خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه‌های تخصصی محلی برای هم‌افزایی بین صنعتگران

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۴۵۳

معاون امور صنایع وزیر صمت برای حل مشکلات مواد اولیه و صنعت مورد نیاز این حوزه قول مساعدت و همکاری داد.

 به گزارش ایلنا، محمدمهدی برادران معاون امور صنایع وزیر صمت در حاشیه هشتمین نمایشگاه امپکس در پاسخ به لزوم توجه به مشکلات این صنف گفت: اگر به مشکلات صنعتگران داخلی به ویژه صنعت کفش و مصنوعات آن توجه نکنیم بازار داخلی و خارجی دست چینی‌ها خواهد افتاد.

وی افزود: تفاوت نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد، پتروشیمی‌ها و مواد اولیه، قاچاق از مشکلات اصلی مطرح شده صنعتگران این حوزه بود.

برادران در خصوص موثر بودن برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها گفت: همواره نمایشگاه‌ها جشن سالانه هر صنعتی محسوب می‌شوند. به ویژه که نمایشگاه تخصصی خود محلی برای یک دوره آ‌موزشی و هم افزایی بین صنعتگران است و از حیث مدیریتی و دانش هر ساله مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: گرچه در هشت سال گذشته بازار کیف و کفش مزیت خود را از دست داد اما امیدواریم که با توجه به مشکلات این صنف افق روشنی را در پیش رو داشته باشیم.

معاون امور صنایع وزیر صمت در ادامه برای حل مشکلات مواد اولیه و صنعت مورد نیاز این حوزه قول مساعدت و همکاری داد.

 برادران در حاشیه هشتمین نمایشگاه امپکس در خصوص تعریف چهار جداگانه برای صنعت چرم به عنوان یکی از چالش‌های صنعتگران این حوزه گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در دولت جدید در وزارت‌خانه درباره این مسئله وجود دارد این است که با سازمان امور استخدامی و وزارت ساختار را اصلاح کردیم و ساختار جدید چند ویژگی دارد که به این صنعت کمک کند.

اصناف را تجمیع کرده و کسب‌وکار کیف و کفش و چرم و به‌وجودآمده است، مسئله دوم این است که این اتفاق در تولیدات سلولزی و بهداشتی دنبال می‌شد که آن را منفک نمودیم و این حوزه به‌طور اختصاصی برای کیف و کفش چرم و پوشاک در قالب یک اداره کل دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته در وزارت‌خانه حوزه‌های مختلفی داشتیم و یک صنعتگر باید برای رفع مشکل خود به توسعه و تجارت و وزارت و اصناف و غیره مراجعه میکرد که درحال‌حاضر با تعریف اداره‌کل نساجی و پوشاک در قالب یک پنجره واحد این مشکل رفع خواهد شد.

 وی در ادامه در خصوص نگرانی صنعتگران کیف و کفش مبنی‌بر امضای برجام و کاهش قیمت دلار و درنتیجه افزایش قاچاق کیف و کفش و چرم به داخل کشور گفت: باید توجه کنیم که اگر ما یک صنعت پویایی نداشته باشیم و نتوانیم قیمت‌ها را تثبیت کنیم بازار از دست خواهد. لذا توصیه من به صنعتگران این است که علاوه‌بر توجه به بازارهای صادراتی، بازار کار به بازارهای داخلی و به‌ویژه نیاز طبقه متوسط و جامعه کارگری و کارمندی توجه کنند. اگر نتوانیم قیمت‌ها را ثابت نگه داریم و به نیازهای این قشر توجه نکنیم بیم از دست دادن بازار وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز