خبرگزاری کار ایران

تولید ١٩٢ هزار تن کاتد و رشد 5 درصدی، ثمره تلاش 8 ماهه شرکت ملی مس

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۳۸۷

شرکت مس در 8 ماه نخست سال جاری، در تولید کاتد مس نسبت به برنامه پیشی گرفت و رشد 5 درصدی را در کارنامه خود به ثبت رساند، به‌طوری‌که طی این بازه زمانی با عملکرد 191 هزار و 785 تنی از برنامه ابلاغی 182 هزار و 685 (افزایش 9 هزار و 100 تنی)، عبور کرد.

به گزارش ایلنا، سعد عبدی مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت با ارائه گزارش تولید 8 ماهه نخست سال جاری، گفت: کل استخراج شرکت مس از ابتدای سال تاکنون 135 میلیون و 617 هزار تن بوده که بر اساس عملکرد معدنی از برنامه جلوتر بوده و رشد 8 درصدی را ثبت کرده است.

وی با بیان این که از ابتدای سال تاکنون 819 هزار و 816 تن کنسانتره مس تولید شده، افزود: میزان تولید کنسانتره مس نسبت به برنامه 5 درصد رشد داشته که بنوبه خود یک رکورد تلقی می‌شود.

عبدی در ادامه با تاکید براینکه گزارش تولید بر اساس فعالیت در 5 معدن صورت گرفته، گفت: عملکرد در معادن مس سرچشمه، مس میدوک، مس سونگون، ایجو و چهل کوره منجر به ثبت رکوردهای مورد نظر شده است. 

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت در ادامه میزان رشد تولید کنسانتره مولیبدن را در این بازه زمانی 14 درصد اعلام کرد و افزود: میزان تولید کنسانتره مولیبدن در این مدت بالغ بر 5 هزار و 307 تن می‌باشد.

وی با بیان اینکه در تولید آند نسبت به برنامه نیر 7 درصد رشد داشته‌ایم، میزان آند تولیدی را 237 هزار و 546 تن اعلام کرد و گفت: میزان تولید طبق برنامه 222 هزار و 590 تن تعیین شده بود که خوشبختانه در این مورد هم جلوتر از برنامه عمل کرده‌ایم.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت در ادامه با اشاره به رشد 4 درصدی تولید مس محتوای معدنی (مهمترین شاخص تولید شرکت‌های معدنی) در 8 ماهه سال جاری، توضیح داد: طبق برنامه میزان تولید مس محتوی 191 هزار و 399 تن پیش‌بینی شده بود که این رقم با رشد 4 درصدی به 198 هزار و 320 تن رسید.

وی در رابطه با دیگر تولیدات شرکت گفت: در حوزه تولید اسید سولفوریک و لجن الکترولیزی حاوی طلا و نقره نیز رکوردهای بی نظیری در این مدت ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز