خبرگزاری کار ایران

تثبیت جایگاه موسسه ملل پس از انحلال دو موسسه اعتباری توسعه و نور

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۵۹۲

رئیس کل بانک مرکزی ایران در مردادماه امسال خبر از انحلال ۳ موسسه اعتباری در آینده نزدیک داد. خبری که سبب شد تا بسیاری برآورد انحلال موسسات نور، توسعه و کاسپین را انتشار دهند.

 اکنون پس از مشخص‌شدن انحلال موسسه اعتباری توسعه در مردادماه، و ادغام موسسه نور و بر اساس گفته امروز رییس کل بانک مرکزی مجمع انحلال موسسه کاسپین برگزار و سومین موسسه نیز منحل خواهد شد ولی موسسه اعتباری ملل جایگاه خود را به دلیل اصلاح عملکرد و حرکت در مسیر توسعه نظام بانکداری اسلامی تثبیت کرده است.

 تثبیت جایگاه موسسه ملل پس از انحلال دو موسسه اعتباری توسعه و نور

شمانیوز نوشت: رویکردهای غلط و اشتباه برخی موسسات اعتباری و بانک‌ها سبب شد تا در مردادماه 1402 بانک مرکزی از تصمیم خود برای انحلال سه موسسه اعتباری و یک بانک خبر دهد. خبری که همان ابتدا با گمانه‌زنی‌های متعدد در خصوص نام آنها و نگرانی سپرده‌گذاران روبه‌رو گردید.

پس از گذشت چندماه از اعلام فرزین رئیس کل بانک مرکزی ایران، موسسه اعتباری توسعه در مهرماه جاری اعلام کرد که دیگر فعالیتی نخواهد داشت.

این در حالی است که برخی از سپرده‌گذاران موسسات اعتباری نسبت به این موسسات بدبین  و نگران ابهام در پس‌اندازها و سرمایه‌های خود پس از انحلال موسسات شدند. در همین حال در جهت رفع نگرانی و دغدغه مشتریان و سپرده‌گذاران اعلام گردید که همانند گذشته پس از انحلال موسسات اعتباری، موجودی و کلیه خدمات مربوط به مشتریان این موسسات به بانک‌های تعیین‌شده ارجاع داده می‌شود.

طبق گفته معاون سابق نظارتی بانک مرکزی در صورت ایجاد مشکل در امر سپرده مشتریان، دولت از طریق بانک مرکزی و صندوق تضمین سپرده‌ها اقدامات لازم را به انجام می‌رساند.

انحلال موسسه اعتباری توسعه در مهرماه 1402

مهرماه امسال بود که اولین گمانه‌زنی در خصوص نام موسسه اعتباری نور در لیست انحلال به واقعیت پیوست. همانطور که در گزارش‌های قبلی در خصوص انحلال موسسات اعتباری گفته بودیم؛ موسسه اعتباری توسعه، نور و کاسپین در زمره گمانه‌زنی‌های انحلال هستند.

بنابر اعلام مدیر نظارت بر بانک‌ها موسسات اعتباری بانک مرکزی، سه موسسه باید تکلیف نهایی شوند و برای برخی از بانک‌ها یا موسسات اعتباری ناترازی که قابل اصلاح هستند برنامه بازسازی تدوین ومحورهای بازسازی به این بانک‌ها اعلام شد. پس از دو سال دنبال‌کردن روند اصلاح، در مردادماه 1402 نام سه موسسه اعتباری و یک بانک در لیست نهایی انحلال قرار گرفت.

 

موسسه اعتباری نور، دومین مورد لیست انحلال بانک مرکزی

درست بودن گمانه‌زنی انحلال موسسه اعتباری توسعه سبب شد تا برآوردهای قبلی بر دو موسسه کاسپین و نور قوت بگیردوحال این که موسسه نور هم ادغام شد باید منتظر انحلال موسسه کاسپین به عنوان سومین موسسه باشیم.

موسسه ملل در مسیر رشد

البته در مهرماه خبرهایی از انحلال موسسه ملل منتشر شد که طبق نامه وارده این موسسه به اداره نظارت بر ناشرین گروه مالی وخدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع «شفاف‌سازی در خصوص خبر منتشر شده» تکذیب گردید.

به استناد نامه وارده مذکور، موسسه ملل نه تنها مشمول این مهم نبوده بلکه حسب اعلام صریح مدیر محترم نظارت بر بانک‌ها وموسسات اعتباری در شمول موسساتی می‌باشد که نسبت به تهیه و تنظیم برنامه اصلاحی زمان‌بندی مورد تایید بانک مرکزی اقدام کرده است و در حال حاضر نیز مستمرا گزارش عملکرد خود را به بانک مرکزی ارائه می‌نماید.

گفتنی است، موسسه ملل در سال جاری برنامه‌های توسعه‌محور جذابی را با هدف افزایش بهره‌وری به مشتریان و سهامداران خود به اجرا گذاشته‌ است که توسعه منابع این موسسه حتی سبب قوت گرفتن گمانه‌زنی برای تبدیل به بانک شدن موسسه ملل شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز