خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه گاوداران کشور:

بهبود نسبی ارائه کنجاله سویا در سامانه بازارگاه/ افزایش قیمت نهاده‎ها به‌صورت یک‌طرفه توسط دولت/ زیان دامداران در تولید شیر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۵۳۴

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه گاوداران کشور با اعلام اینکه وضعیت ارائه سویا در سامانه بازارگاه بهبود پیدا کرده است، گفت: دولت در حالی که از دامداران تعهد گرفته بود که قیمت شیر به شرط گران‌تر نشدن نهاده‌ها، بالا نرود اما قیمت سویا را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایلنا، احمد مقدسی با بیان این مطلب، اضافه کرد: کنجاله سویایی که قرار بود 16300 تومان به دامداران برسد، در سامانه بازارگاه به قیمت 20900 تومان ارائه می‌شود و کنجاله سویای داخلی نیز به قیمت 19 هزار تومان عرضه می‌شود که از نظر کیفیت پائین‌تر است.

وی افزود: به دلیل عرضه مناسب سویا در سامانه بازارگاه، در بازار آزاد هم قیمت آن تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده و در حالیکه تا حدود 40 هزار تومان هم بالا رفته بود، الان به حدود 27 هزار تومان رسیده است که امیدواریم روند عرضه مناسب سویا ادامه‌دار باشد.

تولید شیر به همراه زیان

مقدسی در مورد قیمت شیر هم گفت: با افزایشی که در قیمت نهاده‌ها انجام شده و به‌دلیل عدم افزایش قیمت شیر، تولید با ضرر انجام می‌شود اما این شرایطی است که به دامداران تحمیل شده است و چاره‌ای به‌جز ادامه کار نداریم.

وی افزود: متاسفانه دولت از دامداران می‌خواهد که قیمت‌ها را افزایش ندهند اما خودش به تعهداتش در مورد قیمت نهاده‌ها عمل نمی‌کند و افزایش قیمت آنها را شاهد هستیم.

انتهای پیام/
حسین کاظمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز