خبرگزاری کار ایران

افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد و صنایع معدنی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۵۳۱

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین‌کاری، قالب‌سازی و ریخته‌گری (ایران متافو) با حضور صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت امروز یکشنبه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، نیارکی صنعت فولاد را جزو افتخارات کشور دانست و اظهار داشت: خوشبختانه این صنعت علاوه بر تامین نیاز داخل، با ارز حاصل از صادرات، نیاز سایر صنایع را تامین می‌کند.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه صنعت فولاد طی چند سال گذشته رشد خوبی داشته، عنوان کرد: سال گذشته 30 میلیون تن انواع فولاد خام تولید شد. در سال جاری طی 7 ماه گذشته 16 میلیون تن انواع فولاد خام و همچنین 14.5 میلیون تن انواع محصولات فولادی تولید شده که جزو افتخارات کشور است.

وی ادامه داد: واحدهای مختلفی در صنعت فولاد وجود دارد که نوآوری‌های خوبی در این صنعت ایجاد کرده‌اند که در این بین می‌توان به تولید فولادهای آلیاژی برای محصولات خاص و انواع ورق‌های فولادی اشاره کرد.

نیارکی عامل رشد کشورها را صنعت ساخت عنوان کرد و افزود: صنعت ساخت می‌تواند با صادرات برای کشور ارزآوری داشته باشد. این صنعت برای پیشرفت نیازمند مواد اولیه یعنی فولاد است. زنجیره فولاد امروز برای رشد صنعت ساخت شکل گرفته است.

وی یادآور شد: طرح‌هایی وجود دارد که بتواند باعث توسعه حوزه زنجیره فولاد به افزایش صادرات شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: برای تکمیل زنجیره ارزش و صادرات آن نیازمند توسعه صنعت فولاد هستیم.

نیارکی در ادامه از حوزه‌های این نمایشگاه بازدید و گفت‌وگو کرد.

این گزارش می‌افزاید هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متافو 14 تا 17 آذرماه از ساعت 10 صبح الی 18 عصر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز