خبرگزاری کار ایران

راهنمای جامع مهاجرت تحصیلی و تحصیل در کانادا؛

کانادا گزینه‌ای جذاب برای تحصیلات دانشگاهی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۳۹۴

کانادا یکی از مقاصد اصلی مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی از جمله دانشجویان ایرانی است؛ چرا که این کشور سیستم آموزشی بسیار خوبی دارد و سال‌های زیادی برای بهبود کیفیت دانشگاه‌های خود برنامه‌ریزی کرده است. کانادا علاوه‌بر دانشگاه‌های خوب، اقتصاد، امنیت، رفاه و آزادی خوبی نیز دارد که باعث می‌شود دانشجویان ایرانی تمایل زیادی برای مهاجرت به این کشور داشته باشند. مهاجرت تحصیلی به کانادا دشوار نیست اما دارای شروط و مراحل مختلفی است که باید آن‌ها را رعایت کرد. در این مطلب شرایط دریافت ویزای تحصیلی و تحصیل در کانادا را بررسی می‌کنیم.

چرا مهاجرت تحصیلی به کانادا

جمعیت کانادا تقریبا نصف جمعیت ایران است که در دومین کشور بزرگ دنیا، به صورت بسیار پراکنده زندگی می‌کنند. یکی از مزیت‌های اصلی تحصیل در کانادا، تراکم جمعیتی پایین این کشور است که باعث شده، امکانات در شهرهای مختلف این کشور یکسان باشد.

تحصیل در کانادا برای آن دسته از دانشجویانی که می‌خواهند بدون رعایت شروط سخت در دانشگاه‌های خارجی پذیرش بگیرند، بسیار مناسب است. تحصیل در کانادا به نسبت برخی کشورهای دیگر مانند آلمان و آمریکا آسان‌تر است و شما می‌توانید با رعایت برخی نکات در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزای تحصیلی کانادا را اخذ نمایید. البته باید اشاره کرد که دریافت ویزای تحصیلی کانادا هم دشواری‌های خود را دارد و فقط در مقایسه با برخی کشور‌های دیگر آسان‌تر است.

مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا

بسیاری از دانشجویان ایرانی علاقه دارند تا برای تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی به کشور کانادا مهاجرت کنند؛ چرا که تحصیل در این کشور دارای مزایایی است که برای هر دانشجویی جذاب است. در ادامه مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا را بررسی می‌کنیم.

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان

بسیاری از دانشگاه‌های کانادا در رتبه‌بندی‌های مختلف، جزو برترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرند و همین امر یکی از مزایای اصلی تحصیل در کشور کانادا است.

تحصیل و زندگی در یک کشور پیشرفته با اقتصاد خوب و باثبات

کانادا یکی از کشورهایی است که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های اقتصادی و رفاهی داشته است. یکی از مزیت‌های اصلی تحصیل در این کشور، برخورداری از مزایای زندگی در یک اقتصاد باثبات و خوب است. دانشجویان در کانادا دیگر نباید نگران تورم و گرانی اجاره خانه یا موادغذایی باشند و می‌توانند بدون دغدغه به تحصیلات خود ادامه دهند.

کانادا گزینه‌ای جذاب برای تحصیلات دانشگاهی

 

امکان دریافت ویزا برای والدین

دانشجویان می‌توانند برای والدین خود درخواست ویزا بدهند و آن‌ها را برای ملاقات به کانادا بیاورند. باید توجه داشت که این ویزا مدت‌دار بوده و فقط یک ویزای تفریحی به‌شمار می‌آید.

دریافت ویزا برای همراه دانشجو

کشور کانادا برای آسایش و رفع دغدغه دانشجویان این امکان را فراهم کرده است که همراه دانشجو نیز بتواند ویزا دریافت کند.

مجوز کار تمام وقت برای همراه دانشجو

به علت بالا بودن هزینه زندگی در کشور کانادا،دولت کانادا به همراه دانشجویان این اجازه را می‌دهد که به صورت تمام وقت، اجازه اشتغال داشته باشند تا بتوانند هزینه‌های زندگی را تامین کنند.

تحصیلات تکمیلی بدون دغدغه اقتصادی در کشور کانادا

کانادا یکی از بهترین کشورها برای دانشجویان بین‌المللی است که سالانه چیزی در حدود 350 هزار نفر برای مهاجرت تحصیلی به این کشور اقدام می‌کنند. کانادا یک کشور مهاجرپذیر است و تحصیل در کانادا می‌تواند برای دانشجویانی که از مهاجرت می‌ترسند، بسیار آسان باشد. مهاجرت تحصیلی به کانادا شرایط خود را دارد و دانشجویان برای این که بتوانند ویزا و اجازه تحصیل در این کشور را به دست آورند باید برخی از این شرایط و نکات را رعایت کنند.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا

برای دریافت ویزای تحصیلی شما در ابتدا باید به یک مرکز آموزشی درخواست دهید تا درصورت پذیرش ، شما بتوانید باقی مراحل دریافت ویزا را پیش ببرید. در ادامه مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا را بررسی می‌کنیم.

پذیرش در دانشگاه‌ها و مجموعه‌های آموزشی کشور کانادا

اولین مرحله مهاجرت تحصیلی به کانادا پذیرش در دانشگاه‌ها و مجموعه‌های آموزشی در کانادا است. شما برای مهاجرت تحصیلی در ابتدا باید در یکی از دانشگاه‌های کانادا تایید شوید تا بتوانید به این کشور ماجرا کنید. همچنین اگر قصد مهاجرت تحصیلی به منطقه کبک کانادا را دارید، باید مواقت‌نامه CAQ را نیز تهیه کنید.

دریافت بسته درخواست ویزای تحصیلی کانادا

بعد از تایید پذیرش توسط دانشگاه، شما باید به سفارت کانادا در کشور خود یا دیگر کشورهای همسایه مراجعه کنید. از آن‌جایی که کانادا در کشور ما سفارت ندارد، برای این مرحله شما باید به کشورهای مجاور مانند امارات یا ترکیه سفر کرده و قرار ملاقات را در سفارت کانادای این کشورها تنظیم کنید. بعد از مراجعه به سفارت، شما باید بسته درخواست ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید.

تکمیل فرم سوالات سایت CIC

برای دریافت بسته درخواست ویزای تحصیلی کانادا، شما باید به چند سوال در سایت CIC یا سفارت کانادا پاسخ  دهید. این سوالات کلی هستند و شرایط شما برای دریافت مجوز تحصیل کانادا را بررسی می‌کنند. در پاسخ‌دادن به این سوالات دقت لازم را داشته باشید؛ چرا که یکی از معیارهای اصلی برای صدور مجوز تحصیل در کانادا هستند.

دریافت کد تاییدیه از سایت CIC

باتوجه به این که در ایران سفارت کانادا وجود ندارد، بسیاری از دانشجویان ایرانی از طریق سایت CIC مراحل اخذ ویزای تحصیلی خود را پشت سر می‌گذارند. بعد از تایید شرایط دانشجویان در سایت CIC،‌ برای دانشجو یک کد تاییدیه ارسال می‌شود که تا 60 روز اعتبار دارد.

ارسال مدارک به CIC

بعد از دریافت کد، شما باید مدارک خود را آماده کرده و برای دولت کانادا ارسال کنید. برای این کار باید در سایت CIC یک حساب کاربری ایجاد کرده و کد تاییدیه دریافتی را در آن وارد کنید.

مصاحبه با اداره گذرنامه

بیشتر دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت به این کشور باید در مرحله آخر به سفارت این کشور رفته و مصاحبه‌ای را انجام دهند. در این مصاحبه ماموران سفارت کانادا سوالات مختلفی را درباره شرایط زندگی و انگیزه‌های شما برای مهاجرت به این کشور می‌پرسند.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا شما به مدارک خاصی نیاز ندارید و فقط باید برخی مدارک مهم مانند پاسپورت و شناسنامه را برای مهاجرت به سفارت کانادا و سایت CIC ارائه دهید. همچنین ممکن است دانشگاه از دانشجویان ریزنمرات دبیرستان یا دانشگاه را درخواست کند. به طورکلی مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر و اسکن آن
  • ترجمه کارنامه تحصیلی سه سال اخیر دانشجو با فرمت PDF
  • نام پدر و مادر دانشجو
  • آدرس، کدپستی و شماره تماس دانشجو
  • پرداخت هزینه پذیزش
  • مدارک احراز هویت زیستی مانند عکس و اثر انگشت برای مهاجران آسیایی
  • ترجمه شناسنامه دانشجو
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه‌های آموزشی کانادا
  • ارائه مدارک تمکن مالی
  • مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی

شرایط دریافت پذیرش در دانشگاه‌های کشور کانادا

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های کانادا برای بسیاری از دانشجویان آسان است. افرادی که دارای مدرک دیپلم ایران هستند باید مدرک زبان موردنظر دانشگاه را داشته باشند. دروس در دانشگاه‌های کانادا به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی تدریس می‌شوند و برای دریافت پذیرش باید به یکی از این دو زبان مسلط بود.

یکی دیگر از شرایط دریافت پذیرش، داشتن معدلی بالای 14 در سه سال نهایی دبیرستان در ایران است.برخی دانشگاه‌ها و رشته‌ها نیز برای پذیرش نیاز به قبولی دانشجو در کنکور ایران دارند. ریزنمرات دانشگاه یا دبیرستان از شروط دریافت پذیرش در کانادا نیست اما ممکن است برخی دانشگاه‌ها، این نمرات را از دانشجو درخواست کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز