خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل موسسه جهاد نصر:

احیای دوباره موسسه جهاد نصر در دولت سیزدهم/ گسترش‌ فعالیت های موسسه به تمام بخش های عمرانی و تجاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۵۵۹

مدیرعامل موسسه جهاد نصر از احیا و توسعه دوباره فعالیت های این موسسه در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این موسسه در پروژه‌هایی فعالیت می‌کند که سایر شرکت‌های بخش خصوصی قادر به انجام آن نباشند.

 به‌گزارش ایلنا، رضا عظیمی در نشست خبری که در حاشیه اولین نمایشگاه "روایت خدمت، وعده، وفا" (روایت خدمات و دستاوردهای ۲ ساله دولت مردمی) برگزار شد، به برخی فعالیت‌ها و مگاپروژه های اجرا شده و در دست اجرای این موسسه اشاره و عنوان کرد، موسسه جهاد نصر در پروژه‌های پیشرو و نو یا پروژه‌های عظیمی که سایر شرکت‌های پیمانکاری قادر به انجام آن نیستند ورود می‌کند.

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام

عظیمی با اشاره به اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام به عنوان یکی از طرح‌های در دست اجرای این موسسه، گفت: فاز اول این طرح در سطح 295 هزار هکتار از اراضی استان خوزستان و ایلام اجرا شده است.

وی همچنین اظهار داشت: اجرای عملیات شوره زدایی، تسطیح، آبرسانی و زهکشی، در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، نقش قابل توجهی در افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان خوزستان داشته که آثار آن را امسال در افزایش میزان گندم و دیگر محصولات کشاورزی استان شاهد بودیم.

فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری

وی در مورد فاز دوم این طرح نیز اعلام کرد: برآورد هزینه اجرای فاز دوم طرح، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است که منایع مالی آن از سه منبع تهاتر نفت، فروش بخشی از سهام وزارت جهاد کشاورزی از شرکت‌های نیشکری و همچنین از طریق منابع مالی فاینانس کشور چین تامین خواهد شد.

عظیمی گفت: در فاز دوم ۵۰ درصد اجرا سهم وزارت جهادکشاورزی و ۵۰ درصد نیز مربوط به وزارت نیرو است.

پروژه مقابله با ریزگردها

مدیرعامل موسسه جهاد نصر از دیگر پروژه‌های اجرا شده توسط این موسسه، پروژه مقابله با ریزگردها در استان خوزستان اشاره‌ کرد و گفت: این پروژه با دستور مقام معظم رهبری برای مقابله با ریزگردها در استان خوزستان و توسط موسسه جهاد نصر در عرض ۹ ماه و با اجرای ۸ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری توسط موسسه جهاد نصر و با همکاری ۴۰ پیمانکار خصوصی و این موسسه اجرا شد و نقش مهمی در کنترل ریزگردها داشت.

شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در غرب و شمال غرب کشور

عظیمی به اجرای پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در غرب و شمال غرب کشور به عنوان یکی دیگر از مگاپروژه های اجرایی توسط این موسسه اشاره کرد و اعلام‌کرد: این پروژه در ۱۰ استان کشور که عمدتا استان های مرزی هستند و با اهدافی مانند ایجاد اشتغال و تولید در این استان ها اجرا شده که در استان های مورد هدف طرح، با آماده سازی اراضی و اجرای کانال های آبیاری و زهکشی، این اراضی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی اعلام کرد: به مناسبت هفته دولت ۵۴۰۰ هکتار از این اراضی آماده و در اختیار بهره‌برداران قرار خواهد گرفت که از این طریق علاوه بر افزایش حجم قابل توجهی در تولید محصولات کشاورزی، ۱۹۰۰ نفر نیز اشتغال زائی انجام خواهد گرفت.

گسترش‌ فعالیت های موسسه

مدیر عامل موسسه جهاد نصر گفت: فعالیت های این موسسه علاوه بر بخش کشاورزی، به دیگر بخش‌های عمرانی کشور و همچنین به اجرای پروژه هایی در خارج کشور گسترش پیدا کرده و از توانمندی‌های خود در زمینه های مختلف استفاده می‌کند.

انتهای پیام/
حسین کاظمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز