خبرگزاری کار ایران

ارسال پیامک تبلیغاتی؛ بهترین استراتژی بازاریابی کسب و کارها

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۳۳۳

ارسال اس ام اس یک روش مفید برای تبلیغ کسب‌وکار شما است. در واقع، پیامک شاید مؤثرترین راه برای خواندن پیام شما توسط مخاطبان باشد؛ زیرا پیامک در مقایسه با سایر استراتژی‌های بازاریابی مانند ایمیل نرخ پاسخ بیشتری دارد.

کمپین‌های پیامکی راهی برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و جلب توجه سریع آن‌ها است. پیام‌های ارسالی باید از یک برنامه زمانی ساختاریافته و کارآمد پیروی کنند تا نتیجهٔ بهتری به‌ دنبال داشته باشد.

تبلیغات پیامکی چیست؟

تبلیغات پیامکی، ارسال پیامک متنی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه، دادن اطلاعات و اخبار تجاری، فروش، تبلیغات و سایر اطلاعات مرتبط به آن‌ها با استفاده از پنل ارسال پیامک است. این روش یک نوع استراتژی بازاریابی دیجیتال است که به ریتنشن مارکتینگ کمک می‌کند.

پیامک‌های تبلیغاتی توسط کسب‌وکارها به عنوان راهی برای ارسال پیام‌های مناسب به مشتریان برای اهداف بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌شود.

کسب‌وکارها از اس ام اس تبلیغاتی برای تبلیغ محصولات، تخفیف‌های انحصاری برای جلب توجه بیشتر مشتری و در نهایت تبدیل‌های بیشتر استفاده می‌کنند. هدف هر پیام این است که مشتری را تشویق کند تا روی پیوندی در پیام متنی کلیک کند، آن‌ها را به یک وب‌سایت هدایت کند و سپس محصول تبلیغ شده را خریداری کند.

 

دلایل اهمیت ارسال پیامک انبوه

در حال حاضر بیشتر افراد از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین، جای تعجب نیست که کسب‌و‌کارها به طور فزاینده‌ای از ارسال اس ام اس به‌عنوان بخشی از خدمات مشتری و استراتژی‌های تعامل خود استفاده کنند.

پیامک تبلیغاتی به شما امکان می‌دهد پیام‌های سفارشی‌شده را برای گروه‌ها یا افراد خاصی ارسال کنید. این بازاریابی یک راه عالی برای جلب‌توجه مخاطب هدف شما و تشویق واکنش فوری است.

در ادامه چند دلیل اهمیت ارسال پیامک انبوه را با شما در میان می‌گذاریم:

تاثیر فوری

برخلاف ایمیل‌ها که ممکن است برای چند روز دریافت نشوند، یا نامه‌های مستقیم که ممکن است چند روز طول بکشد، یک SMS کمتر از چند ثانیه طول می‌کشد تا به دست گیرندهٔ مورد نظر برسد. در شرایطی که شمارهٔ درستی از مخاطب خود داشته باشید، می‌توانید مطمئن باشید که پیام شما به آن‌ها تحویل داده می‌شود.

نرخ باز شدن بالا

باز شدن پیام‌های SMS در مقایسه با ایمیل‌ها، بیشتر است. البته، همه کسانی که متن شما را می‌خوانند پاسخ نمی‌دهند؛ بنابراین متنی که برای این نوع بازاریابی انتخاب می‌کنید، بسیار اهمیت دارد. مردم تقریبا هر پیامکی که متن جذاب داشته باشد، باز می‌کنند.

متن‌های کوتاه و تاثیرگذار

معمولا تعداد کاراکترهای متن برای ارسال پیامک باید 160 باشد که این نکته بازاریابان را مجبور می‌کند تا پیام خود را مختصر و خوانا ارائه دهند. پیام‌های واضح و کوتاه، ماهیت کمپین پیامکی شما را برای گیرندگان آسان‌تر می‌کند. هرچه خواندن، درک و پاسخ به پیام خود را برای گیرنده آسان‌تر کنید، احتمال این‌که به لید تبدیل شود، بیشتر است.

مقرون‌به‌صرفه بودن

هزینه ارسال اس ام اس در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی مانند تلویزیون، رادیو یا بیلبورد، بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ همچنین نرخ بازگشت سرمایهٔ (ROI) بالاتری نسبت به بسیاری از کانال‌های بازاریابی دیگر دارد که آن را به گزینه‌ای خوب و پایدار تبدیل می‌کند.

ارسال پیامک تبلیغاتی؛ بهترین استراتژی بازاریابی کسب و کارها

ابزارهای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

سامانه‌های ارسال پیامک تبلیغاتی یک ابزار قدرتمند است که ارسال پیامک انبوه را برای شما میسر می‌سازد. شما به وسیله این سامانه‌های پیامکی می‌توانید پیامک‌های ارسالی و دریافتی خود را مدیریت کرده و بسته به نیاز خود، از امکانات گسترده‌ای که این سامانه در اختیار شما قرار می‌دهد، استفاده کنید.

از پنل ارسال پیامک بیشتر برای پیامک‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود؛ اما در کنار تبلیغات، کاربردهای دیگری نیز دارد. برای مثال می‌توان از این پنل برای ارسال اس ام اس خوش‌آمد‌گویی یا تشکر استفاده کرد؛ همچنین این پنل‌ها برای ارسال کد تخفیف برای مشتری یا شرکت در نظرسنجی پس از خرید نیز کاربرد دارند.

در ایران پنل‌های ارسال پیامک مختلفی مانند نجوا، اس ام اس آی آر، ملی پیامک و … وجود دارد که هر یک به نحوی و با ویژگی‌های کاربردی خود، فرآیند ارسال پیام انبوه را انجام می‌دهند. پنل نجوا یکی از حرفه‌ای‌ترین سامانه‌های پیامکی ایران محسوب می‌شود؛ با این سامانه می‌توانید کد تخفیف، کمپین‌های تبلیغاتی، رسید خرید و … را به مخاطبان خود ارسال کنید.

از ویژگی‌های کاربردی پنل ارسال پیامک نجوا این است که می‌توانید مخاطبان خود را نسبت به ویژه‌های آن‌ها گروه‌بندی کنید، پیش‌نمایش پیام مورد نظر را در صفحه گوشی ببینید؛ همچین لیست مخاطبان خود را هم به شکل تکی و هم به شکل فایل اکسل وارد کنید.

این پنل مجهز به ارسال تستی است؛ بنابراین، پس از ساخت کمپین تبلیغاتی موردنظر می‌توانید آن را به شکل تستی ارسال کنید. 

نحوه کار با پنل نجوا بسیار آسان است؛ پس از ثبت‌نام در وب‌سایت، وارد بخش پیامک می‌شوید. این قسمت شش گزینه دارد که شامل کمپین‌ها، پیامک‌های تراکنشی، پیامک‌های دریافتی، مخاطبان پیامک، گروه‌بندی مخاطبان و تنظیمات است.

در بخش کمپین‌ها، گزینه کمپین جدید را انتخاب و مشخصات پیامک را وارد می‌کنید؛ این مشخصات شامل متن پیامک و تنظیمات آنالیتیکس است. سپس در بخش بعدی زمان‌بندی ارسال اس ام اس و گروه مخاطبان مورد نظر را مشخص می‌کنید و در نهایت در بخش تایید نهایی می‌توانید کمپین خود را در پیش‌نویس ذخیره کنید یا به صورت تستی آن را ارسال نمایید.

با وب‌سایت اس ام اس آی آر می‌توانید پیامک تبلیغاتی خود را به صدها مخاطب ارسال کنید؛ این پنل نیز دارای ویژگی‌هایی مانند داشتن شماره اختصاصی برای فرستادن پیامک و فعال‌سازی پاسخگویی خودکار نیز است. با سامانه ملی پیامک نیز می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را پیش ببرید.

جمع‌بندی:

کسب‌وکارها به دلایل مختلف از پیامک تبلیغاتی استفاده می‌کنند؛ مانند اطلاع‌رسانی به مشتریان در مورد پیشنهادات ویژه، پاداش دادن به آن‌ها با امتیازات وفاداری، یا اطلاع‌رسانی در مورد محصولات خود. پیامک به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با مشتریان خود در ارتباط باشند. وقتی از یک سرویس پیام متنی تبلیغاتی استفاده می‌کنید، از پتانسیل بسیار زیاد پیامک تبلیغاتی بهره می‌برید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز