خبرگزاری کار ایران

میرتاج‌الدینی:

فولاد مبارکه پایه صنعت فولاد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۳۰۵

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در حاشیه نمایشگاه متافو از غرفه شرکت فولاد مبارکه بازدید و با مدیران این شرکت گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میرتاج‌الدینی شرکت فولاد مبارکه را به عنوان صنعت پایه فولاد کشور دانست و اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه با گستردگی فعالیت‌های صنعتی در شرایط سخت، محصولات مورد نیاز کشور را تولید کرده که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: هرچه به صنعت فولاد بیشتر توجه شود و مورد حمایت بیشتری قرار گیرد اقتصاد کشور با سرعت بیشتری در ریل توسعه و پیشرفت حرکت خواهد کرد. در این میان تعدادی از مجموعه‌های فولادی، سنگ‌بنای صنعت فولاد هستند که هرچه پویاتر باشند سایر صنایع وابسته نیز سرزنده‌تر خواهند شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص نمایشگاه ایران متافو گفت: شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه در این نمایشگاه به ارائه دستاوردهای خود پرداخته و تولیدات خود را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند.

میرتاج‌الدینی در مورد محدودیت‌های انرژی در صنعت یادآور شد: برای تامین مواد اولیه ابتدا باید با خام‌فروشی در کشور مقابله کرد چراکه هرچه بیشتر صادرات مواد خام صنعتی بیشتر باشد به همان اندازه صنایع با مشکل روبه‌رو خواهد شد. منابع و مواد اولیه برای صنایع فولادی باید به صورت پایدار باشد و همچنین پهنه‌های جدید معدنی اکتشاف شوند. لازم است این موضوع در سیاست‌های دولت قرار گیرد.

وی افزود: تامین سوخت صنایع یکی دیگر از مسائل مهم و اصلی در کشور است. در این راستا لازم است ماشین‌آلات و کوره‌ها بهینه‌سازی شوند که از هدررفت انرژی جلوگیری کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران یکی از کشورهای برتر در زمینه تولید انرژی و به ویژه گاز است. در شرایط عادی که مصارف خانگی کمتر است، تامین گاز مورد نیاز صنایع با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد. دولت برنامه‌هایی برای توسعه میادین گازی و زیرساخت‌ها داشته که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین است. وزارت نفت دولت سیزدهم نیز برنامه مدونی برای احیای میادین و مخازن گازی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز