خبرگزاری کار ایران

دکتر عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

نقش پر رنگ چادرملو در بازار سرمایه و بورس کالا

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۰۱۹

دکتر عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بازدید از مجتمع های معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به نقش اثر بخش و پررنگ چادرملو در بورس کالا و بازار سرمایه گفت : بازدید از این مجموعه برای ما بسیار روحیه بخش و امیدوار کننده بود.

وی که در راس هیاتی متشکل از اعضای هیات مدیره ، معاونان ، مدیران و کارشناسان سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالا همزمان با روز گرامیداشت حسابدار از مجتمع های معدنی و صنعتی بازدید کرد در نشست مشترک با مدیران کچاد همچنین افزود : خیلی ها تصور می کنند هیچ اقدام توسعه بخش در کشور صورت نمیگیرد ولی امروز ما شاهد فعالیتهای بسیار خوب و فضای شاداب در مجموعه واحد های چادرملو بودیم که واقعا جای تحسین و تقدیر دارد .

وی تصریح کرد : این بازدید قطعا در تصمیم گیری های ما برای حمایت از برنامه های کچاد اثر مثبت و منطبق با واقعیتها خواهد داشت.

رئیس سازمان بورس با تاکید بر اصل حاکمیت شرکتی گفت : چادرملو یکی از شفافترین عملکرد های اجرایی را دارد و از فعالترین نماد های بورس کالاست که امیدواریم این روند همچنان تداوم یابد

عشقی در پایان با اشاره به چالشهای فرا روی صنعت کشور ‌که بی تردید در حضور مثبت آنها در بازار سرمایه تاثیر گذار است افزود : برخی تصمیمات مانع از رشد و بالندگی صنعت کشور می گردد و به نفع  دولت است که اجازه دهد سودهای حاصل از عملکرد خوب شرکتهایی چون چادرملو صرف اجرای طرح های توسعه که حاصل آن ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی است گردد.

در این نشست مهندس طاهرزاده مدیرعامل چادرملو با بیان جایگاه این شرکت در اقتصاد ملی یادآور شد : چادرملو بدنبال تحقق شعار سال و جامه عمل پوشاندن به فرمایشات مقام معظم رهبری در افزایش تولید است.   

وی تاکید کرد در سال جاری با وجود محدودیت های اعمال شده ناشی از کمبود زیرساختها موفق شده ایم با تلاش شبانه روزی پرسنل و تمهیدات اثر بخش، عملکرد مثبتی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته باشیم. همه تلاش ما به عنوان امانت داران مردم و سهامداران ، حفظ جایگاه قابل اعتماد فعلی در بازار سرمایه و سودآوری مطلوب است، از این رو مهمترین اولویت ما تامین پایدار مواد اولیه است.

مدیر عامل چادرملو تصریح کرد : به منظور نیل به این هدف در حال اکتشاف و اماده سازی انومالی های در اختیار و  شناسایی پهنه های جدید سنگ آهن هستیم . بر اساس همین گزارش خرم معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو با ارائه گزارشی از عملکرد سال جاری کچاد در تولید، فروش، درآمد و سود پیش بینی شده برای سال مالی جاری افزود: تلاش شده است با اعمال مدیریت صحیح درآمد و هزینه و افزایش راندمان تولید نسبت به سال گذشته عملکرد قابل قبولی را ثبت کنیم. به طوریکه  در 8 ماهه امسال  با درآمد 373 هزار میلیارد ریال، نسبت به مدت مشابه سال 1401 که حدود 275 هزار میلیارد ریال بوده است  36 درصد رشد داشته ایم.    

وی افزود: از طرفی با جدیت تمام بدنبال اجرای طرح های توسعه هستیم و در حال حاضر ۳۵ طرح زنجیره فولاد و طرح های زیر بنایی با پیش بینی سرمایه گذاری ۵ میلیارد یورو را در دستور کار داریم.           

گفتنی است شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با نماد کچاد هم اکنون در ردیف ۱۰ شرکت برتر بازار سرمایه قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز