خبرگزاری کار ایران

" راهکارهای حمایت از تولید پوشاک عفیفانه در هفته صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب"

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۲۹۶

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به اهمیت مسأله عفاف و حجاب در تولیدات پوشاک بیان داشت: امروز مسأله عفاف و حجاب دغدغه همه تولیدکنندگان پوشاک است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست کارگروه تخصصی مد، پوشاک و چرم اتحادیه پوشاک تهران به مناسبت هفته گرامیداشت صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب با حضور آقایان شهباز حسن پور رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی روش جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران، علی شیرازیان معاونت محترم اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران و جمعی از تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب در محل اتحادیه برگزار شد.

در ابتدای جلسه ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به اهمیت مسأله عفاف و حجاب در تولیدات پوشاک بیان داشت: امروز مسأله عفاف و حجاب دغدغه همه تولیدکنندگان پوشاک است. خوشبختانه با حمایت‌هایی که از سوی مجلس صورت پذیرفته و همراهی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران توانسته‌ایم قدم‌های مثبت و سودبخشی در زمینه عفاف و حجاب برداریم.  

شیرازی با اشاره به فرهنگ ایرانی – اسلامی جامعه و لزوم توجه به این فرهنگ ادامه داد: قطعاً باید مُدی که در کشور ما اجرا می‌شود با دنیا متفاوت باشد. ما در ایران اسلامی مد را دوست داریم و به آن بها می‌دهیم، زیرا مد نشانه تنوع است و اسلام نیز نوبودن و تنوع را دوست دارد، لذا مد ما نیز باید برخوردار از فرهنگ ایرانی، اسلامی و قرآنی باشد.  وی افزود: از سوی دیگر ما یک تمدن کهن پرافتخار داریم که باید آن فرهنگ نیز در این مد رعایت شود. ما افتخار می‌کنیم که ایرانی هستیم، پس باید از فرهنگ ایرانی – اسلامی خود و مقوله‌ی عفاف و حجاب صیانت کنیم.

شهباز حسن‌پور نماینده مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه امر عفاف و حجاب یک دغدغه اساسی است بیان داشت: اصناف همیشه در مسائل مهم حضور پررنگی داشتند. ما در انتخابات اخیر نیز این مسأله را به وضوح دیدیم. لازم به ذکر است که از حدود 10 سال پیش مباحث عفاف و حجاب در مد و لباس مطرح شد و خوشبختانه اتحادیه پوشاک از همان زمان پای کار آمد و تلاش‌ها و اقدامات خوبی نیز انجام شد.  

وی ادامه داد: امسال سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است. در وهله‌ی اول مانع‌زدایی‌ها باید توسط ما به عنوان نمایندگان مجلس و مسئولان صورت پذیرد. ما باید شروع کنیم. همه ما باید در این راه تلاش کنیم. درب اتاق تمام نمایندگان مجلس و اتاق من به روی اصناف و اعضای صنوف همیشه باز است تا مشکلات خود را مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه پوشش چادر اهمیت زیادی دارد ادامه داد: چادر امروز یک کالای مهم فرهنگی است. باید در بحث تولید چادر برنامه‌ها به صورت جدی‌تری دنبال شوند. باید مانع خروج ارز از کشور شویم. لذا در این راستا باید صادرات را افزایش داده و از همه ابزارها اعم از رسانه‌ها و صدا و سیما برای تبلیغ کالای ایرانی نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید از دولت آینده که خودمان انتخاب کرده‌ایم حمایت کنیم اصلی‌ترین راه حمایت از تولید را افزایش تولید دانست. صنوف در این بخش نقش پررنگی دارند. باید تلاش کنیم تا با راهکارهایی همچون تشکیل تعاونی‌ها واردات را به سمت تولید هدایت نماییم. ما نمایندگان نیز در مجلس آماده هرگونه همکاری اعم از گرفتن مجوز و وام برای کمک به رونق تولید هستیم. نمایندگان دست هر کسی را که برای رونق تولید کار کند می‌فشارد. تنها راه حل مشکلات و ایجاد اشتغال تولید و رونق آن است.

حجت الاسلام فاطمی روش نیز طی سخنانی بیان داشت: تولید کننده بخصوص در این شرایط و وضعیت اقتصادی کشور، قطعاً مجاهد فی‌ سبیل الله است. امروز تولیدکنندگان از مواد اولیه گرفته تا مقررات بالادستی با مشکلات زیادی رو به رو هستند.

وی ادامه داد: نجات‌بخش وضعیت کنونی اقتصادی کشور چیزی به جز تولید نیست.

وی افزود: عفاف و حجاب دو مقوله مهم هستند که بر روی یکدیگر تأاثیر می‌گذارند یعنی هر چه نهادهای فرهنگی درست در کشور کار کنند و به دنبال آن مساله عفاف درست شود قطعا مساله حجاب نیز اصلاح خواهد شد و هر چه تولیدکنندگان در تولیدات خود به حجاب اهمیت دهند عفاف نیز گسترش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: زن ایرانی همیشه نماد عفت و حیا بوده و خواهد بود. حیا یک مساله نهادینه در خانواده است، اینکه برخی معتقدند خانمی که بعضا حجاب درستی ندارد نعوذ بالله عفت نیز ندارد اصلا درست نیست.

وی ادامه داد: امر به تولید امر به معروف است و همه ما موظف هستیم که سنگ‌ها را از جلوی پای تولیدکنندگان برداریم و اگر این معروف امروز توجه شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. امروز حمایت از تولید بسیار مهم است. البته اگر مانع‌زدایی‌ها از تولید رفع شود قطعاً حمایت نیز صورت گرفته است. همه باید به سمتی حرکت کنیم که سرمایه‌داران، سرمایه‌ی خود را در تولید هزینه کنند و به بازارهای دیگر نبرند، چراکه تولیدکننده امروز یک مجاهد است.

در این جلسه تعدادی از تولیدکنندگان و فعالان این حوزه درباره مشکلات خود مسائلی را مطرح کردند از جمله اسداله سلیمانی، محمد توکلی، حمیدرضا یوسفی فر، امیرعباس محمودیان، جمال پیرانی، احمد داورزنی، محمودرضا آقاپور علیشاهی، حمید بهکار، فرهاد صادقیان زمانی، قادر رنجور شهریور، احمد جهان افروز و منوچهر فریدون که به عنوان کارآفرینان موفق این صنف حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز