصا صادرات، رعایت کامل قانون معادن در تنظیم قوانین و مقررات مربوطه و حل تعارضات بین بخشی از جمله مواردی هستند که قابل بهبود اند.

 

پیشنهادات

پورمند در پایان پیشنهاداتی در راستای بهیود تولید در کشور گفت: پیشنهاد اول تشکیل بانک‌های سرمایه گذاری در کشور است. چرا که درحال حاضر بانک‌های کشور تجاری بوده و برای افزایش سرعت در اتمام پروژه‌ها نیازمند بانک‌های سرمایه گذاری هستیم. ایجاد شرکت‌های ثروت آفرینی در سطح کشور نیز از دیگر پیشنهادات جهت رشد تولید و بهبود اقتصاد کلان کشور است.

حجم ویدیو: ۲۸.۷۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۳۰ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز