خبرگزاری کار ایران

برگزاری سمینار روز جهانی غذا باحضور فعالان صنایع غذایی در دانشگاه آزاد قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۲۶۴

به مناسبت روز جهانی غذا، سمیناری با حضور فعالان صنایع غذایی، به‌ویژه برخی اعضای «فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی ایران» و به ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در محل این دانشگاه با حضور اساتید، دانشجویان و برخی فعالان و علاقمندان صنایع غذایی برگزار شد.

توسعه غرورآمیز صنایع غذایی

به گزارش ایلنا، امیررضا ثابت‌پی، رئیس هیات‌مدیره فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی و مدیرعامل هلدینگ غذایی «نامی نو» ضمن تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به‌دلیل برگزاری این سمینار و اهمیتی که برای روز غذا قائل شدند، گفت: به جوانان و دانشجویان پیشنهاد می‌کنم که از فرصت جوانی و دانشجویی در جهت یادگیری بیشتر تلاش کنند؛ چراکه کشور ما به آنها نیاز دارد.

وی در ادامه به موضوع صنایع غذایی اشاره کرد و گفت: صنایع غذایی در کشور طی سال‌های اخیر توسعه بسیار زیادی داشته و توانمندی‌های بالایی را به‌دست آورده است.

ثابت‌پی در ادامه به هلدینگ «نامی نو» و تولیدات آن اشاره کرد و گفت: این مجموعه با 12 شرکت و 3500 نفر پرسنل شاغل در آن، بیش از 80 نوع محصول تولید می‌کند و هم‌اکنون یکی از برندهای شناخته شده کشور در صنایع غذایی محسوب می‌شود.

لزوم برداشتن موانع تولید

محسن نقاشی، دبیر فدراسیون صنایع غدایی و کشاورزی نیز در این سمینار ضمن گرامیداشت روز جهانی غذا، گفت: باید این نکته را به همه یادآور شده که بسیاری از مواد غذایی که هم‌اکنون با همت صنایع غذایی در کشور تولید می‌شود، در گذشته از طریق واردات تامین می‌شد و اطراف خوشنام و تاثیرگذاری در گذشته و حال تلاش کردند تا صنایع غذایی به چنین جایگاهی دست پیدا کند.

وی تاکید کرد: صنایع غذایی صرفا با سرمایه‌گذاری و تلاش بخش خصوصی پیشرفت کرده و بنده به عنوان یک عضوی از خانواده صنایع غذایی افتخار می‌کنم که بسیاری از تولیدکنندگان صنایع غذایی، علاوه بر امر تولید، مسئولیت‌های اجتماعی را نیز به‌خوبی انجان می‌دهند.

نقاشی در ادامه عنوان کرد: قطعا اگر چالش‌ها و موانعی که بر سر راه تولید کنندگان وجود دارد، مرتفع شود، صنایع غذایی پیشرفت‌های بیشتری را نیز تجربه خواهد کرد.

امروزه تولیدکنندگان ایرانی دارای استانداردهای بین‌المللی هستند و بخش‌های دولتی و سیاست‌گذار باید همکاری لازم در جهت کنار گذاشتن بخشنامه‌های دست و پا گیر، بیجا و بدون نتیجه را داشته باشند.

شرکتی با بیش از هفت دهه فعالیت

حسن گرجی، عضو هیات‌مدیره فدراسیون صنایع غذایی و عضو هیات‌مدیره شرکت «ویتانا» نیز در این همایش ضمن تبریک و گرامیداشت روز جهانی غذا و یادآوری مرحوم «تهرانچی»، موسس شرکت ویتانا که 72 سال قبل این شرکت را تاسیس کرد، گفت: این شرکت امروزه با بی از 3500 نفر پرسنل این راه را ادامه می‌دهد و در حال حاضر یکی از برندهای شناخته شده این صنعت است.

بنا بر این گزارش، هر سال۲۴ مهر ماه برابر با شانزدهم اکتبر، روز جهانی غذاست؛ روز جهانی غذا به افتخار تاسیس سازمان فائو در سال ۱۹۴۵ نامگذاری و در سراسر جهان شناخته شده است و سازمان‌های بین المللی در روز جهانی غذا تلاش می‌کنند تا در زمینه کشاورزی و برای جلوگیری از فقر و گرسنگی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز