خبرگزاری کار ایران

افزایش ظرفیت جامعه خبری؛

فولاد مبارکه دوره آموزشی خبرنگاری تخصصی صنعت برگزار می‌کند/ ضرورت نگاه ملّی به فولاد مبارکه توسط رسانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۸۰۰

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در نشست هم‌اندیشی نمایندگان رسانه‌های سراسری در استان اصفهان با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت جامعه خبری گفت: شرکت فولاد مبارکه به زودی با همکاری مرکز مطالعات رسانه‌ها و جهاد دانشگاهی اصفهان دوره آموزشی خبرنگاری صنعت برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ نشست هم‌اندیشی دوره‌ای فولاد مبارکه با نمایندگان رسانه‌های سراسری در استان اصفهان با حضور هادی نباتی‌نژاد، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

در این نشست نباتی‌نژاد با تاکید بر اینکه رسانه‌ها بازوی روابط عمومی‌ها هستند، اظهار کرد: در تمام دوران کاری سعی کرده‌ام که در ابعاد مختلف حامی منطقی رسانه‌ها باشم و شرایطی برای تعامل و هم‌افزایی رسانه‌ها با مجموعه‌هایی که مدیریت روابط عمومی آن‌ها را برعهده داشته‌ام، برقرار کنم.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم برای حمایت از رسانه‌ها فراهم شده است، اگرچه محدودیت‌های کرونا مانع از برگزاری منظم نشست‌های هم‌اندیشی شده اما باید این را هم مد تظر قرار داد که بیش از ۳۰۰ رسانه در همکاری با شرکت فولاد مبارکه هستند که گاهی انتظارات آن‌ها واقع‌بینانه نیست.

وی اضافه کرد: امروزه شرکت فولاد مبارکه در تمام نقاط کشور مجموعه‌های تولیدی دارد و یک هلدینگ کشوری است و نمی‌توان این شرکت را به منطقه خاصی محدود کرد و نباید فراموش کنیم که این شرکت یک دستاورد ملی است و نیاز است که از رسانه‌ها مختلف متناسب با رویکرد جدید که به زودی اعلام می‌شود، حمایت کند.

نباتی‌نژاد تصریح کرد: نگاه ملی به بزرگ‌ترین واحد صنعتی کشور باعث می‌شود که در سطح ملی دستاوردهای این شرکت اطلاع‌رسانی شوند که تبلیغات در این مسیر با هدف امیدآفرینی صورت می‌گیرد و هزینه‌های آن در مقام مقایسه با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی چشم‌گیر نیست.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای با هدف رسیدن به منافع شخصی و باج‌خواهی، لیستی از حمایت شرکت فولاد مبارکه از رسانه‌ها در فضای مجازی منتشر کردند که نیمی از آن کذب بود و نیم دیگر هزینه خدماتی بود که رسانه‌ها دریافت کرده بودند؛ این خدمات شامل آگهی‌هایی بوده که در طول ۱.۵ سال از طرف رسانه‌ها ارائه شده و ما به ازای آن مبالغی پرداخت شده که در برابر آن خدمات مبالغ قابل توجهی نیست و ما قطعاً این حاشیه‌سازی غیر واقعی را از مسیر قضایی پیگیری خواهیم کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه گفت: با تمام موانعی نظیر کرونا و تحریم، شرکت فولاد مبارکه به ثبت رکوردهای متعدد خود در تولید ادامه داد و علاوه بر جهش تولید به سمت تولید اسلب‌های API که در استراتژیک‌ترین پروژه کشور کاربرد داشت، پیش رفت.

عدالت به معنی برخورد مساوی در حمایت از رسانه‌ها نیست

وی به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه به ویژه در ایام کرونا هم اشاره‌ای کرد و گفت: اگرچه الزامی برای ایفای مسئولیت اجتماعی نیست اما شرکت فولاد مبارکه با تامین ۱۸ هزار تن اکسیژن رایگان مراکز درمانگر بیماران کرونایی در نجات جان انسان‌ها کوشید و تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان در حوزه مسئولیت اجتماعی هزینه کرده است.

نباتی‌نژاد گفت: درجه رسانه‌ها متناسب با ضریب نفوذ آن‌ها در جامعه تعریف می‌شود و نمی‌توان انتظار داشت که همه رسانه‌ها در یک سطح حمایت شوند، چراکه عدالت به معنای مساوات نیست؛ روابط عمومی فولاد مبارکه در راستای بهینه‌سازی تعامل با رسانه‌ها و استفاده از خدمات آن‌ها پس از مشورت با کارشناسان و متخصصان این حوزه، معیارهای سنجشی تعریف کرده که براساس آن از رسانه‌ها حمایت خواهد کرد که این مدل را در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌کند.

وی اضافه کرد: علی‌رغم همه حاشیه‌سازی‌ها همواره بر این باور هستیم که رسانه و صنعت در کنار هم هستند و باید دوشادوش یکدیگر در تحقق شعار سال و امیدآفرینی در جامعه گام بردارند؛ بازتاب رکوردهای بزرگ‌ترین واحد صنعتی کشور توسط رسانه‌ها می‌تواند به تقویت سرمایه‌های اجتماعی بیانجامد.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر این که فولاد مبارکه به هیچ عنوان زیر بار باج‌خواهی برخی رسانه‌ها نخواهد رفت، تصریح کرد: متاسفانه شاهد تفرقه و بی‌تفاوتی در فضاهای مختلف استان اصفهان به خصوص فضای رسانه شده‌ایم و مطمئن باشید این رویه همه فعالان این حوزه را متاثر خواهد کرد.

وی با تاکید بر افزایش ظرفیت جامعه خبری گفت: در آینده‌ای نزدیک، شرکت فولاد مبارکه با همکاری مرکز مطالعات رسانه‌ها، جهاد دانشگاهی اصفهان دوره آموزشی خبرنگاری تخصصی صنعت را برگزار خواهد کرد.

نباتی‌نژاد با بیان این‌که این دوره آموزشی در ۲ ماه و با حمایت کامل شرکت فولاد مبارکه برگزار می‌شود، گفت: این دوره آموزشی در راستای توانمندسازی خبرنگاران تخصصی صنعت برگزار می‌شود و هر رسانه با معرفی یک خبرنگار می‌تواند در ارتقای ظرفیت رسانه‌ای خود اقدام کند.

  نباتی نژاد به پایگاه خبری ایراسین هم اشاره ای کرد و گفت: این پایگاه تخصصی صنعت، با تولید محتوا در حوزه فولاد، اقتصاد و صنعت، صنایع معدنی و جامعه و مسئولیت‌های اجتماعی درصدد است که بازتاب رخدادهای تخصصی در حوزه‌های مذکور باشد و مبالغی که در این لیست منتشر شده آمده به هیچ عنوان صحت ندارد. پایگاه خبری ایراسین عملاً در یک فرایند مناسبی کار می‌کند و می‌توانید ضمن بازدید از این پایگاه خبری میزان تولیدات این پایگاه را بررسی کنید، چراکه تولیدات این پایگاه در سطح ایمیدرو، وزارت صمت و دستگاه‌های مرتبط است و با تولید محتواهای تخصصی رویکرد رقابتی با سایر رسانه‌ها را ندارد.

اقدامی مذموم با هدف منافع شخصی

اما منصور گلناری، پیشکسوت رسانه و مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان در این نشست با مذمت انتشار لیست حمایت شرکت فولاد مبارکه از رسانه‌ها گفت: این اقدام اتفاق خوبی نبود چراکه براساس منافع شخصی انجام گرفت.

وی افزود: اعتبار افرادی که در این لیست قرار داشتند تحت‌الشعاع قرار گرفت و مدام باید توضیح داد که اصل ماجرا اینگونه نبوده است؛ رسانه‌ها در قبال خدماتی که ارائه می‌دهند، هزینه‌ای را هم دریافت می‌کنند و این در تمام دنیا مرسوم است؛ از سوی دیگر ۲۰ درصد این هزینه‌ها عاید مدیران رسانه‌های سراسری می‌شود که درآمد خالص آن ناچیز است.

گلناری گفت: متاسفانه شاهد خودزنی اهالی رسانه هستیم و نمی‌توانیم با هم گفت‌وگو کنیم؛ ما حتی مهارت شنیدن را هم کمتر به کار می‌بندیم و با تهمت و غیبت اهداف خود را دنبال می‌کنیم، این در حالی است که اگر ما مهارت‌هایی نظیر گفت‌وگو، خوب شنیدن و اجتناب از رفتارهای ناشایست را به خوبی یاد می‌گرفتیم قطعاً به وحدت می‌رسیدیم.

وی با اشاره به این‌که مفهوم نقد با مچ‌گیری متفاوت است، افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها امتزاج و دخالت‌ بخش‌های مالی آن‌ها با بخش‌های مرتبط با تحریریه‌های آن‌هاست، اگر این قسمت‌ها از هم تفکیک شوند، تحریریه بدون نگرانی از مسائل مالی به رسالت خود عمل می‌کند. با رویکرد نقد سازنده می‌توانیم به وظیفه خود در مقام روزنامه‌نگار عمل کنیم چراکه همه در کشتی‌نشستگانیم که هر اقدامی از سر خودخواهی همه را نابود می کند.

بازتاب اخبار منفی می‌تواند موجب نفاق شود

شهزاد بهادری، مدیرمسئول روزنامه راه مردم هم با اشاره به این‌که برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی سرآغاز تعامل سازنده رسانه‌ها با شرکت فولاد مبارکه است، گفت: رسانه‌ها یکی از عوامل مهم در توسعه‌های منطقه‌ای و فراملی هستند؛ اگرچه بسترهای رسانه متنوع شده اما به فراخور احوال می‌توانند در خدمت صنعت قرار بگیرند و بازتاب اخبار منفی می‌تواند موجب نفاق شود و کدورت‌ها در نهایت به نفع هیچکس نیست. 

تعامل سازنده باعث آشنایی بیشتر مردم با فولاد مبارکه می‌شود

محمدعلی شاه‌علی، پیشکسوت رسانه و سرپرست روزنامه کیهان در اصفهان با اشاره به این‌که تهدید تحریم در شرکت فولاد مبارکه به فرصت تبدیل شده است، گفت: از بدو تاسیس این شرکت تاکنون همواره شاهد حمایت‌های مدیران این واحد صنعتی از رسانه‌ها بوده‌ایم و هر رسانه متناسب با ظرفیت‌ها می‌تواند در مسیر اطلاع‌رسانی دستاوردهای این شرکت قرار بگیرد.

وی که تعامل بیشتر این شرکت با رسانه‌ها را درخواست کرد، ادامه داد: امیدواریم به دور از سیاست‌زدگی دستاوردهای این شرکت به جامعه منتقل شوند چراکه امروز شاهد این هستیم که تعامل سازنده شرکت فولاد مبارکه منجر به این شده که مردم بیش از پیش با بزرگ‌ترین واحد صنعتی کشور آشنا شوند و این اتفاق را حتی در صنایع مشابه نمی‌توان یافت.

روابط عمومی درباره نحوه حمایت از رسانه‌ها مختار است

حبیب صادقی، سرپرست روزنامه راوی ملت اظهار کرد: فعالیت‌های شرکت فولاد مبارکه به پشتوانه روابط عمومی و در تعامل سازنده با رسانه‌ها به جامعه مخابره می‌شود چراکه روابط عمومی بال اصلی هر سازمان است.

وی افزود: تعامل شرکت فولاد مبارکه با رسانه‌ها می‌تواند در مسیر هم‌افزایی قرار بگیرد که لازمه آن رعایت مساوات و برابری است، اگرچه روابط عمومی این شرکت اختیار تصمیم.گیری درباره نحوه حمایت از رسانه‌ها را دارد اما امیدورایم جانب انصاف و عدالت رعایت شود. جوابیه شرکت فولاد مبارکه درخصوص لیست منتشرشده حمایت این شرکت از رسانه‌ها را منتشر خواهیم کرد تا به روشن‌گری جامعه منتج شود.

سعید عرفان‌منش، پیشکسوت رسانه و سرپرست خبرگزاری جوان‌آنلاین، گفت: افشای لیست تعامل با رسانه‌ها در فضای مجازی بدون اجازه اصحاب رسانه اقدامی غیراخلاقی، غیر شرعی و غیر قابل بخشش است و امیدواریم افرادی که با سودجویی درصدد وارد کردن هجمه به شرکت فولاد مبارکه و رسانه‌ها هستند در دنیا و آخرت بتوانند پاسخگو باشند.

فولاد مبارکه با انصاف و عدالت از رسانه‌ها حمایت کند

 مجیدی‌نژاد پیشکسوت رسانه و سرپرست روزنامه دنیای اقتصاد در استان اصفهان گفت: این‌که با افشاگری بر مبنای دروغ بخواهیم با اعتبار و آبروی افراد بازی کنیم، پذیرفتنی نیست و حمایتی که شرکت فولاد مبارکه از رسانه‌ها به عمل می‌آورد ناچیز است؛  امیدواریم شرکت فولاد مبارکه باز هم با انصاف و عدالت از رسانه‌ها حمایت کند.

مجید مرادیان، سرپرست روزنامه خراسان در استان اصفهان گفت: دو قشر طلبه و روزنامه نگار همواره بدون چشم داشت خدمت رسانی می کنند و امیدواریم رسانه‌های اصفهان همچون صنایع که می‌درخشند، در کشور پیشرو باشند و بتوانند در تصمیم‌گیری‌های کلان در حوزه صنعت و معدن نقش‌آفرینی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز