خبرگزاری کار ایران

اَبر مجمع بازار سرمایه کشور برگزار شد/ تخصیص ۴۰۰ ریال سود به ازای هر سهم فولاد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۷۴۵

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد مبارکه برای سال منتهی به ۳۰ اسفندماه ۹۹ به صورت حضوری و آنلاین با حضور ۶۷.۷ درصد از سهام‌داران برگزار و با رأی حداکثری سهام‌داران، صورت‌های مالی این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت بورسی کشور از نظر ارزش بازار تصویب شد و تخصیص ۴۰۰ ریال سود به ازای هر سهم شرکت فولاد مبارکه مورد موافقت مجمع عمومی عادی سالیانه آن قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولادمبارکه روز دوشنبه ۱۱ مردادماه سال جاری با حضور امیر خرّمی‌شاد، رئیس مجمع، میثم محمودی‌آذر، ناظر، فرزاد مختاری، ناظر، یزدان خدیبی، حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت، میثم رجبی، نماینده بورس، حامدحسین ولی بیک، دبیر مجمع و حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ابتدای این مجمع ضمن خیرمقدم به سهامداران، نماینده بازرس قانونی و حسابرس مستقل شرکت و نماینده سازمان بورس اوراق بهادار اظهار کرد: خداوند منان را شاکریم که بار دیگر و در سایه لطف بی‌دریغش، توفیق خدمت‌گذاری را به ما عطا کرد تا تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راستای توسعه صنعت و معدن به منظور تحقق شکوفایی اقتصاد ایران عزیزمان، با اتکاء به حمایت‌های شما سهام‌داران گام‌های بزرگی را برداریم.

وی افزود: در سال گذشته به رغم تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی از یک سو و تغییرات چشم‌گیر نرخ ارز و محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا از سویی دیگر، توانستیم با به کار بستن تدابیر مدیریتی، نه‌تنها از زیان‌های ناشی از نوسانات مقطعی احتراز کنیم، بلکه توسعه‌های فیزیکی گروه فولاد مبارکه را مطابق برنامه‌های تعیین‌شده پیاده‌سازی کنیم و نتایج این اقدامات تنها بخشی از تلاش‌های مجموعه فولاد مبارکه را به تصویر می‌کشد.

صدرنشینی فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور

عظیمیان با اشاره به عملکرد تولید این شرکت تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه با تولید بیش از ۸ میلیون و ۳۲۳ هزار تن فولاد خام در سال ۹۹ موفق به کسب سهم ۳۷.۲ درصدی از بازار فولاد کشور شد. گروه فولاد مبارکه هم با تولید بیش از ۹ میلیون و ۸۴۵ هزار تن فولاد خام بیش از ۴۳.۵ درصد از فولاد کشور را در دست دارد.

وی با اشاره به ثبت ۷۴ رکورد در سال ۹۹ و در تمام نواحی شرکت فولاد مبارکه گفت: مقدار تولید تختال در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش یافته و در سال گذشته محصولات سرد ۵ هزار تن افزایش تولید نسبت به سال ۹۸ داشته است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به رکورد تولید سالیانه در خطوط اصلی در سال ۹۹ گفت: در سال جهش تولید، در این شرکت با همراهی و همکاری تمامی کارکنان شرکت توانستیم به رکوردهای جدیدی دست یابیم به طوری که رکورد  ۷ میلیون و ۳ هزار تن تختال ، یک میلیون و ۳۹۴ هزار تن در خط تاندم میل و در تولید آهن اسفنجی سبا به میزان یک میلیون و ۳۸۳ هزار تن رکورد جدید ثبت شده است. علاوه بر این در تولید تختال محیط گاز ترش به عدد ۲۷۵ هزار تن با رشد ۵۴ درصدی رسیدیم و در تولید تختال محیط گاز شیرین، ۳۰۳ هزار تن با رشد ۱۳۹ درصدی را شاهد بودیم.

وی به عملکرد فروش پرداخت و توضیح داد: فروش مقداری محصولات در سال گذشته در محصولات گرم یک درصد افزایش یافت و در محصولات سرد ۲ درصد و در محصولات پوشش دار ۱۹ درصد بوده که در نهایت توانستیم به عدد فروش ۷ میلیون و ۷۲۱ هزارتن با رشد ۲ درصد نسبت به مدت مشابه قبل برسیم.

کسب سودآوری پایدار از طریق تکمیل سبد محصولات کیفی

عظیمیان به عملکرد طرح های توسعه‌ای، زیرساختی و سرمایه‌ای شرکت فولاد مبارکه هم اشاره کرد و افزود: آغاز عملیات اجرایی پروژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، احداث خط نورد گرم ۲ به منظور کسب سودآوری پایدار از طریق تکمیل سبد محصولات کیفی؛ طرح احداث یک واحد تولید آهن اسفنجی و افزایش ظرفیت زیر سقف فولادسازی در شرکت فولاد هرمزگان، اجرای طرح توسعه سنگان، پروژه فولادسازی و ریخته‌گری تختال شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری ، مشارکت شرکت فولاد مبارکه در پروژه شیرین‌سازی آب خلیج فارس و انتقال آن به اصفهان از جمله طرح های توسعه ای است که در گروه فولادمبارکه برنامه ریزی شده است

وی با تاکید بر ضرورت اجرای پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب خلیج فارس به اصفهان گفت: پروژه مذکور با تاسیس و سهامداری شرکت فولادمبارکه در شرکت تامین آب اصفهان صفه آغاز شده است؛ در سال ۹۹ شرکت فولاد مبارکه ضمن تقویت جایگاه سهامداری خود در آن شرکت، عزم جدی خود را برای تحقق بخشیدن به این پروژه مهم و استراتژیک منطقه‌ای و ملی جزم کرده و امید است تا در سال ۱۴۰۰ ضمن تامین نیاز آن شرکت در خصوص تامین ورق مورد نیاز نقش به‌سزایی در اجرای آن پروژه ایفا نماید که برآورد هزینه‌ای این طرح نیز ۴۵ هزار میلیارد تومان است.

وی بیان کرد:  مطالعات و ارزیابی‌های اولیه در خصوص احداث پروژه احداث واحد اسیدشویی و نورد سرد در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان،  به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال انجام شده و براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت تامین برق پایدار برای صنایع گفت: با اعمال محدودیت‌های تخصیص برق به صنایع،بخش عمده شرکت‌های فولادی متضرر شدند. از این رو به منظور کاهش ضررهای احتمالی، برنامه‌ریزی برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ۱.۵ مگاوات در حال انجام است.

طرح تحول دیجیتال و الگوی ملی بنگاه‌داری

مدیرعامل فولادمبارکه به  طرح تحول دیجیتال این شرکت در راستای چشم انداز خود، الگوی ملی بنگاه داری ، طرح ره نگاشت تحول دیجیتال فولادمبارکه اشاره کرد و گفت: جایگاه برتر در صنعت فولادمنطقه و سازمانی جهان تراز" با چشم انداز"فولادمبارکه هوشمند درکلاس جهانی" و شعار فولاد فردا هوشمند از سنگ تا رنگ راتدوین کرده است که امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد که میزان بهره وری این شرکت افزایش می یابد.

تامین پایدار با ارزیابی و اکتشاف محدوده‌های معدنی

عظیمیان به برنامه های توسعه ای شرکت فولاد مبارکه در حوزه معدن به منظور تامین پایدار اشاره کرد وگفت: همواره تامین مواد معدنی پایدار یکی از چالش های اساسی این شرکت است و شرکت فولاد مبارکه در ارزیابی و اکتشاف محدوده های معدنی و توسعه معدن به منظور تامین پایدار با ارزیابی و اکتشاف محدوده‌های معدنی و تامین و فرآوری سنگ آهن اقدام های مناسبی انجام داده است.

وی با اشاره به تأمین و فرآوری سنگ آهن در شرکت فولاد مبارکه توضیح داد: تأمین و فرآوری سنگ آهن در این شرکت شامل تأمین بالغ بر ۲۸ میلیون تن سنگ آهن به صورت مستقیم و در قالب قرارداد term long و پیگیری ساخت کارخانه تولید ۱.۵ میلیون تن کنسانتره در سال با توجه به خوراک موجود تدوین شده است.

پیشتازی بازدهی سهام فولاد مبارکه نسبت به بازارهای موازی

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت فولادمبارکه در حال حاضر رتبه نخست بین شرکت های بورسی به لحاظ ارزش بازار دارد و بازدهی سرمایه‌گذاری در سهام این شرکت توانسته اختلاف معنا داری با دیگر بازارهای موجود داشته باشد به طوری که این بازدهی در بازارهای سکه و ارز از ابتدای سال ۹۹ تاکنون به ترتیب ۸۸ و ۷۲ درصد بوده است، در حالی که بازدهی سهام شرکت فولاد مبارکه به رشد قابل توجه ۲۵۳ درصد رسیده است.

عملکرد بالای سودآوری فولادمبارکه

عظیمیان دامنه سودآوری شرکت را مناسب اعلام کرد و گفت: با تمام محدودیت هایی که در سال ۹۹ با آن دست و پنجه نرم کردیم توانستیم در شرکت اصلی به رقم ۳۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود عملیاتی و ۳۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سود خالص دست پیدا کنیم که بالغ بر ۱۵۹ درصد رشد را شاهد بوده ایم.

خلق حماسه بزرگ با همراهی کارکنان فولادمبارکه

امیر خرمی‌شاد رئیس مجمع نیز در ادامه ضمن قدردانی از عملکرد شرکت فولاد مبارکه در سال مالی ۱۳۹۹ اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ برای شرکت فولاد مبارکه، سال رکوردزنی در تولید بود و این مهم محقّق نمی‌شود مگر با کار گروهی و کار جمعی که تلاش‌گران این شرکت دست به دست هم دادند تا توانستند این حماسه بزرگ را خلق کنند.

وی افزود: امیدوارم شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ نیز همچون سال ۱۳۹۹، در تولید و فروش محصولات رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند تا شاهد شکوفایی بیشتر این شرکت باشیم.

تصویب عملکرد و صورت‌های مالی 1399 شرکت فولاد مبارکه با کسب اکثریت آرا

در پایان این مجمع با رأی حداکثری سهام‌داران، صورت‌های مالی شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین شرکت بورسی کشور از نظر ارزش بازار تصویب شد و تخصیص ۴۰۰ ریال سود به ازای هر سهم شرکت فولاد مبارکه مورد موافقت مجمع عمومی عادی سالیانه قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز