خبرگزاری کار ایران

در مجمع‌عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌‌گذاری مس سرچشمه صورت گرفت؛

تخصیص سود 200 ریالی به هر سهم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۷۰۶

در مجمع‌‌عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌‌گذاری مس سرچشمه مبلغ 4031 میلیارد ریال سود قابل تخصیص معادل هر سهم 790 ریال اعلام شد که از این میزان 200 ریال به هر سهم اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا؛ میلاد شمس مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در این مجمع به بیان گزارشی در خصوص عملکرد شرکت پرداخت و گفت: جایگاه شرکت در مقایسه با شرکت‌های فعال در صنعت سرمایه‌گذاری در سال 99 از نظر سرمایه ثبت شده رتبه 8 و از نظر ارزش بازار دارای رتبه 12 است.

شمس در ادامه افزود: هم‌اکنون در حال پیگیری و انجام فرآیند پذیرش و عرضه تمام شرکت‌های زیرمجموعه در بازار سرمایه هستیم که به دنبال آن به استناد مصوبه کمیته درج فرابورس ایران موفق به درج شرکت فرعی صنایع مس افق کرمان از تاریخ 28 تیر ماه 1400 در فهرست اوراق بهادار بازار پایه فرابورس ایران شدیم و برای پذیرش و معرفی سایر شرکت‌ها در بازار سرمایه با شرکت‌های تامین سرمایه منتخب مذاکره و در حال تهیه امید‌نامه یا برگزاری جلسه پیش پذیرش با سازمان بورسی هستیم.

سرچشمه 7 ‌‌هزار و 600 میلیارد ریالی می‌شود

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه از جمله برنامه‌های شرکت طی سال 1400 تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه و افزایش حدود 50 درصدی سرمایه شرکت از مبلغ 5100 میلیارد ریال به مبلغ 7600 میلیارد ریال از محل سود انباشته پس از کسب مجوز سازمان بورس است که پس از تصویب آن توسط مجمع‌عمومی فوق‌العاده تمامی اقدامات لازم برای ثبت سرمایه به قید فوریت پیگیری خواهد شد.

شمس در ادامه به جذابیت سهام این شرکت اشاره کرد و گفت: مهمترین عاملی که سبب جذابیت سهام این شرکت‌ است؛ کیفیت سود سرچشمه از لحاظ پایداری است. بدین معنی که پایداری سود که از طریق ضریب زاویه سود جاری و سود دوره قبل اندازه‌گیری می‌شود؛ مطابق محاسبات کارشناسی صورت گرفته 0/75 می‌باشد که بیانگر پایداری سود شرکت است.

وی در پایان با بیان اینکه اکثریت سهامداران حقیقی شرکت سرمایه‌‌گذاری مس سرچشمه بازنشستگان و شاغلان‌ مجموعه شرکت‌های صنایع مس ایران هستند، گفت: تمامی سهامداران و ذینفعان به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شرکت واقفند. در همین راستا بنده و همکارانم در مجموعه هلدینگ سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با تمام قوا در تلاشیم تا بتوانیم امانتدار حقوق ذینفعان باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز