خبرگزاری کار ایران

کک سازی ذوب آهن اصفهان در مسیر سبز

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۴۱۵

عملکرد مناسب و بهینه درب های فلکسیبل نقش به سزایی در کاهش و کنترل آلایندگی های باتری کک سازی دارد لذا به منظور تکمیل فرایند کنترل آلایندگی در این بخش ،ساخت ، نصب و راه اندازی تمیز کننده درب های باتری شماره ۳ در دستور کار مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان ، محسن قاسمی مهندس ارشد تعمیرات مکانیک مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی در این خصوص گفت : از زمان راه اندازی باتری شماره سه و ماشین های تولید کک،مکانیزم های تمیزکننده به دلیل عدم کارایی مناسب و وجود ایرادات اساسی در طراحی و ساخت مورد استفاده قرار نگرفتند و لذا تمیزکاری به صورت دستی و کُند انجام می گرفت که به دلیل شرایط محیطی روی باتری و ارتفاع هفت متری درب ها،تمیز کاری در ارتفاع غیرممکن و در نواحی در دسترس ،کیفیت لازم را نداشت.

قاسمی با اشاره به اینکه مکانیزم های تمیزکننده دارای چهار تیپ مختلف و شامل تمیزکننده درب و رام در بازکن و همچنین تمیزکننده درب و رام ماشین تخلیه می شوند ، خاطر نشان کرد : بازسازی و راه اندازی تمیز کننده ها ابتدا قرار بود توسط شرکت های خارجی از کشورهای چین،اکراین،اسپانیا و ایتالیا به انجام برسد که به دلیل تحریم ها امکان پذیر نشد و باری دیگر تلاشگران بخش کک سازی در این عرصه نیز همت کردند و این پروژه را در دست گرفتند و با یک برنامه ریزی گسترده به سرانجام رساندند.

راه اندازی تمیز کننده کک سازی ضامن افزایش عمر و عملکرد درب های فلکسیبل است 

وی گفت : با راه اندازی تمیزکننده کک سازی کیفیت و سرعت تمیزکاری درب و رام به صورت چشمگیری افزایش یافت که منجر به افزایش عمر و عملکرد بهتر درب های فلکسیبل و در نتیجه کاهش آلودگی محیط زیست گردید .

تمیز کننده در مدت۱۰ماه و با۱۴۶۰نفر ساعت ساخته شد

این تلاشگر بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی تصریح کرد : سعی بر این بود در ساخت و راه اندازی این تجهیزات تا جای امکان از پلت فرم اصلی استفاده شود و تغییرات اساسی در سایر تجهیزات اجراء شود . اکثر قطعات مورد نیاز در تعمیرگاه مرکزی این مدیریت و مابقی در کارگاههای ساخت کارخانه (اسکلت فلزی و مکانیکی) ساخته شده است. از آنجایی که این پروژه می بایست توأم با ادامه تولید کک انجام می گرفت،کوچکترین وقفه ای در تولید کک ایجاد نکرد و در مدت۱۰ماه و با۱۴۶۰نفر ساعت به انجام رسید.برای راه اندازی این تجهیزات حدود۴۰۰۰قطعه مختلف از وزن۵۰گرم تا۷۰۰کیلو گرم ساخته شده و بروی تجهیزات نصب گردید.

صرفه جویی ارزی و بومی سازی

قاسمی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده بر روی تمیزکننده درب ماشین تخلیه، تمیزکننده رام ماشین تخلیه و تمیزکننده درب ماشین درب بازکن ، گفت : با راه اندازی و بهره برداری از تمیزکننده ها ضمن صرفه جویی ارزی به مبلغ ۴۰۰ هزار دلار دانش فنی طراحی و ساخت این مکانیزم ها در شرکت ذوب آهن بومی سازی گردید و این مهم با توجه به شرایط تحریم با همت و غیرت نیروهای تعمیرگاه مرکزی، دفتر فنی،برق و اتوماسیون مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی به انجام رسید.

امیر یونسی مهندس برق نیز  ضمن تشریح اقدامات انجام شده جهت بهینه سازی تجهیزات الکتریکی ماشین تخلیه و دربازکن ، گفت : در راستای کاهش آلودگی هوای منطقه و پایبندی به خط مشی زیست محیطی شرکت،سیستم تمیز کننده سلول های کک جهت جلوگیری از نشت گاز کک مورد بررسی قرار گرفت.این سیستم شامل دو مکانیزم تمیز کننده درب و تمیز کننده رام سلول است که بر روی دو ماشین تخلیه و دربازکن قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز