خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات عامل ایمیدرو؛

در فروردین ماه صادرات محصولات فولادی رشد ۳۰ درصدی داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۹۲۱

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در خصوص صادرات محصولات فولادی گفت: در یک‌ماهه فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشت، صادرات محصولات فولادی رشد ۳۰ درصدی داشته است، میزان صادرات این محصولات در سال ۱۴۰۰ به ارزش ۱۲ میلیارد دلار ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، وجیه‌الله جعفری در نشست هم‌اندیشی خود با اصحاب رسانه تاکید کرد: ایمیدرو همواره به دنبال مشورت و اطلاع رسانی  دقیق است تا مردم از فعالیت معادن و صنایع معدنی برداشت درستی داشته باشند.

وی ادامه داد: بخش معادن معمولا در روستاها است، اگر این معادن فعال باشند قطعا در اقتصاد آن منطقه تاثیرگذار خواهد بود،‌ زیرا باعث اشتغال شده و این امر از مهاجرت جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود: براساس قانون معادن،  بخشی از درآمد دولت و اشخاص صاحب معدن بایستی به مجموعه اطراف معادن کمک شود. تحقق این مهم، اثر وضعی بر معیشت افراد آن منطقه نیز خواهد داشت و ذهنیت عموم نیز به سمت حمایت از این صنایع جلب خواهد شد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران معتقد است: بخش معدن در زمان تحریم ها بر اقتصاد کشور اثرگذار بود و تا حدودی آن را رفع کرده است.

وی در خصوص صادرات محصولات فولادی گفت: در یک‌ماهه فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشت، صادرات محصولات فولادی رشد ۳۰ درصدی داشته است، میزان صادرات این محصولات در سال ۱۴۰۰ به ارزش ۱۲ میلیارد دلار ثبت شده است.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر نقش ایمیدرو در ایجاد بستر، حمایتی، تسیهل‌گیری و هدایت تاکید کرده و افزود: ۷.۶ میلیارد دلار از سرمایه بخش خصوصی در بخش معادن جذب شده که طی بازه زمانی حدود پنج ساله ۲.۵ میلیارد دلار آن تکمیل شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر تامین مواد اولیه مانند سنگ آهن و آهن اسفنجی در بخش خصوصی و شرکت دولتی ها گفت: در بخش تامین سنگ آهن فعلا مشکلی وجود ندارد؛ اما برنامه ریزی شده به سمت اکتشاف عمیق در برخی از استان ها مانند یزد پیش برویم.

جعفری در خصوص وضعیت برخی واحدهای معدنی از جمله مشکلات واحدهای آلومینیوم‌سازی در تامین مواد اولیه، توضیح داد: برای تامین مواداولیه برخی واحدهای معدنی نیازمند واردات هستیم که پود آلومینا از جمله آن‌هاست. اما خوشبختانه راهکاری‌هایی برای جایگزین کردن این ماده معدنی اندیشده و اقدامات خوبی نیز در این زمینه شکل گرفته است. چهار روش برای تامین پودآلومینا وجود دارد که یک از آن‌ها، اکتشاف معدنی در بخش بوکسیت آن است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه در رابطه با وضع عوارض صادراتی، بر جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی برای ایجاد زنجیره‌های تولید در کشور تاکید کرد و گفت: براین اساس با توجه به اینکه تامین مواداولیه واحدهای تولیدی جزء سیاست‌های وزارت صمت است، برای حمایت از این واحدهای تولیدی ممکن است عوارض صادراتی در مورد برخی از کالاها تعیین شود و این تصمیمات در کمیته تنظیم بازار اتخاذ می‌شود.

وی در خصوص زیرساخت ها و تامین حامل های انرژی برای فولادسازان گفت: در این خصوص تمامی ارگان ها وظیفه همکاری دارند تا هرچه سریع تر این مشکلات برطرف شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز