خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه قنادان شهر ری تاکید کرد؛

ابزارآلات قنادی باید میکروب زدایی شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۵۲۱

رییس اتحادیه قنادان شهر ری، مقصر وجود میکروب در شیرینی‌ها را سهل انگاری در پخت دانست و گفت: محیط پخت شیرینی تر به سرعت آلوده می‌شود. برای اینکه این شرایط به وجود نیاید، باید روزی 2 مرتبه تمامی قسمت‌ها با ماده ضدعفونی کننده یا سرکه شست و شوی شود.

محمد بی‌بلا در گفت‌وگو با ایلنا یکی از علل آلودگی شیرینی‌های تر را عدم آگاهی برخی از قنادان از شیوه میکروب زدایی دانست و گفت: برای بهداشتی بودن طبخ شیرینی تر، ابتدا باید ظرفی حاوی آب جوش و مقداری سرکه تهیه کرده و چاقو‌های برش را درون آن قرار دهند. همچنین این ظرف باید تا اتمام کار روی شعله مستقیم حرارت ببیند.

رییس اتحادیه قنادان شهر ری معتقد است: علل اصلی آلوده شدن شیرینی‌ها، عدم رعایت بهداشت در ابزارآلات مورد استفاده در تهیه شیرینی است.

وی ادامه داد: برای برش شیرینی‌ها تر باید 2چاقو مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا هنگامی که با یکی از چاقو‌ها، کیک تر را برش می‌دهیم، چاقوی دیگر درون آب سرکه ضدعفونی شود.

وی با بیان اینکه دسته چاقوها معمولا آلوده هستند، گفت: قبل از برش کیک باید دسته ها چاقو درون آب جوش و سرکه حرارت ببیند.

وی در خصوص دستگاه تهیه خامه شیرینی گفت: ممکن است برخی مواقع، سر مفتول دستگاه تهیه خامه شیرینی، خامه باقی مانده باشد، این امر باعث ایجاد میکروب در خامه‌های جدید خواهد شد.

بی‌بلا تصریح کرد:‌ این موارد را خانم های خانه‌دار نیز باید توجه کنند تا شیرینی های که در منزل تهیه می‌کنند به خصوص شیرنی‌های تر، فاقد میکروب و آلودگی باشد.

رییس اتحادیه قنادان شهر ری معتقد است: تمامی قنادانی که این موارد را رعایت کردند، ‌شیرینی‌های آنها هیچ گونه مشکلی از لحاظ میکروب نداشته و بهداشت نیز آن را تایید کرده است.

وی اظهار کرد: امیدوارم با رعایت مواد ذکر شده از سوی قنادان این مشکلات برطرف شود.

بی‌بلا بر لزوم آموزش قنادان تاکید کرد و گفت:‌ باید به تازه واردان این حرفه آموزش داده شود؛ تا چنین مشکلاتی پیش نیاید.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز