خبرگزاری کار ایران

تیم های صعود کرده به جام جهانی 2022

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۷۱۸

فیفا اعلام کرده است که کاپ ویژه جام جهانی در هر 32 کشور شرکت‌کننده این‌دوره بازی‌ها که شامل ایران هم می‌شود، قرار است که به نمایش دربیاید. کاپ با همراهی کاکا و کاسیاس که با تیم‌های ملی برزیل و اسپانیا در سال‌های 2022 و 2010 قهرمانی جام جهانی را از آن خودشان کرده‌اند، همراهی می‌شود.  کامرانی فر دبیرکل فدراسیون تایید کرده است که بازی دوستانه بین ایران و کانادا قطعی بوده و رایزنی‌هایی برای برگزاری 2 بازی دیگر هم در حال انجام است.

ما حدس می‌زنیم که این‌مسابقات در خردادماه برگزار شوند. یکی از مواردی که برای تماشاگران این‌مسابقات جالب است این است که فهرست نهایی تیم‌های صعود کرده به جام جهانی 2022 کدام است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا آخرین اخبار مربوط به تیم‌های صعود کرده به جام جهانی 2022  و شرایط تور قطر جام جهانی را با شما در میان بگذاریم.

بعدازاین که تیم‌های منطقه آمریکای شمالی تکلیفشان مشخص شد، حالا تعداد تیم‌های صعود کرده به جام جهانی 2022 به 29 عدد رسیده است. مکزیک با کسب 28 امتیاز به‌عنوان دومین تیم بعد از کانادا و آمریکا با 25 امتیاز به‌عنوان تیم سوم از منطقه کونکاکاف به قطر رسیدند.

در ادامه می‌توانید اسامی تیم‌های صعود کرده به جام جهانی 2022 را بخوانید.

اسامی تیم‌های صعود کرده به جام جهانی 2022

  1. قطر
  2. آلمان
  3. دانمارک
  4. برزیل
  5. فرانسه
  6. بلژیک
  7. کرواسی
  8. اسپانیا
  9. صربستان
  10. انگلیس
  11. سوئیس
  12. هلند
  13. آرژانتین
  14. تیم ملی ایران
  15. کره جنوبی
  16. ژاپن
  17. عربستان سعودی
  18. اکوادور
  19. اروگوئه
  20. کانادا
  21. غنا
  22. سنگال
  23. پرتغال
  24. لهستان
  25. تونس
  26. مراکش
  27. کامرون
  28. مکزیک
  29. آمریکا

نمایندگان تیم های قاره اروپا صعود کرده به جام جهانی قطر

نمایندگان قاره اروپا در جام جهانی آلمان، بلژیک، کرواسی، فرانسه، اسپانیا، انگلیس، هلند، دانمارک، صربستان، سوئیس، پرتغال و لهستان هستند. اگر برای رزرو تور قطر جام جهانی برنامه‌ریزی می‌کنید باید بدانید از این‌قاره تکلیف یک سهمیه دیگر هنوز باقی‌مانده است.

دلیل این‌موضوع جنگی است که در منطقه اوکراین اتفاق افتاده است. مسابقات در ماه ژوئن برگزار می‌شود و ابتدا اسکاتلند و اوکراین با‌هم بازی خواهند داشت. سپس تیم برنده آن‌ها با تیم ولز مسابقه می‌دهد. تیمی که پیروز این‌دیدار باشد، آخرین سهمیه این‌قاره را دریافت می‌کند و در جام جهانی قطر 2022 حضور خواهد داشت.

تیم های صعود کرده به جام جهانی 2022

تیم های صعود کرده به قطر از قاره آفریقا

اتفاق عجیبی که در این‌قاره رخ داد ناامید شدن طرف‌داران تیم ملی مصر و محمد صلاح بود. شاگردان کارلوس کیروش نتوانستند جایگاهی را برای خود در جام جهانی 2022 کسب کنند. سنگال توانست در پنالتی‌های بازی‌هایی که به نتیجه مساوی ختم شده بودند، مصر را مغلوب کند و با افتخار برای جام جهانی قطر آماده شود.

سنگال در فینال جام ملت‌‎های آفریقا نیز توانسته بود بازی با مصر را ببرد. از نکات جالبی که در بازی فینال این‌قاره وجود داشت، این بود که یک پنالتی را محمد صلاح از دست داد و آخرین پنالتی مسابقه را سادیو مانه به گل تبدیل کرد. مراکش نیز با شکست کنگو، برای دومین بار به مساقات جام جهانی راه یافت. غنا نیز با برد بازی خوبی مقابل تیم ملی نیجریه جایگاه خود را برای حضور در مسابقات تایید کرد. تونس و کامرون نیز دیگر تیم آفریقا در مسابقات خواهد بود.

تیم های آسیایی صعود کرده به جام جهانی فوتبال قطر 2022

بازی‌های روز پایانی آسیا در حالی برگزار شدند که تکلیف صعود تیم‌ها به جام جهانی مشخص شده بود. در بالا لیست کشور‌هایی که از آسیا قار است در مسابقات جام جهانی حضور داشته باشند را قرار داده‌ایم. اگر دوست دارید تور قطر جام جهانی را برای تماشای بازی‌ها رزرو کنید، حتما نگاهی به تاریخ بازی‌های کشور عزیزمان ایران داشته باشید.

صعود تیم های آمریکای جنوبی به جام جهانی قطر

اسامی کشور‌های این‌قاره را نیز نام بردیم. در این‌قاره تقریبا وضعیت حضور تیم‌ها از قبل مشخص بود. تنها نکته جالب بازی میان تیم‌های پرو، کلمبیا و شیلی بود. پرو با برنده مسابقه میان استرالیا و امارات بازی خواهد کرد.

تیم های صعود کرده به جام جهانی 2022

تیم های صعود کرده آمریکای شمالی به قطر ورلد کاپ

مکزیک در دیداری ساده ال‌سالوادور را شکست دادند و در کنار کانادا که از پیش با امتیازی بالا جایگاه خود را تثبیت کرده بود، راهی قطر شوند. آمریکا نیز علی‌رغم شکست در بازی آخر، امتیازات آن‌ها باعث شد تا بتوانند سهمیه خود را برای حضور در جام جهانی کسب کنند.

منطقه اقیانوسیه و تیم های صعود کرده به جام جهانی 2022

این‌قاره فقط نیم‌سهمیه برای حضور در جام جهانی دارد. این‌سهمیه هم با بازی میان تیم‌های نیوزیلند و جزایر سلیمان مشخص خواهد شد. حال در بازی پلی‌آف نیوزیلند باید به مصاف کاستاریکا برود.

جمع‌بندی

تا امروز حضور 29 کشور در جام جهانی 2022 قطر نهایی و قطعی شده است. سه سهمیه دیگر در ماه ژوئن و با برگزاری دیدار‌‌های پلی‌آف مشخص خواهد شد. البته جایگاه تیم‌های این‌بازی‌ها نیز در قرعه‌کشی مشخص شده است.

دیدار‌های جام جهانی فقط برای علاقه‌مندان به فوتبال جذاب نیستند و هر‌کسی برای کشور خود مبارزه می‌کند. ایران نیز در جام جهانی 2022 با قدرت در رقابت‌ها حضور دارد و بسیاری از ایرانی‌ها برای برد تیم‌شان دعا می‌کنند. ایران تا‌به‌حال شش بار به بازی‌های جام جهانی راه پیدا کرده است. بهترین نتیجه ایران در پنج دوره حضور قبل، همان دور اول بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز