خبرگزاری کار ایران

«محمدهادی اردبیلی» مدیرعامل وقت شرکت مس روایت می‌کند

تولید اولین مس آندی در لحظه آزادی خرمشهر

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۸۳۶
همزمان با سوم خرداد سال 61 و آزادسازی غرورآفرین خرمشهر اولین «مس آندی» در مجتمع مس سرچشمه توسط مهندسان ایرانی تولید شد. متن پیش رو گزیده‌ای از گفتگویی است که به همین مناسبت با مهندس محمدهادی اردبیلی مدیرعامل وقت شرکت مس انجام شده است.
 
به گزارش ایلنا از مس پرس، محمدهادی اردبیلی مدیرعامل وقت شرکت مس در خاطرات شفاهی خود در مصاحبه با خبرنگار ما که پیش‌تر نیز منتشر شده بود، با بیان این مطلب به نکات شنیدنی و جذابی از آن سال‌ها اشاره می‌کند.

وی با اشاره به فتح خرمشهر و آغاز تولید شمش مس می‌گوید: وقتی از نقص کنورتورها آگاه شدیم، سریع با ذوب آهن تماس گرفتیم. ذوب‌آهن هم یک گروه آجرچین را با چند تریلی آجر نسوز فرستادند به سرچشمه. ظرف یک هفته آجرهای جدید جایگزین شد و دوباره کنورتور را گرم و راه‌اندازی کردیم. 48 ساعت شخصاً در واحد ذوب نشسته بودم و شبانه‌روزی کار را انجام می‌دادیم.

مدیرعامل وقت شرکت مس می‌افزاید: ما می‌خواستیم در سالروز تولد امام حسین (ع) اولین ذوب صورت گیرد اما مشیت الهی اینگونه بود که موفقیت ما در جبهه اقتصادی با پیروزی رزمندگان در جبهه جنگ هم‌زمان شود. این شیرین‌ترین خاطره زندگی حرفه‌ای من است. راه‌اندازی واحد ذوب بازتاب خوبی هم در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت به‌طوری‌که مدیرعامل وقت شرکت پارسنز جردن برای من تلگراف تبریک فرستاد.
اردبیلی ادامه می‌دهد: امام فرموده‌اند ما می‌توانیم؛ این یک شعار نیست، یک واقعیت است که باید باور کنیم. مگر مغز ما با کارشناس آمریکایی یا کانادایی چه فرقی دارد؟ به مرور خودباوری بچه‌ها بیشتر شد به‌طوری‌که بعدها قطعات بزرگ قالب که حتماً باید از آمریکا می‌آمد را بچه‌ها در اینجا طراحی و ساختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز