خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سایپا عنوان کرد:

هر هفته یک طرح فروش خودرو خواهیم داشت/ میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا ۱۶ درصد بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۴۹۴

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با اصلاح قیمت گذاری خودرو، تولیدات محصولات سایپا ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت و از التهاب های موجود بازار کاسته می شود، از همین رو مردم با شرایط بهتری می‌توانند خودروهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سایپا ، سیدجواد سلیمانی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه ۲ درباره تاثیر حذف قیمت گذاری دستوری بر صنعت خودرو و تاثیر آن بر بازار، اظهار کرد: وزارت صمت بر اساس تورم بخشی، مجوز افزایش قیمت ۱۵ تا ۱۷ درصدی را به محصولات سایپا داده؛ بر این اساس میانگین افزایش قیمت محصولات این مجموعه در شیوه جدید قیمت گذاری ۱۶ درصد است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری، برای کلیه تعهدات سایپا به هیچ عنوان رشد قیمت دیگری اتفاق نمی افتد، تصریح کرد: یکی از برنامه های وزارت صمت با اصلاح قیمت گذاری خودرو، افزایش تولید و عرضه خودرو در بازار است؛ بدین جهت افزایش تولید و عرضه خواهیم داشت تا از این طریق بتوان بازار را کنترل و از التهاب های فعلی فاصله گرفت.

سلیمانی گفت: زمانی‌که تولید خودرو افزایش پیدا می کند، متعاقبا میزان عرضه خودرو در بازار بیشتر می شود و همین امر می تواند به آرامش بازار و حذف سودجویان کمک کند.

وی درباره اینکه اصلاح قیمت خودرو چه تاثیری بر روند تولید خودرو خواهد گذاشت، افزود: با اصلاح قیمت گذاری خودرو، حداقل ۱۰ درصد میزان تولید خودرو در مجموعه سایپا افزایش خواهد یافت به گونه‌ای تولید خودرو تا پایان سال جاری به ۴۴۰ هزار دستگاه خواهد رسید؛ سال گذشته سایپا ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده بود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: یکی دیگر از اقداماتی که با اصلاح قیمت گذاری خودرو اتفاق خواهد افتاد، تجاری سازی خودروهای کف پارکینگ است، از اینرو تا پایان سال (ماهانه) ۱۰ هزار دستگاه خودرو کف پارکینگ تکمیل و به مشتریان تحویل داده می شود، بر این اساس از طریق یاد شده ۵۰ هزار خودرو افزایش عرضه خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه در طول هفته جاری سایپا افزایش تولید خودرو(۲۰۰ دستگاه در روز) داشته است، تصریح کرد: قرار است میزان تولید هفتگی محصولات سایپا از ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه به ۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه برسد.

سلیمانی درباره آغاز امکان فک رهن خودروهای شرکت سایپا، تصریح کرد: در حال حاضر سند ۱۵۰ هزار خودرو در رهن شرکت سایپا است و از زمانیکه فک رهن (از روز چهارشنبه ۱۹ آبان ماه) آغاز شده ۱۵۰۰ نفر اقدامات لازم را انجام دادند، بدین جهت پیش بینی ما این است که طی دو الی سه هفته آینده سند ۱۵۰ هزار خودرو آزاد شود. 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به دلیل مشکلاتی که به جهت تاخیر در تحویل خودروها، در برخی از مواقع افت کیفیت که دلیل اصلی آن تحریم است، از مردم عذرخواهی و تاکید کرد: در آینده ای بسیار نزدیک نقصان ها برطرف و در در راستای رضایت تمام مشتریان خود گام خواهیم برداشت.

وی گفت: یکی از اقداماتی که گروه خودروسازی سایپا در اوج تحریم و با تکیه بر توان مهندسان داخلی انجام داد، حذف خودرو پراید از چرخه تولید بود؛ این خودرو ۵۰ درصد ظرفیت سایپا بود و همواره این نگرانی وجود داشت که ظرفیت پراید خالی بماند اما بدون افت تولید و در کمتر از ۲ ماه این ظرفیت با سایر خودروهای به روز تر جایگزین شد.

سلیمانی درباره توسعه محصول و ورود خودروهای جدید به بازار، اذعان داشت: طی ماه های آینده شاهین اتومات وارد بازار خودرو خواهد شد، این خودرو که توسط مهندسان داخلی طراحی شده از زمستان ۹۹ به تولید انبوه رسیده است، همچنین کراس اور آریا که نمونه های اولیه آن به عنوان تولید شده به زودی تولید انبوه می شود.

وی ادامه داد: در راستای تنوع بخشی به سبد محصولات سایپا، به زودی هاچ بک اطلس و یک سدان جدید وارد بازار خواهد شد، قرار است این خودروی با کیفیت و دارای آپشن بیشتر، جایگزین خانواده تیبا شود. 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه وانت های جدید سایپا و با قیمت مناسب در راه است، گفت: در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا ۸ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان کشور بدهی دارد که تمام سعی خود را خواهیم کرد که این بدهی تقلیل پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز