خبرگزاری کار ایران

در نشست ‌هم‌اندیشی مدیران فولاد مبارکه با شرکای کسب و کار این شرکت مطرح شد

پشتیبانی فولاد مبارکه از قطعه‌سازان خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۵۸۷

شرکت فولاد مبارکه در راستای جلب رضایت مشتریان خود، علاوه بر تأمین نیاز صنایع خودروسازی و قطعه‌سازان خودرو، تسهیلات قابل توجهی را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا، دومین روز نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه و شرکای کسب و کار گروه مشتریان در عرصه شرکت‌های قطعه‌سازی خودرو در تهران برگزار ‌شد؛ افزایش مدت خریدهای اعتباری و برقراری مجدد خریدهای مستقیم از مهم ترین مسایل و خواسته های مشتریان صنایع خودروسازی و قطعه سازان در دومین روز همایش شرکت فولاد مبارکه با شرکای کسب وکار خود بود.

انجام خریدهای انباری، تأمین ورق های فولادی و همکاری مطلوب واحد فروش شرکت فولاد مبارکه از دیگر نقطه‌نظرات مشتریان این شرکت در دومین روز نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه و شرکای کسب و کار در بخش قطعه‌سازی خودرو بود.

طهمورث جوانبخت در این نشست ضمن قدردانی از حضور مشتریان و قطعه‌سازان شرکت فولاد مبارکه در این نشست اظهار کرد: رویکرد شرکت استمرار تعامل بیشتر با مشتریان است و در این زمینه خودروسازان و قطعه‌سازان جایگاه ویژه‌ای برای فولاد مبارکه دارند.

معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با بیان این که اطلاع از مشکلات و مسائل مشتریان برای ما اهمیت زیادی دارد، افزود: شیوع بیماری کرونا اجازه نداد ما با مشتریان خود در این گروه بتوانیم نشست‌های مستمری را برگزار کنیم، هرچند که هم‌اکنون طبق دستورالعمل‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، محصولات فولاد مبارکه در بورس عرضه می‌شود و مشتریان نیز می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه از ابتدای بهره‌برداری و پیش از راه‌اندازی بورس کالا، محصولات خود را مستقیماً به مشتریان خود عرضه می‌کرد اما با صدور دستورالعمل‌های وزارت صنعت هم‌اکنون مجبور به عرضه محصولات خود در بورس کالاست.

جوانبخت اذعان داشت: براساس صورت‌جلسه‌ای که در سال گذشته تنظیم شد، مقرر گردید که برای فروش مستقیم محصولات فولادی به صنایع بالادستی و پایین‌دستی آماده هستیم و در این خصوص مراتب به وزارت صمت منعکس شد اما اعلام کردند که این شیوه فروش انتخاب نشود.

فولاد مبارکه درصدد است تا به صورت اعتباری با مشتریان خود کار کند

وی با بیان این که فولاد مبارکه درصدد بازگشت به روش خرید مستقیم برای ارتقای تعامل و ارتباط با مشتریان است، تصریح کرد: عرضه محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا، فاصله این شرکت با مشتریان را بیشتر کرده و در برخی مواقع این روش‌های عرضه ما را هم سردرگم می‌کند و این امر سبب می‌شود تا بتوانیم عرضه تلفیقی ورق‌های گرم را با توجه به تقاضای بازار در دستور کار خود قرار دهیم.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به حذف سهمیه‌بندی خرید ورق گرم ابرازداشت: امیدوارم از ماه آینده بتوانیم عرضه مستقیم ورق گرم خود را به ۲ بار در ماه افزایش دهیم و اگر مشتریان نتوانستند در عرضه اول خرید خود را انجام دهند حداقل در دومین عرضه بتوانند محصولات خود را خریداری کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به درخواست مشریان فولاد مبارکه مبنی بر فراهم شدن امکان خرید اعتباری بلندمدت محصولات از این شرکت، تلاش خواهیم کرد که قطعه‌سازان نیز بتوانند محصولات فولاد مبارکه را با توجه به کارمزدهای بانکی به صورت اعتباری تا ۶ ماه خریداری کنند.

جوانبخت عنوان داشت: فولاد مبارکه درصدد است تا به صورت اعتباری با مشتریان خود کار کند و امیدواریم بتوانیم عرضه محصولات انباری را که خواسته مشتریان ما در این نشست بود را بار دیگر آغاز کنیم.

فولاد مبارکه درصدد تأمین پایدار نیاز خودروسازان کشور است

محمد تاجمیرریاحی در این نشست با تأکید بر ضرورت ثبات قیمت محصولات مورد نیاز قطعه‌سازی خودرو اظهار کرد: ثبات قیمت برای تولید فولاد مبارکه اهمیت به‌سزایی دارد چراکه در غیر این صورت چالش ایجاد خواهد شد و برای مشتریان این شرکت نیز ثبات قیمت بسیار مهم است.

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با بیان این که مشتریان فولاد مبارکه خواستار ثبات نرخ ورق‌های فولادی هستند و این امر خواسته هر دو طرف است، افزود: فولاد مبارکه نمی‌تواند تعامل با مشتریان خود نداشته باشد چراکه ارتباط با مشتریان ضامن تداوم پوشش خواسته‌های آنان است.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است که واحدهای تولیدی کشور مطالبه خود را از مجلس شورای اسلامی و وزارت صمت مبنی بر شفافیت عرضه کالا در بورس را اعلام کنند چراکه بورس در تمام دنیا محلی برای کشف قیمت محسوب می‌شود.

تاجمیرریاحی با اشاره به دغدغه شرکت فولاد مبارکه نسبت به صنایع پایین‌دستی اذعان داشت: فولاد مبارکه برای تولید و پشتیبانی از صنایع پایین‌دست کشور رویکرد تجاری نداشته و درصدد تأمین پایدار مواد اولیه مورد نیاز این صنایع ازجمله خودروسازی است.

وی با اشاره به تغییر شرایط کنونی و آینده‌نگری فولاد مبارکه برای ارتقای تعاملات با مشتریان خود، تصریح کرد: انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی قوی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از آن‌ها خواست تا شفافیت عرضه کالا را از سامانه تجارت مطالبه و کشف نرخ را در بورس کالا دنبال کنند.

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه خواستار روشن‌سازی ذهنیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به تصمیم در این زمینه توسط تولیدکنندگان شد و گفت: بسیاری از تولیدکنندگان کشور به دلیل نداشتن کد بهین‌یاب، امکان خرید محصول فولاد مبارکه را ندارند و از سوی دیگر تأکید بر این است که کل عرضه فولاد مبارکه در یک روز اتفاق بیفتد و افزایش قیمت هم نداشته باشد، درحالی که قیمت دستوری است و از سوی دیگر در بازار جهانی قیمت ورق‌های فولادی سرد و گرم اختلاف قیمت ۱۰۰ دلاری دارند.

تاجمیرریاحی ابراز کرد: امیدوارم برپایی نشست‌های هم‌اندیشی فولاد مبارکه با تولیدکنندگان، امکان همکاری میان طرفین را فراهم ساخته و پاسخ مناسب به نیاز بازار نیز داده شود.

میزان رضایتمندی مشتریان از عملکرد فولاد مبارکه به ۸۵ درصد رسید

مهدی آقازینلی در این نشست تأکید کرد: شرکت‌های برتر دنیا ازجمله پوسکو کره جنوبی عدد ۸۵ را برای رضایتمندی مشتریان از عملکرد خود تعیین کرده‌اند و شرکت فولاد مبارکه نیز توانسته با جلب رضایت مشتریان خود در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی به این هدف بزرگ دست پیدا کند.

وی با بیان این که روند افزایش رضایتمندی مشتریان از عملکرد شرکت فولاد مبارکه از سال ۹۶ تاکنون به صورت مستمر افزایش یافته و هم‌اکنون به ۸۵ درصد رسیده است، با اشاره به به پراکندگی جغرافیایی مشتریان گروه حمل و نقل فولاد مبارکه در کشور افزود: هم‌اکنون ۳۶ درصد مشتریان ما در استان تهران، ۱۹ درصد مشتریان ما در استان خراسان رضوی، ۱۶ درصد مشتریان ما در استان زنجان، ۷ درصد مشتریان ما در استان قزوین، ۶ درصد از مشتریان ما در استان گیلان، ۵ درصد از مشتریان ما در استان اصفهان، ۳ درصد از مشتریان ما در استان‌های مرکزی و آذربایجان شرقی و ۲ درصد از مشتریان ما در استان‌های همدان و سمنان قرار دارند.

مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به مصرف محصولات ورق‌های فولادی در خودروسازان کشور خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ میزان مصرف ورق‌های فولادی در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی کشور یک میلیون و ۶۱۴ هزار تن بود اما در سال ۹۷ و ۹۸ روند آن کاهش یافت و پیش‌بینی ما این است که در چشم‌انداز ۱۴۰۴ و میزان مصرف محصولات ورق فولادی در صنایع خودروسازی کشور به حدود ۲ میلیون تن در سال افزایش یابد.

وی اذعان داشت: آمارها نشان می‌دهد که در سال جاری میزان مصرف محصولات ورق فولادی در صنایع خودروسازی کشور به حدود یک میلیون و ۲۲۴ هزار تن رسیده است.

آقازینلی تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده و بازخورد دریافتی آن از قطعه‌سازان و مشتریان گروه حمل و نقل بهبود و پایداری کیفیت محصول، خوش‌قولی و تحویل به موقع محصولات، تأمین حداکثر نیاز قطعه‌سازان، کاهش زمان رسیدگی به شکایات فنی، امکان استفاده از اعتبارات اسنادی ال.سی در بلندمدت، تأمین محصولات انباری درجه یک خودرویی و ایجاد تناسب بین مبالغ خسارت پرداخت ناشی از ادعاها با هزینه‌ها از مهم‌ترین خواسته‌های مشتریان فولاد مبارکه در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی بوده است.

ارتقای کیفیت محصول از مهم‌ترین برنامه‌های فولاد مبارکه برای تأمین نیاز مشتریان است

بهزاد بهادرانی نیز در این نشست تصریح کرد: تأمین نیاز مشتریان فولاد مبارکه به بهترین شکل، با اجرای طرح‌های توسعه و ارتقای کیفیت محصول، از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در تأمین نیازهای مشتریان است.

مدیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه با بیان این که ناحیه نورد سرد شامل ۲۹ پلنت در خط تولید است، افزود: هرچند که کنترل کیفیت محصول فرآیند پیچیده‌ای است، اما تمام تلاش ما در فولاد مبارکه تولید محصول با کیفیت بالا است.

وی با اشاره به مزیت‌های راه‌اندازی ریونت تاندم بر اساس تغییر سیستم اعمال نیرو خاطرنشان کرد: این خط نورد جدید تا سال آینده راه‌اندازی خواهد شد و تولید و نورد ورق سرد با کیفیت و استحکام بالا برای مشتریان شرکت فولاد مبارکه در این خط آغاز می‌شود.

بهادرانی با بیان اینکه فولاد مبارکه همواره درصدد استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا برای تولید محصولات خود است اذعان داشت: انتظار داریم در صنایع بسته‌بندی نیز بتوانیم تا ۶ ماه آینده از آخرین فناوری‌های جدید در عرصه‌های جهانی در این زمینه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: از ۲ سال گذشته برای تولید ورق تولیدشده در ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید استفاده شده که در بهبود کیفی تولید ورق سرد در این شرکت بسیار تأثیرگذار بوده است.

نماینده یک واحد صنعتی در این نشست ضخامت ورق را یک موضوع مهم دانست و به این نکته اشاره کرد که اگر ابعاد ورق با درخواست‌های مشتریان تطبیق پیدا کند، ضایعات کمتری را به‌دنبال خواهد داشت.

وی افزود: بورس کالا، مشکل واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه در بخش فولاد را برطرف نکرده است.

همکاری شرکت فولاد مبارکه با مشتریان رضایت‌بخش است

در ادامه این نشست هم‌اندیشی نماینده یک شرکت تولید قطعات خودرو گفت: همکاری شرکت فولاد مبارکه با مشتریان رضایت‌بخش است و بهتر است در چنین نشست‌های هم‌اندیشی، از نمایندگان وزارتخانه مربوطه دعوت به عمل آید تا موانع برطرف شوند.

مدیر فروش یک شرکت قطعه‌ساز خودرو نیز در ادامه ضمن قدردانی از تولیدات کیفی فولاد مبارکه گفت: مشکل جدی این است که اگر به نیاز خود از تولیدات فولاد مبارکه دست پیدا نکنیم، کیفیت مورد رضایت را در بازار پیدا نمی‌کنیم.

وی افزود: واحدهای تولیدی پیش از این با خرید انباری بخشی از نیاز خود را برطرف می‌ساختند اما اکنون این امکان برداشته شده است.

بهرام طیبی عضو هیأت‌مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن تهران و البرز در این نشست اظهارکرد: فولاد مبارکه می‌تواند با تعیین سقف دوره ۶ ماهه برای خرید اعتباری، از خودروسازان پشتیبانی کند.

وی خواستار فعالیت بیشتر واحدهای تحقیق و توسعه فولاد مبارکه شد تا بتواند پاسخگوی نیازهای نوین و صنایع پایین‌دستی باشد.

همچنین سیامک مقتدری عضو هیأت‌مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن کشور با اشاره به موضوع بروکراسی بانک‌ها برای خرید از فولاد مبارکه تصریح کرد: چنانچه خرید اعتباری میسر نشود، بانک‌ها جریمه ۱۰ درصدی برای ما در نظر می‌گیرند که این رقم سنگینی است و به تولیدکننده تحمیل می‌شود.

رایزنی‌ اتاق بازرگانی کشور با نمایندگان مجلس برای رفع موانع تولید

محمدرضا نجفی‌منش نیز در این نشست با بیان این که جایگاه مناسب جهانی فولاد مبارکه باعث افتخار کشور است، اظهار کرد: نشست‌های هم‌اندیشی سالیانه با مدیران فولاد مبارکه سهم به‌سزایی در همکاری دوجانبه داشته و این در حالی است که در طول سال نیز خواسته‌های قطعه سازان به این واحد بزرگ صنعتی منعکس می‌شود.

رئیس انجمن قطعه‌سازان همگن افزود: صنعت قطعه‌سازی خودرو، ۱۰۰ درصد با خرید اعتباری کوتاه‌مدت مشکل دارد و چنانچه این مهم به دوره حداکثر ۶ ماهه تنظیم شود، مشکل این بخش برطرف خواهد شد.

وی خواستار افزایش ظرفیت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین فولادساز کشور شد و گفت: انتظار می‌رود این واحد صنعتی، گریدهای مختلف مورد نیاز تولیدکنندگان را عرضه کند تا زمینه تنوع صادرات را فراهم سازد؛ براساس آمارهای اعلام‌شده، سال ۹۹ فولاد مبارکه با حمل ۷ میلیون و ۷۵۳ هزارتن محصول رکورد جدیدی را به ثبت رساند که از این رقم، ۶ میلیون و ۴۶۵ هزار تن به تأمین بازار داخلی اختصاص داشت که نسبت به سال ۹۸ از رشد ۶ درصدی برخوردار شد.

نجفی‌منش خاطرنشان کرد: امروز واحدهای تولیدی به هر عنوان با قطع شدن برق و گاز روبه‌رو شوند، این امر در بازدهی و تولید آن‌ها نقش جدی دارد و افت تولید قطعه‌ساز، در محصول نهایی نیز خود را نشان می‌دهد؛ به منظور رفع موانع تولید(صنایع بالادستی) و قطعه‌سازان(صنایع پایین‌دستی) رایزنی‌های لازم از طرف اتاق بازرگانی کشور و انجمن یادشده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عمل می‌آید.

شایان ذکر است، نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه و شرکای کسب و کار روزهای ۱۲ و ۱۳ دی ماه سال جاری به ترتیب با مشتریان صنایع بسته‌بندی و قطعه‌سازان صنایع خودروسازی در تهران برگزار ‌شد.

در دومین روز این همایش بیش از ۷۰ نفر از مدیران و نمایندگان شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازان کشور شرکت کردند که شرکت فولاد مبارکه با اهدای لوح یادبودی از آنان تجلیل و قدردانی کرد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز