خبرگزاری کار ایران

وب سایت یا اینستاگرام؟ آیا طراحی سایت واقعا لازم است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۵۷۴

گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی و علاقه مردم به پیگیری اخبار یا خرید کالاهای مورد نیاز خود از طریق آن ها باعث شده است که بسیاری از کسب و کارها به فکر راه اندازی یک صفحه مخصوص به خود در این شبکه ها بیفتند.

به گزارش ایلنا،‌ در کشور ما اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است و هر روز تعداد زیادی کاربر جدید را به خود جذب می کند؛ به همین دلیل می تواند بهترین گزینه برای معرفی کار و جلب مشتری باشد.

از طرف دیگر می بینیم که بسیاری از بازایاب ها و متخصصان دیجیتال مارکتینگ به صاحبان کار توصیه می کنند که در کنار اینستاگرام وب سایت هم داشته باشند. سوال اینجا است که با وجود شبکه های اجتماعی دیگر چه نیازی به سایت هست؟ آیا واقعا لازم است که برای طراحی وب سایت هزینه کرد و سرمایه خود را به این کار اختصاص داد؟ آیا سایت بهتر از اینستاگرام به رشد کسب و کار کمک می کند؟ اگر شما هم دوست دارید بدانید که سایت بهتر است یا اینستاگرام تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

وب سایت یا اینستاگرام؟ آیا طراحی سایت واقعا لازم است؟

مزیت های سایت در برابر اینستاگرام

اگر بین انتخاب وب سایت یا اینستاگرام مانده اید، بهتر است که مزیت های هر دو روش را بشناسید تا بتوانید بهترین گزینه را برای کار خود انتخاب کنید. کارشناسان بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ به صورت متفق القول بر این باورند که در دراز مدت وب سایت بسیار بهتر از اینستاگرام عمل می کند. تنها کاری که باید بکنید این است که کار طراحی سایت را به یک شرکت معتبر بسپارید.

اگر شرکت معتبر و باتجربه ای را نمی شناسید، ما به شما شرکت آی وحید را پیشنهاد می کنیم. این شرکت از ابتدای مسیر طراحی سایت تا سئو و پشتیبانی آن در کنار شما است و کاری حرفه ای را به شما تحویل می دهد. شناخت درست کسب و کار و پرسونای مخاطب توسط متخصصین شرکت باعث می شود که مخاطبان از همان ابتدای ورود به سایت به استفاده از خدمات شما علاقه مند شوند. در صفحه زیر می توانید بهترین نمونه کارهای شرکت را ببینید و کار خود را به دست تیمی کار بلد و حرفه ای بسپارید.

https://ivahid.com

حال سوال اینجا است که با وجود مزایای اینستاگرام چرا باید به سراغ سایت برویم؟

  1. سایت رسمی تر و معتبرتر است

مشتریان به یک سایت معتبر در فضای اینترنت راحت تر اعتماد می کنند تا پیج اینستاگرام؛ چرا که سایت فضای رسمی تری است و پیگیری سفارشات یا بررسی موجودی کالاها در آن راحت تر انجام می شود.

  1. مدیریت و دسته بندی محصولات راحت تر است

در فضای اینستاگرام شما نمی توانید تصاویر یک پست را تغییر دهید یا آن را به روز رسانی و دسته بندی کنید و این موضوع کار مدیریت محصولات را سخت می کند. در سایت می توانید به راحتی دسته های مختلفی برای محصولات خود تعریف کنید و جدیدترین آن ها را در معرض دید مخاطبین قرار دهید. پس جست و جو در میان محصولات و پیدا کردن کالای مورد نظر زمان کمتری از مشتری می گیرد و او را به خرید علاقمند می کند.

  1. امکان پرداخت مستقیم وجود دارد

طراحان سایت در شرکت آی وحید می توانند فروشگاه شما را مستقیما به درگاه های پرداخت اینترنتی متصل کنند تا مشتریان با یک کلیک به سادگی هزینه خرید خود را بپردازند. این در حالی است که در اینستاگرام باید برای مشتری شماره کارت بفرستید و منتظر کارت به کارت بمانید؛ همین طولانی شدن پروسه پرداخت می تواند مشتریان را از خرید پشیمان کند.

  1. امکان جست و جوی محصولات وجود دارد

فروشگاه بزرگی را تصور کنید که محصولاتی متنوع در دسته بندی های مختلف می فروشد؛ به نظر شما برای چنین فروشگاهی سایت بهتر است یا اینستاگرام؟ در سایت مشتریان می توانند با جست و جوی کلمه کلیدی مورد نظر خود به دسته بندی کالا برسند و خرید کنند اما در اینستاگرام امکان جست و جو وجود ندارد و مشتریان باید تک تک پست ها را بررسی کنند تا کالای مورد نظرشان را پیدا کنند.

  1. امکان فیلترینگ وجود ندارد

اگر فعالیت خلاف قانونی انجام ندهید، سایت شما هیچگاه از دسترس خارج نخواهد شد و می توانید به یک برند همیشگی تبدیل شوید. در مقابل فیلترینگ اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی هر چند وقت یک بار مورد بحث قرار می گیرد و این می تواند به همه زحماتی که برای جذب مشتری در این فضا کشیده اید ضربه بزند.

وب سایت یا اینستاگرام؟ آیا طراحی سایت واقعا لازم است؟

مزیت های اینستاگرام در برابر سایت

اکنون بهتر است با مزایای اینستاگرام نیز آشنا شوید تا بدانید که بین وب سایت یا اینستاگرام کدام را انتخاب کنید.

  1. اینستاگرام رایگان است

طراحی سایت نیاز به پرداخت هزینه دارد؛ البته شرکت آی وحید تلاش می کند که با مناسب ترین قیمت یک سایت همه چیز تمام با همه امکانات مورد نیاز را به شما تحویل دهد. این در حالی است که ساخت یک صفحه اینستاگرام کاملا رایگان است و بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای می توانید صفحه ای تجاری بسازید و برای شروع از دوستان و آشنایان خود بخواهید که آن را دنبال کنند. اما توجه داشته باشید که همچنان برای مدیریت قوی آن متحمل هزینه خواهید شد.

  1. برای کسب و کارهای کوچک مناسب است

شناخته شدن در فضای اینستاگرام بسیار راحت تر از محیط اینترنت است؛ علاوه بر یک استراتژی بازاریابی خوب که به شما برای انتخاب هشتگ مناسب، زمان درست پست گذاشتن و... کمک می کند، برگزاری مسابقات و تخفیف نیز می تواند باعث رشد شما شود. به همین دلیل اینستاگرام در شروع مسیر و برای کارهای کوچک گزینه مناسب تری است و هزینه کمتری هم دارد.

  1. مخاطبین بیشتری دارد

سادگی کار با اینستاگرام و جذابیت این فضا باعث شده که پیر، جوان و کودک از آن استفاده کنند. بسیاری از کاربران اینستاگرام شاید نحوه پیدا کردن یک سایت در اینترنت یا خرید اینترنتی را بلد نباشند؛ اما می دانند که چطور باید مطالب مورد علاقه خود را در اینستا پیدا کنند و محصولات موردنیازشان را بخرند. حجم بالای مخاطبین این فضا یکی از امتیازهای بزرگ آن است که به کسب و کارهای بزرگ و کوچک کمک می کند.

سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

شاید با خواندن مطالب قبلی تصمیمتان را برای استفاده از وب سایت یا اینستاگرام گرفته باشید؛ اما بیایید نگاهی دقیق تر و تخصصی تر به موضوع بیندازیم. از نظر متخصصان دیجیتال مارکتینگ شرکت آی وحید سایت و اینستاگرام لازمه رشد یک کسب و کار هستند و نمی توان یکی را به طور کامل کنار گذاشت؛ پس برای داشتن یک کسب و کار موفق باید هر دو جنبه را دنبال کنید. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی بیشتر دارید میتوانید سوالات خود را با مشاوران آی وحید مطرح کنید.

برای کسانی که تازه کار خود را شروع کرده و بودجه کمی دارند، اینستاگرام گزینه بهتری است؛ اما زمانی که مشتریان خود را به دست آوردید حتما به فکر راه اندازی یک سایت باشید. اگرچه طراحی و سئو سایت آن برای شما هزینه بردار است؛ اما زمانی که به یک برند مطرح تبدیل شوید و محصولات متنوعی بفروشید متوجه فواید آن خواهید شد.

سایت یک تکیه گاه محکم و همیشگی است که می توانید پایه و اساس کار خود را روی آن بنا کنید؛ اما اینستاگرام بنیاد محکمی ندارد و هر لحظه امکان دارد کار شما را به خطر بیندازد. رمز موفقیت در طراحی  وب سایت مراجعه به یک شرکت متخصص و باتجربه است. یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما برای این کار شرکت طراحی سایت آی وحید است؛ شرکتی با تجربه که با استفاده از توان متخصصان خلاق و جوان به رشد کسب و کار شما کمک می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز