خبرگزاری کار ایران

لزوم همبستگی و یکپارچگی اتحادیه‌ها و انجمن‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۷۹۴

تولیدات داخلی در کشور در طی 40 ساله اخیر در حال رشد و توسعه بوده. وجود بیش از یکصد اتحادیه و انجمن‌های صنفی در تولیدات و صنوف مختلف بیانگر این است که تولیدات داخلی در کشور در حال رشد و توسعه است اما تولیدکنندگان داخلی همواره با چالش‎‌های متعددی مواجه هستند که با وجود موانع و مشکلات پیش روی توانسته‌اند بخش قابل توجهی از نیازهای داخل کشور را تامین نمایند و حتی در برخی از کالاها نسبت به صادرات آنها نیز موفق بوده‌اند.

نقش اتحادیه‌ها و انجمن‌ها در رشد و توسعه تولید انکارناپذیر است. به طوریکه با پیگیری متعهدانه این انجمن‌ها و اتحادیه‌ها و همینطور نظارت و پیگیری اتاق اصناف و اتاق بازرگانی بسیاری از مشکلات تولید در تمامی صنوف می‌تواند مرتفع گردد چرا که ارتباط مستقیم روسای اتحادیه‌ها و انجمن‌ها با مسئولین تصمیم ساز و تاثیرگذار می‌تواند مشکل گشای تولید باشد.

اما متاسفانه در برخی از صنوف شاهد عدم یکپارچگی در اتحادیه‌ها و انجمن‌ها هستیم که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در پیش روی تولیدات داخلی باشد به این دلیل که مسئولین با استفاده از مشورت‌ها و راهکارهای اتحادیه‌ها و انجمن‌ها در بررسی مشکلات و راه حل آن می‌تواند چاره ساز باشد و به کاهش مشکلات کمک شایانی بنماید، این در حالی است که به دلیل عدم هماهنگی و یکپارچگی در برخی از اتحادیه‌ها و انجمن‌ها این مهم  کمتر اتفاق می‌افتد.

تولیدکنندگان کشور معتقدند تقویت اتحادیه‌ها و یکپارچگی آنها و همینطور تقویت اتاق اصناف و اتاق بازرگانی و استفاده از افراد مجرب و تاثیر گذار می‌تواند با مشاوره درست و اصولی به مسئولین تصمیم ساز سبب کاهش مشکلات موجود گردد. پس همبستگی و یکپارچگی انجمن‌ها و اتحادیه‌ها می‌تواند به بهبود رشد تولید کمک نماید.

مرتضی بلوکی -کارشناس رسانه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز