خبرگزاری کار ایران

خرید ورق استیل آسان شد !

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۸۱۳

ورق استیل یا فولاد زنگ نزن آلیاژی با پایه آهن و ترکیبی از سایر عناصر از قبیل کربن، کروم، نیکل و... است که به دو گروه کلی استیل­ بگیر(مغناطیسی) و استیل ­نگیر(غیرمغناطیسی) دسته‌­بندی می­‌شوند. ویژگی‌­های این محصول از قبیل مقاومت در برابر زنگ‌­زدگی و خوردگی، دارا بودن سطح صاف و صیقلی، زیبایی، شکل‌­پذیری و... موجب شده تا در صنایع مختلف از قبیل صنایع غذایی، مبدل­‌های حرارتی، تجهیزات عکاسی، سیما­ن­‌سازی، پالایشگاه نفت، خودروسازی و... از آن استفاده کنند.

به همین دلیل خرید ورق استیل از سوی این صنایع، بسیار مورد تقاضا قرار می­‌گیرد. ورق‌­های استیل که در ابعاد مختلف و در دو نوع مربع یا مستطیلی شکل و با مقاومت بسیار بالا در برابر تحمل دماهای بالا تا 1000+ و مقاومت در برابر دمای پایین تا 200- درجه سانتی­گراد توسط تولیدکنندکان در کارخانجات خارج از کشور مانند چین، تایوان، هند و آفریقای جنوبی تولید می­‌گردد دارای انواع مختلفی می­‌باشد؛ از این­‌رو کیفیت و قیمت خرید ورق استیل در انواع و برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است.

تأثیر قیمت مواد اولیه بر روی قیمت ورق استیل

ورق­‌های استیل نگیر بدلیل دارا بودن نیکل دارای خاصیت آهنربایی نیستند و ورق­‌های استیل بگیر بدلیل دارا بودن کروم دارای خاصیت مغناطیسی هستند و از آنجایی که قیمت مواد اولیه تأثیری زیادی روی هزینه تولید ورق استیل می‌­گذارد یکی از دلایل متفاوت بودن قیمت خرید ورق استیل در این دو نوع همین تفاوت قیمت در خرید مواد اولیه می­‌باشد. نیکل دارای خاصیت چکش‌­خواری، انعطاف­‌پذیری، مقاوم در برابر خوردگی، هادی جریان الکتریسته، خاصیت کاتالیزوری، مقاوم در برابر اکسیدشدن و قابلیت بازیافت می‌­باشد و بدلیل خاصیت فیزیکی و شیمیایی ویژه­‌ای که دارد در صنایع مختلف از جمله صنایع تولید استیل مورد استفاده قرار می­‌گیرد. عنصر کروم دارای سختی بالا، مقاوم در برابر خوردگی، خاصیت جلاپذیری، مقاوم در برابر کشش و خمش، قابلیت ذوب­‌پذیری، قابلیت بازیافت، مقاوم در برابر زنگ‌­زدگی و سیاه شدن می­‌باشد. این دو عنصر تابع قیمت­‌های جهانی هستند و عواملی مانند ممنوعیت صادرات کشورهای تولیدکننده یا محدودیت­‌های زیست محیطی که باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت این دو عنصر می­‌گردد می‌­تواند باعث تغییر  قیمت خرید ورق استیل از کشور مبدأ باشد.

خرید ورق استیل در ابعاد و ضخامت­‌های متنوع

ورق‌­های استیل بگیر و نگیر در دو سری 400 و 300 و در ضخامت­‌های متفاوت تولید می‌­گردد که متفاوت بودن ضخامت این نوع ورق‌­ها نیز بر روی قیمت خرید ورق استیل اثر می­‌گذارد. همچنین کاهش یا افزایش درصد عناصر بکار رفته در تولید انواع مختلف ورق استیل نه تنها باعث می­‌شود تا این نوع ورق کاربردهای مختلفی داشته باشد بلکه باعث اثرگذاری روی قیمت خرید ورق استیل نیز می‌­گردد. لازم بذکر است ورق­‌های استیل نگیر در صنایع مختلف مصرف و کاربرد بیشتری دارند. از این­‌رو از قیمت بالاتری برخوردار هستند. بعنوان مثال استیل 304 بدلیل مقاومت بالا در برابر زنگ‌­زدگی، قابلیت شکل‌­دهی و جوشکاری بالا و همینطور براق بودن در صنایعی مانند خودروسازی، هواپیماسازی، تجهیزات آزمایشگاهی، نفت، گاز و پتروشیمی و... دارای کاربرد بسیار زیادی می‌­باشد. ورق استیل 410 بدلیل دارا بودن خاصیت چقرمگی و مقاومت در برابر سایش و خوردگی در ساخت پیچ و مهره، کارد و چنگال مورد استفاده قرار می­‌گیرد. ورق‌­های استیل در انواع مختلف دیگری همچون گرید 309 ،310 ،420 و... با ترکیب­‌های متفاوت برای مصارف گوناگون تولید می‌­گردند که خریداران با توجه به نوع نیاز و هدفی که دارند آنها را خریداری می‌­کنند.

خرید ورق استیل آسان شد !

البته بجز ورق­‌های استیل که در سری‌­های 300 و 400 تولید می‌­شوند انواع مختلف دیگری مانند ورق­‌های استیل طرح‌­دار، رنگی، طلایی، فنری، آج­دار، خش‌­دار، مشبک و سری201 نیز تولید می­‌شوند که هر یک از آنها با توجه به ویژگی و مزایایی که دارند در صنایع مربوطه از قبیل صنعت تزئینات و دکوراسیون، مراکز نظامی، حفاظ دکل­‌های برقی، ساخت لوازم خانگی، سقف ساختمان و... استفاده می­‌شوند. اما عامل دیگری که بر روی قیمت خرید ورق استیل اثر می­‌گذارد ابعاد یا اندازه محصول می­‌باشد که شامل ابعادی همچون 1*2متر، 1.25*2.50 متر، 1.22*2.44 متر، 3*1.5 متر،  1.5*6 متر و 2*6 متر می‌­شوند که درخواست خرید ورق استیل در سه حالت اول بیشتر است.

عوامل مؤثر دیگر در تعیین قیمت ورق استیل

همانطور که گفتیم قیمت ورق استیل تحت تأثیر عواملی مختلفی می­‌باشد که چند مورد از آنها را ذکر نمودیم. اما یکی دیگر از این دلایل نوسانات قیمت ارز می‌­باشد؛ زیرا همانطور که گفتیم این محصول توسط کارخانه‌­های تولیدکننده در خارج از کشور تولید می‌گردد. از جمله می­‌توان به تولیدکنندگانی همچون کارخانه تیسکوه چین، وایسی تایوان، یوسکو تایوان، ویراج هند، پوسکو کره و تسکو استیل کره جنوبی اشاره کرد که از لحاظ رتبه تولید و کیفیت محصولات، تفاوت­‌هایی با یکدیگر دارند اما بدلیل متفاوت بودن هزینه­‌های تولید در کشورهای مختلف و همینطور هزینه­‌های حمل و نقل قیمت خرید ورق استیل با توجه به میزان اثرگذاری نوسانات قیمت ارز و عوامل سیاسی و اقتصادی بین کشورها با یکدیگر متفاوت است و بدلیل نوسانات ارز اینگونه محصولات نمی­ت‌وانند در بازار قیمت ثابتی داشته باشند و به­ روز نرخ­‌گذاری شوند. از دیگر عوامل دیگری که باعث متفاوت بودن قیمت خرید ورق استیل می­‌شود می‌­توان به وزن ورق استیل، میزان عرضه و تقاضا در بازار، روش‌­های مختلف تولیدی و چگونگی خرید اشاره نمود.

 ورق استیل را از کجا تهیه کنیم؟

خرید ورق استیل آسان شد !

مجموعه بازرگانی خدماتی پارس پریزن یکی از تأمین­‌کنندگان باسابقه در زمینه واردات و توزیع انواع ورق استیل، لوله‌­های استیل، پروفیل استیل و... بصورت تخصصی می­‌باشد. اگر قصد خرید ورق استیل یا خدمات دیگری از قبیل سفارش انواع سازه و جعبه فلزی، خم­کاری و دیگر موارد را دارید می­‌توانید به سایت پارس پریزن مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا در کوتاه­‌ترین زمان به سفارش شما رسیدگی شود همچنین یکی از ویژگی‌­های این مجموعه اعلام قیمت­‌های به­ روز با ذکر ضخامت، ابعاد، واحد و نوع ورق استیل می­‌باشد که در لیست محصولات قابل مشاهده است. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید می‌­توانید از طریق شماره­‌های اعلام شده در سایت با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز