خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

پیش بینی تولید 50 میلیون تن فولاد در سال 1404/ تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر، اولویت صنعت فولاد کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۴۵۵

دبیر انجمن فولاد ایران گفت: ما با بیش از 30 میلیون تن تولید فولاد جزو 10 تولید کننده برتر دنیا هستیم و می‌توانیم با اندکی تلاش به رتبه‌ی هفتم دنیا برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا بهرام سبحانی دبیر انجمن فولاد ایران در سومین کنفرانس بین المللی فولاد‌سازی و ریخته‌گری مداوم گفت: عمده تحولاتی که در صنعت فولاد کشور رخ داده است مرهون به کارگیری دست آوردهای همین کنفرانس‌های علمی می‌باشد اما سیر پیشرفت انتها ندارد قطعا وقتی کنفرانس چهارم برگزار شود دست‌آوردهای بسیار بیشتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم نگاهی به صنعت فولاد خودمان و فولاد دنیا داشته باشیم اکنون در دنیا 2 میلیارد تن فولاد تولید می‌شود که چین به تنهایی 1 میلیارد آن را تولید می‌کند ما با بیش از 30 میلیون تن تولید فولاد جزو 10 تولید کننده برتر دنیا هستیم و می‌توانیم با اندکی تلاش به رتبه‌ی هفتم دنیا برسیم.

سبحانی افزود: ما برای رسیدن به تولید 50 میلیون تن فولاد که چشم انداز سال 1404 است راه زیادی نداریم چون ظرفیت تولید آن را داریم اما برای تولید 50 میلیون تن فولاد در حال حاضر با مشکل برق، گاز و انرژی مواجه هستیم.

دبیر انجمن فولاد ایران تصریح کرد: امروز با 30 میلیون تن تولید فولاد حدود 13 میلیون تن صادرات داریم یکی از مهمترین اولویت های صنعت فولاد کشور حرکت به سمت تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر است. با توجه به محدودیت انرژی شرایط ایجاب می‌کند که به سمت محصولات با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم.

سبحانی در پایان گفت: همچنین فولاد سبز نیز بسیار مهم است امیدوار هستیم که مقالاتی که در این کنفرانس و در کنفرانس‌های مشابه ارائه می‌شود در زمینه ی رسیدن به فولاد سبز نیز دست‌آوردهای خوبی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز