خبرگزاری کار ایران

کیفیت برتر ورق‌های گالوانیزه

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۰۶۵

 

ورق گالوانیزه یکی از پرکاربردترین ورق‌های فولادی است که مهمترین ویژگی آنها، مقاومت مثال زدنی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی است. جالب است بدانید که با انجام فرآیند گالوانیزاسیون، عمر مفید ورق‌های فولادی تا 50 سال افزایش پیدا می‌کند. همچنین، بازرسی و معاینه فنی ورق‌های گالوانیزه، بسیار ساده‌تر از سایر ورق‌ها انجام می‌شود در نتیجه، اعتبار فنی این ورق‌ها بیشتر از سایر ورق‌های فولادی است.

این محصول فولادی دارای کاربردهای متفاوتی است بر همین اساس کارشناسان همواره تلاش می‌کنند تا آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کیفیتی مطلوب و همچنین قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار دهند. لذا قیمت ورق گالوانیزه توسط کارشناسان به صورت روزانه به مشتریان ارائه می‌شود.

انواع کاربرد

ورق گالوانیزه معمولا دارای کاربردهایی مانند ساخت انواع مخازن ساکن یا متحرک(مانند مخازن تانکرها)، ساخت سقف‌ها و بدنه‌ سالن‌های بزرگ یا سوله‌های صنعتی و غیر صنعتی، ساخت انواع تجهیزات آشپزخانه(مانند یخچال یا ماشین لباس‌شویی)، ساخت انواع تابلوهای برق شهری یا صنعتی و در نهایت ساخت انواع پروفیل، لوله مانیسمان و محصولات فولادی گالوانیزه می‌باشد. بر همین اساس مشتریان می‌توانند مقاطع مورد نیاز را خود با استفاده از تکنولوژی روز دنیا(فروش آنلاین) به دست آورند.

کیفیت برتر ورق‌های گالوانیزه

دیدگاه اروپا به آهن گالوانیزه

در کشورهای اروپایی محصولات فولادی که به روش غوطه‌وری گرم (نورد‌گرم) تولید می‌شوند را با نام گالواتیت (Galvatite) می‌شناسند و آن را از محصولات فولادی به روش الکترولیتی (نورد سرد) مجزا می‌کنند. در ایران ورق‌های فولادی که به روش غوطه‌وری گرم پوشش داده می‌شوند، با نام ورق گالوانیزه نورد گرم شناخته می‌شود. این محصولات به دو شکل ورقه (Sheet) و کلاف (رول) در بازار عرضه می‌شوند. گالوانیزه در واقع پوششی مقاوم در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی می‌باشد که به سطح فلز پایه چسبیده شده و در هر شرایط محیطی از آن محافظت می‌کند.

هزینه اندک تولید و نگهداری

ورق گالوانیزه به دلیل مزایای متعدد همواره مورد توجه مشتریان بوده است، لذا پیوسته به عنوان محصولی مهم و کلیدی در اختیار خریداران قرار داده است. یکی از مهمترین مزایای ورق گالوانیزه هزینه تولید، تعمیر و نگهداری کمتر است. عملیات گالوانیزاسیون در مقایسه با دیگر روش‌هایی که برای جلوگیری از خوردگی بکار می‌رود، هزینه کمتری دارد. حتی اگر عملیات گالوانیزاسیون پرهزینه‌تر از سایر روش‌ها باشد، به دلیل اینکه هزینه عملیات اجرا، نگهداری و تعمیر محصولات گالوانیزه بسیار کمتر از دیگر روش‌ها است، استفاده از ورق گالوانیزه توجیه پذیر است. از دیگر مزایای این محصول طول عمر زیاد محسوب می‌شود. حتی در شرایط محیطی کاملا نامناسب و خورنده، ورق گالوانیز عمر مفید طولانی دارد. قابلیت اعتماد نیز از دیگر مزایای آن به شمار می‌رود، به نحوی که استانداردهای زیادی در مورد پوشش ورق‌های گالوانیزه وجود دارد که برای همه تولید‌کنندگان لازم‌الاجرا است و همین امر موجب اعتبار و قابلیت اعتماد بالای ورق گالوانیزه شده است. دوام پوشش و محافظت کامل از دیگر مزایای ورق گالوانیزه یاد شده است. پوشش گالوانیزه ایجاد شده در فولاد نفوذ کرده و به عنوان کاتد عمل می‌کند، به علاوه تمامی نقاط محصول فولادی از جمله گوشه‌ها، فرورفتگی‌ها، نقاط اتصال و مقاطع ریز را به خوبی پوشش داده و به دلیل ساختار متالوژیکی خاصی که ایجاد می‌شود، مقاومت بالایی در برابر خوردگی، ساییدگی، زنگ‌زدگی و همچنین صدمات مکانیکی دارد.

کیفیت برتر ورق‌های گالوانیزه

مقاوم در برابر پوسیدگی

بازرسی آسان نیز از مزایای مهم ورق گالوانیزه است، چون پوشش گالوانیزه ورق فولادی را می‌توان به صورت چشمی و بدون نیاز به هیچگونه آزمایش مخربی کنترل و بازرسی نمود. در نهایت کاربرد آسان و بدون نیاز به آماده‌سازی از جمله موارد مورد توجه مشتریان می‌باشد. ورق گالوانیزه را می‌توان با اطمینان از مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی در هر نوع شرایط آب و هوایی بکار برد، همچنین استفاده از ورق گالوانیزه در محل نیازی به صرف زمان برای آماده سازی سطح، رنگ آمیزی و بازرسی ندارد و سرعت نصب و اجرا را بالا می‌برد.

منبع: https://pivan.co

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز