خبرگزاری کار ایران

ایزدخواه:

در صادرات فولاد بازنگری صورت بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۲۳۶

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه متافو با حضور در غرفه فولاد مبارکه با مدیران این شرکت گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایزدخواه صنعت فولاد را یکی از صنایع پایه و اصلی کشور دانست و اظهار داشت: صنعت فولاد کمتر از 30 سال اخیر صنعتی شدن کشور را رقم زده است.

وی از تشکیل میز تخصصی فولاد در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سال گذشته پیگیر تشکیل میز تخصصی صنعت فولاد بودیم. خوشبختانه در سال جاری این موضوع اجرایی شد که جلسه اول آن در ماه پیش برگزار شد. قرار است در این میز یکپارچگی در سیاست‌های صنعت فولاد ایجاد شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز تمامی فعالان فولاد اذعان دارند که طرح جامعه فولاد مبنی بر تولید 55 میلیون تن فولاد تا سال 1404 باید بازنگری شود چراکه با شرایط و زیرساخت‌های کشور سازگار نیست در نتیجه در قالب این میز تلاش می‌شود که زمینه این تصمیم‌سازی و راهبردی ایجاد شود.

ایزدخواه با اشاره به موضوع صادرات در صنعت فولاد گفت: باید در بحث صادرات نیز بازنگری صورت گیرد. در حال حاضر برای حوزه کشورهای همسایه باید روی صادرات خط تولید، فرآیند، تجهیزات و انتقال تکنولوژی کار شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم چالش و تنش‌هایی که در صنعت فولاد وجود دارد که اغلب ناشی از عدم همبستگی جامعه در طول زنجیره فولاد است بتوان در قالب این میز حل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین انرژی در صنعت فولاد بیان داشت: اتفاق خوبی که در صنعت فولاد افتاده این است که فولادسازان خود وارد تامین آب و برق شدند این امر نیز باید در حوزه گاز رخ بدهد به طوری که فولادسازان در قالب کنسرسیوم در تامین گاز سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز