خبرگزاری کار ایران

رئیس بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل:

تهیه خوراک کامل شترهای دوکوهانه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۷۹۱

رئیس بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: در راستای کاهش هزینه‌های تغذیه، اقتصادی کردن پرورش و نگهداری شتران دوکوهانه و ترغیب دامداران به فعالیت شترداری، فرمول‌های خوراک کامل دام بر اساس ضایعات کشاورزی و علوفه خارشتر در اختیار گله‌داران قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، محمود صحرایی بیان کرد: استان اردبیل زیستگاه اصلی شترهای دوکوهانه کشور بوده این گونه جانوری در حال انقراض بوده و در حال حاضر تعداد محدودی از عشایر منطقه مغان و مشکین‌شهر به پرورش شتر دوکوهانه مشغول هستند.

وی گفت: بخش تحقیقات علوم دامی مرکز در راستایی حفظ و حراست این ذخایر ژنتیکی ارزشمند که در کشور منحصر به فرد است اقدامات لازم را در زمینه جلوگیری از خطر انقراض شتر دوکوهانه ایران انجام می‌دهد.

 

صحرایی افزود: در حال حاضر طرحی با عنوان پایش، ثبت ذخایر ژنتیکی بومی کشور شترهای دوکوهانه و ارزیابی تیپ شتران دوکوهانه استان توسط بخش تحقیقات علوم دامی مرکز در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور کاهش هزینه‌های نگهداری و پرورش شتران دوکوهانه در گله‌های مردمی با توجه به وفور تولید ضایعات محصولات کشاورزی از قبیل کاه و کلش سویا، ذرت بذری، بادام زمینی و همچنین وجود مقادیر قابل توجهی خارشتر به‌ویژه در دشت مغان در دستور کار گرفت.

صحرایی گفت: در راستای کاهش هزینه‌های تغذیه و اقتصادی کردن پرورش و نگهداری شتران دوکوهانه و ترغیب دامداران به فعالیت شترداری فرمول‌های خوراک کامل دام بر اساس ضایعات کشاورزی و علوفه خارشتر به گله‌داران توصیه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز