خبرگزاری کار ایران

نقش ویژه طراحان در اعتلای فرهنگی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۳۷۳

مراسم تقدیر از طراحان برتر مسابقه صیانت از عفاف و حجاب روز سه‌شنبه مورخ 9 شهریور در محل مرکز پژوهش، فناوری و نوآوری صنایع پوشیدنی‌های ایران برگزار شد.

مراسم تقدیر از طراحان برتر مسابقه صیانت از عفاف و حجاب روز سه‌شنبه مورخ 9 شهریور در محل مرکز پژوهش، فناوری و نوآوری صنایع پوشیدنی‌های ایران با حضور دکتر فاطمه‌السادات حسینی مشاور محترم امور بانوان و خانواده وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر لیلی حبیبی معاون محترم دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار و مشاور امور بانوان و خانواده معاونت بازرگانی داخلی، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران و جمعی از طراحان و تولیدکنندگان برگزار گردید.

در این مراسم دکتر حسینی ضمن ارج نهادن به کار طراحان که وظیفه فرهنگ‌سازی و ارتقاء شأن پوشش در جامعه را به عهده دارند، توصیه‌هایی در جهت بهبود فعالیت آنان داشتند که شامل موراد ذیل می‌شود:

1- در ابتدا می‌بایست آسیب‌شناسی کاملی در خصوص طراحی و تولید پوشاک در کشور انجام و از این طریق نیاز جامعه به خصوص نسل جوان شناسایی شود.

2- نیازهای مخاطبان سنجیده شود تا طراحان عزیز با نگاه جامعه‌شناسی و روانشناسی، پوشاک مناسب و همسو با نیازهای جامعه را خلق کنند.

3- طراحان هدف‌گذاری در کارشان را جدی بگیرند و این اهداف را به هدف‌های کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت تقسیم کنند.

4- طرااحان باید فعالیت تیمی را در کار خود تقویت نمایند و از تخصص‌های مختلف بهره گیرند.

5- برنامه‌ریزی را به عنوان رکن همیشگی در فعالیت خویش مدنظر داشته باشند. به عنوان مثال از الان برای محرم سال آینده برنامه‌ریزی شود تا زمان بیشتری را برای تفکر و خلاقیت داشته باشید.

شیرازی در ادامه افزود: فعالیت فرهنگی و هنری هزینه‌بر است که به جد نیازمند حمایت دولت بوده، ولی در طول سالیان متمادی اتحادیه در حد توان خود به ارتباط طراحان و تولیدکنندگان کمک و از آنها حمایت کرده است. در نمایشگاه تهران مدکس که در مهرماه برگزار خواهد شد، اتحادیه بخشی را به نمایش لباس اقوام اختصاص داده تا مخاطبان با فرهنگ تمام شهرهای ایران آشنا شوند.

شیرازی درخصوص انتظار حمایت از دولت اظهار داشت: ما از وزارت صمت انتظار داریم که از بنگاه‌های صنفی (کسب و کارهای کوچک و متوسط) حمایت کنند که قریب به 95 درصد تولید پوشاک در همین بنگاه‌های صنفی انجام می‌شود.

همچنین در انتهای مراسم از طراحان و تولیدکنندگان برگزیده، تقدیر و تشکر شد.

نقش ویژه طراحان در اعتلای فرهنگی کشور

نقش ویژه طراحان در اعتلای فرهنگی کشور

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز