خبرگزاری کار ایران

به اسم تولید داخلی، مونتاژکاری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۴۶۶

تصمیم قاطع مقام معظم رهبری درباره ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره جنوبی، اقدام مهمی‌ست که به تقویت صنعت تازه و در مسیر رشد قرار گرفته لوازم خانگی، کمک می‌کند.

قطعا ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای در راستای حمایت از تولید داخل است. تولیدکنندگان صنایع لوازم خانگی داخلی با اطلاعات نوین و به روز می‌توانند کالاهای با کیفیت و در حد استانداردهای بین المللی را در عرصه داخلی به منصه ظهور برسانند.

قاچاق سد راه تولیدکنندگان داخلی است

قاچاق محصولات لوازم خانگی امروز یک چالش مهم در اقتصاد کشور به شمار می آید. این موضوع یک تنش جدی برای تولیدکنندگان داخل است که باید فکر اساسی برای آن شود. بنابر دستور رهبر معظم انقلاب که در پی ارائه گزارشاتی که به ایشان ارائه شد، دستور ویژه‌ای است که مسئولان باید به آن توجه کنند که این امر به خوبی عملی شود. قطعا رونق تولید داخلی منجربه ایجاد اشتغال بیشتر و تشویق تولیدکنندگان می شود. این در حالی است که برخی از شرکت‌ها اقدام به قاچاق و فروش کالاهای کره‌ای می‌کنند. در حال حاضر برندهایی مانند دوو همچنان در فروشگاه‌های لوازم خانگی به راحتی به فروش می‌رسند که می‌بایست دستگاه نظارتی،‌ توجه خاص و ویژه ای به عملکرد اینگونه شرکت ها داشته باشند.یک بام دو هوا نمی شود همگی باید از برند ایرانی حمایت کنیم.

به اسم تولید داخلی، مونتاژکاری می‌کنند

 آنچه امروز برای کشور حائز اهمیت است، مسئله تولید داخلی است. بسیاری از شرکت‌های تولیدی به اسم تولید مونتاژ کاری می‌کنند با بررسی عملکردکاری آنها همه چیز مشخص خواهد شد این امر نه تنها به رونق اقتصادی کمکی نمی‌کند؛‌ بلکه در منافات با سخنان مقام معظم رهبری باعث خروج ارز نیز می‌شود.

افزایش قیمت محصولات داخلی باعث نارضایتی مردم شده است

هنگامی که از واردات جلوگیری می‌شود، رقابت پذیری بین تولیدکنندگان داخلی بالا رفته و منجر به بهبودکیفیت محصولات ایرانی می شود. در این راستا هنگامی که میزان تولید بالا می‌رود، تولیدکنندگان این امکان را دارند محصولات خود را با قیمت پایین تری به دست مصرف کنندگان برسانند تا رضایت مشتریان را جلب کنند. این درحالی است که برخی از تولیدکنندگان داخلی از این موقعیت سو استفاده کرده و از سویی محصولات خود را با 35 تا 40 درصد سود به دست شرکت‌ها زیرمجموعه خود می‌فروشند و از سوی دیگر شرکت‌های زیر مجموعه نیز با 17 درصد تعرفه قانونی محصول را قیمت گذاری می‌کنند؛ در نهایت قیمت یک محصول داخلی با قیمت کالاهای خارجی به فروش می‌رسد. ذکر این نکته که با نوسانات قیمت ارز و همانطور مشکلات ناشی از تهیه مواد اولیه در قیمت تمام شده لوازم خانگی تاثیرگذار است امری بدیهی است که این امر می‌تواند با رفع مانع‌های موجود در سد راه تولیدکنندگان برطرف شود و در کاهش قیمت تمام شده کالا تاثیر خوبی داشته باشد.

کیفیت و قیمت مناسب باعث افزایش صادارت می‌شود

امروزه تولیدکنندگان داخلی این فرصت را دارند که هم کار کیفی انجام داده و هم کار کمی داشته باشند. البته تولید کنندگان داخلی باید کیفیت و قیمت کالاهای خود را به نحوی بهبود بخشند که رضایت مردم جلب شود. زمانی که تولیدکنندگان رضایت بازار داخلی را جلب کنند، زمینه صادرات نیز برای آنان فراهم خواهد شد. کیفیت بالا و قیمت مناسب دو مطالبه مردم از تولید کنندگان داخلی است که در صورت توجه به آن راه صادرات کالاها به خارج از کشور نیز گشوده خواهد شد.

به اسم تولید داخلی، مونتاژکاری می‌کنند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز