خبرگزاری کار ایران

مهندس حمزه‌ای:

ورود فیرمکو به حوزه‌های جدید با اعتماد و پشتیبانی مدیرعامل شستا ممکن شد/ 95 درصد ماشین آلات کاغذسازی بیستون نصب شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۰۷۴

سرپرست شرکت فیرمکو (از شرکت‌های تابعه شستا) گفت: برای این که فیرمکو بتواند به حوزه‌هایی به جز نفت و گاز و پتروشیمی به حوزه‌های جدید ورود پیدا کند نیاز به اعتماد و حمایت از جانب مقامات شستا بود که انصافا مدیران شستا و شخص دکتر رضوانی‌فر کاملا اعتماد و پشتیبانی کردند.

به گزارش ایلنا، مهندس محمدامین حمزه‌ای، سرپرست شرکت فیرمکو (از شرکت‌های تابعه شستا) گفت: در دو سال گذشته از سوی مدیریت شستا توجه ویژه‌ای به فیرمکو شد. فیرمکو به عنوان یکی از شرکت‌های فنی و مهندسی، نیروی انسانی متخصص و توان فنی بالایی در اجرای پروژه‌ها به خصوص پروژه‌های EPC دارد. در دو سال اخیر اعتماد خوبی به مجموعه فیرمکو شد.

حمزه‌ای ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که افتاد پروژه نصب و راه اندازی کاغذسازی بیستون بود. این پروژه از ابعاد مختلف یکی از پروژه سخت بود که به فیرمکو واگذار شد. در ابتدا برخی از دوستان به این که فیرمکو می‌تواند این پروژه را به سرانجام برساند، چندان خوشبین نبودند. زیرا تعدادی از ماشین آلات کاغذسازی بیستون مربوط به سال 1960 بود و سالیان سال خاک می‌خورد. مجموعه کاغذسازی بیستون از سال 1388 با هدف نصب و راه اندازی این ماشین آلات با چینی‌ها قراردادی امضا کردند که متاسفانه موفق نبودند. زیرا این ماشین آلات نه نقشه‌ای داشتند و نه اطلاعاتی از آنها موجود بود.  چینی‌ها تلاش کردند اما نتوانستند این ماشین آلات را نصب کنند.

وی افزود: فیرمکو مدعی شد که این توان را دارد. خوشبختانه مجموعه شستا و شخص دکتر رضوانی‌فر به فیرمکو اعتماد کردند. دکتر رضوانی‌فر به فیرمکو نگاه ویژه‌ای داشتند. قطعا اگر دستورات آقای رضوانی‌فر نبود و محکم به ماجرا ورود و به ما اعتماد نمی‌کردند، این پروژه به فیرمکو واگذار نمی‌شد. چون حوزه فعالیت فیرمکو عمدتا در بخش خدمات فنی و مهندسی نفت و گاز و پتروشیمی بود. برای این که فیرمکو بتواند به جز نفت و گاز و پتروشیمی به حوزه‌های جدید ورود پیدا کند نیاز به اعتماد و حمایت از جانب مقامات شستا بود که انصافا مدیران شستا و شخص دکتر رضوانی‌فر کاملا اعتماد و پشتیبانی کردند.

سرپرست شرکت فیرمکو اظهار داشت: در مورد نصب و راه اندازی ماشین آلات شرکت بیستون، در دنیا شرکت‌های بزرگی در این حوزه وجود داشتند. همان طور که گفتم قبلا یک شرکت چینی هم آمد اما نتواست انجام بدهد. خوشبختانه از سوی شستا به فیرمکو اعتماد شد و این فرصت به ما داده شد.

حمزه‌ای در خصوص نحوه اجرای پروژه نصب و راه‌اندازی ماشین آلات شرکت کاغذسازی بیستون، گفت: به محض این که این پروژه به فیرمکو واگذار شد ما در شرکت یک تیم خوب مهندسی تشکیل دادیم و تا الان چیزی در حدود 970 تُن از ماشین آلات را نصب کردیم و چیزی کمتر از 100 تن از ماشین آلات باقی مانده است. در واقع در بخش اول پروژه نزدیک به 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم. این قبیل موفقیت‌ها به دلیل اعتماد به شرکت‌های داخلی و گامی در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار داشت: بخش دوم کار، طراحی مهندسی کار در ابعاد مختلف مثلا مکانیک، برق، ابزار دقیق و طراحی خمیرسازی کاغذسازی بیستون است. امیدواریم کارهای باقی مانده نیز با توجه به اعتمادی که وجود دارد به فیرمکو واگذار شود و این شرکت به زودی به مرحله تولید برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز