خبرگزاری کار ایران

تفاوت کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۰۷۲

امروزه با تغییر و تحولاتی که در صنعت دکوراسیون و طراحی رخ داده است، افراد بسیاری به فکر زیباسازی محل کار و زندگی خود افتاده‌اند. یکی از مواردی که نقش مهمی در زیبایی و دکوراسیون فضا دارد، نصب کفپوش مناسب است. کفپوش‌ها در مدل‌ها و انواع مختلفی در بازار موجود هستند؛ اما کفپوش اپوکسی و پلی یورتان بیش از سایر کفپوش‌ها مورد توجه‌ قرار گرفته است. احتمالا شما هم جز افرادی هستید که در انتخاب میان این دو کفپوش پرطرفدار سردرگم مانده‌اید و نمی‌دانید کدام نسبت به دیگری ارجحیت دارد؟ در این مقاله از سایت آترون تفاوت این دو کفپوش را بررسی می‌کنیم؛ در ادامه به این موضوعات خواهیم پرداخت:

تعریف کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

بررسی تفاوت‌های کفپوش اپوکسی و پلی یورتان از جنبه‌های مختلف

فواید کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان

تعریف کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

بهتر است در ابتدای کار توضیحات مختصری در مورد هریک از کفپوش‌ها بدهیم. کفپوش اپوکسی یکی از کفپوش‌های یکدست و زیبایی است که خاصیت‌های بسیاری مانند ضد خش، لغزش و باکتریایی دارد و به دلیل نداشتن درز در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شود.

کفپوش پلی یورتان توسط آلمانی‌ها ساخته شده است و یک نوع پلیمر صنعتی است که به دلیل قدرت بالا در چسبندگی به عنوان کفپوش نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

بررسی تفاوت‌های کفپوش اپوکسی و پلی یورتان از جنبه‌های مختلف

تفاوت کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

هریک از کفپوش‌ها دارای خواص و ویژگی‌های خاصی هستند. داشتن تفاوت‌های کوچک و بزرگ در خصوصیات و ویژگی‌های هر محصول باعث ایجاد تفاوت‌های بسیاری شده است. در این بخش تفاوت این دو کفپوش را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تفاوت کفپوش‌ها از نظر عملکرد

کفپوش‌های اپوکسی به دلیل جنس سخت‌ و محکم‌تری که دارند دوام بالایی در مقابل فشار وارد شده دارند؛ اما کفپوش‌های پلی یورتان نرم‌تر هستند. نرمی این نوع کفپوش در برخی از اماکن به عنوان یک مزیت محسوب می‌شود، برای مثال در مکان‌های صنعتی و کارخانه‌ها به دلیل وجود ابزارآلات، احتمال افتادن ابزار و قطعات فلزی وجود دارد که به دلیل نرمی ضربه را می‌گیرد. این ویژگی از بروز هرگونه خط و خش جلوگیری می‌کند. همچنین کفپوش پارکینگ‌ را به دلیل خاصیت ضربه‌گیری پلی یورتان از این جنس می‌سازند.

تفاوت کفپوش‌ها از نظر مقاومت در برابر مواد شیمیایی

اگر برای محل کار خود که همیشه در تماس با مواد شیمیایی است، می‌خواهید کفپوش مناسب انتخاب کنید، به این نکات توجه کنید:

  • اگر محل کار شما مربوط به صنایع غذایی است و ماده شیمیایی اسید لاکتیکی احتمال تماس با کفپوش را دارد، پلی یورتان انتخاب مناسبی برای آن محل خواهد بود.
  • اگر محل کار شما مرتبط به ساخت باتری‌ها و محصولات مشابه است که احتمال تماس با اسید سولفوریک در آنجا بالاست، استفاده از کفپوش اپوکسی مناسب است.

تفاوت کفپوش از نظر حساس بودن به رطوبت

برخی از فضاها همیشه مرطوب هستند، برای مثال استخر یا سوناها از جمله این موارد هستند. استفاده از کفپوش‌های پلی یورتان در این مکان‌ها فاجعه می‌آفریند. پلی یورتان شدیدا در برابر رطوبت حساس است و هنگامی که در محل رطوبت وجود داشته باشد، چسبندگی خود را از دست داده و باعث ایجاد غیر یکنواختی و شکاف می‌شود. برای این مکان‌ها کفپوش اپوکسی بهترین گزینه خواهد بود. اپوکسی‌ها نیز حساس به رطوبت هستند؛ اما مانند پلی یورتان‌ها فاجعه به بار نمی‌آورند.

تفاوت کفپوش از نظر زمان اجرا

کفپوش‌های اپوکسی به دلیل دقت بالایی که در هریک از مراحل نیاز دارد، نیازمند زمان بیشتری هستند. زمان تقریبی با در نظر گرفتن فاصله بین ریختن لایه اول و دوم در حدود 7 روز است؛ اما این زمان برای کفپوش پلی یورتان بسیار کوتاه‌تر خواهد بود. کفپوش‌های پلی یورتان نصف مقدار زمانی که برای اجرای اپوکسی نیاز است را می‌طلبد. بهتر است به این نکته نیز توجه کنید که کفپوش‌های پلی یورتان به دلیل اینکه سریع‌تر خشک می‌شوند نیازمند سرعت عمل بالایی هستند و احتمال دارد با ایجاد توقفی کوتاه بخشی از ماده اولیه غیراستفاده شود.

تفاوت کفپوش‌ها از نظر قیمت

اگر بخواهیم از نظر قیمت کفپوش‌ها را بررسی کنیم باید به عوامل بسیاری مانند ابعاد مکان پروژه، مهارت افراد، مواد اولیه مصرفی و برند استفاده شده و غیره توجه کنیم. بنابراین نمی‌توان به قطعیت درباره تفاوت قیمت پایانی هریک سخن گفت.

فواید کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان

تفاوت کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

در این قسمت درباره مزایا و نقاط قوت هریک اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم. شما می‌توانید با دانستن این موارد آگاهانه اقدام به انتخاب و سفارش محصول موردنظر خود کنید.

مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی

  • کفپوش اپوکسی در سه حالت قابل استفاده است: همراه آب، با حلال و به صورت 100 درصد جامد.
  • امکان ایجاد کفپوش با ضخامت‌های ضخیم و نازک وجود دارد. به دلیل امکان استفاده در سه حالت مختلف و به دلیل خواص چسبندگی بالایی که دارند می‌توان ضخامت‌های مختلفی برای آن‌ها در نظر گرفت.
  • قدرت چسبندگی عالی اپوکسی، این ماده را مناسب برای استفاده بر روی بتن کرده است. حتی در برخی از موارد از اپوکسی برای رفع شکستگی‌‌ها و درزهای موجود بر روی بتن نیز استفاده می‌کنند.
  • سطحی کاملا یکدست و بدون درز و شکاف ایجاد می‌کند، بنابراین مناسب استفاده در سالن، اتاق‌ها و مکان‌هایی مانند بیمارستان هستد.

مزایای استفاده از کفپوش پلی یورتان

این کفپوش‌ها با ضخامت‌های نازکی قابل اجرا هستند؛ اما این به معنی ضعف آن‌ها نیست. این قابلیت خاصیت خش‌پذیری آن‌ها را به شدت افزایش داده است. به طوری که در کفپوش پارکینگ و کارخانه‌ از آن‌ها استفاده می‌کنند.

پلی یورتان توانایی بالایی در مقابله با اشعه uv و نور خورشید دارد، بنابراین می‌توان از این کفپوش در محیط‌های باز نیز استفاده کرد و نگران ترک و تغییر رنگ آن‌ها نشد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره هریک از کفپوش‌های اپوکسی و پلی یورتان اطلاعاتی کسب کردید. همچنین این دو محصول از نظر استحکام، زمان اجرا، مقاومت در برابر رطوبت، دما، نور خورشید و مواد شیمیایی مورد بررسی قرار گرفت. حال شما می‌توانید به راحتی کفپوش مناسب خود را انتخاب کنید. اگر همچنان در انتخاب محصول موردنیاز خود شک دارید می‌توانید از متخصصان فعال آترون در این زمینه مشاوره بگیرید. افراد متخصص و مجرب با بررسی تمامی شرایط محل موردنظر شما، بهترین پیشنهاد را برای شما خواهند داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر با آترون تماس بگیرید

02174538

مهندس سعادت

09122163692

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز