خبرگزاری کار ایران

برنامه‌ریزی فولاد مبارکه برای ساخت یک نیروگاه 1500 مگاواتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۲۷۲

با توجه به نیازی که ما به انرژی برق داریم و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد برای ساخت یک نیروگاه 1500 مگاواتی به عنوان یک ظرفیت جدید برنامه‌ریزی کردیم که هزار مگاوات نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی است و بیش از 500 مگاوات نیروگاه تجدیپذیر مراحل مذاکره و انعقاد قرارداد و مطالعات فنی در دست اقدام است و انشاا... به زودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

 به گزارش خبرگر ایلنا، عباس اکبری محمدی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه متافو گفت: ‌این نمایشگاه می‌تواند ارتباط بین بخش‌های مختلف فولاد را تقویت کند و زنجیره تولید فولاد در کشور را بهبود ببخشد.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه با مسئولیتی که برای خودش تعریف کرده است. به عنوان صنعت مادر و یک صنعت زیربنایی تامین مواد اولیه و نیازهای صنایع پایین دستی را بخصوص درباره محصولات عریض مانند ورق های نورد شده گرم و سرد برای خود متصور و وظیفه می‌داند.

اکبری ادامه داد: ما سعی کردیم در سال‌های مختلف با سیاست‌گذاری‌های کلان و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت از نظر کمی و کیفی بتوانیم حداکثر نیازهای صنایع پایین دستی به ورق‌های فولادی تامین کنیم.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌های انرژی بخصوص گاز طبیعی گفت:‌ متاسفانه در سال جاری با توجه به محدودیت‌هایی که برای تامین انرژی مواجه شدیم با مشکلات مختلفی همراه شدیم و به شکلی که در تابستان برای تامین برق و در زمستان برای تامین گاز مورد نیاز با مشکلاتی همراه شدیم. البته سعی کردیم تا با برنامه‌ریزی‌‌های درست مانند ذخیره‌سازی تولیدات بخصوص در نورد گرم و نورد سرد کسری در خطوط تولید نداشته باشیم و مشکلی در تولید فولاد خام به وجود نیاید.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ هایی که هر ساله انجام می‌دهیم برخی محصولات به سبد تولیدات اضافه می‌کنیم و برنامه‌ریزی امسال بدین شکل است که حدود هشت محصول جدید را تولید کنیم که البته تعدادی از این محصولات ساخته شد که حدود شش محصول ساخته، تست و برای مشتریان ارسال شده است. آخرین محصولی که تولید شده تخته فولاد APIX80 که خوشبختانه در فولاد اکسین هم نورد شده که قسمت عمده‌ای از صنایع نفت و گاز را شامل لوله‌های انتقال گاز و گاز ترش می‌تواند تامین کند.

 وی با اشاره به ساخت نیروگاه‌های برق توسط فولاد مبارکه گفت: با توجه به نیازی که ما به انرژی برق داریم و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد برای ساخت یک نیروگاه 1500 مگاواتی به عنوان یک ظرفیت جدید برنامه‌ریزی کردیم که هزار مگاوات نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی است و بیش از 500 مگاوات نیروگاه تجدیپذیر مراحل مذاکره و انعقاد قرارداد و مطالعات فنی در دست اقدام است و انشاا... به زودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ این نیروگاه‌ها به تدریج در مدار قرار خواهند گرفت ولی افق تکمیلی نهایی نیروگاه‌ها سه سال است و اولین فاز بهره‌برداری 18 ماه و فاز بعدی سه ساله به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز