خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

هدف اصلی رئیس جمهور آینده باید کوچک کردن دولت و حفظ امنیت سرمایه‌گذاران باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۶۴۸

پرداخت پول نقد به شکل یارانه به مردم هیچ سودی ندارد و در هیچ کشوری اینگونه یارانه داده نمی‌شود.

محمد عرب تولیدکننده کیف و کفش و مدیرعامل شرکت کفش شیما در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو اظهار داشت: تولیدکنندگان در کشور ما هیچ‌کدام افراد سیاسی نیستند و مشی سیاسی ندارند اما قطعا سیاست‌های سیاستمداران بر روی کار آنها تاثیر دارد و باید با تولیدکنندگان همراهی کنند تا اقتصاد کشور رشد کند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مهم ما در کشور بزرگ بودن دولت و تعداد زیادی دستگاه‌های دولتی و همین مسئله باعث شده تا تولیدکنندگان از نهادها و دستگاه‌های مختلف مجوز بگیرند و این مسئله تبدیل به یکی از موانع تولید شده است و به همین دلیل امروز شاهد هستیم که کشورهای پیشرفته به دنبال کوچک کردن دولت و نفش خود  در بازار و تولید هستند.

عرب بیان داشت: در بین نامزدهای پیش‌رو، آیت‌الله رئیسی عملکرد روشن و مشخصی دارد و به نظر می‌رسد که احتمال ریاست جمهوری ایشان بسیار زیاد است لذا از ایشان انتظار داریم که به مردم قول بدهد دولت را کوچک کند زیرا نتیجه کوچک شدن دولت، کاهش هزینه‌ها برای خود دولت و همچنین کشور و مردم است.

وی با انتقاد از برنامه برخی نامزدها همچون پرداخت یارانه چندبرابری، گفت: پرداخت پول نقد به شکل یارانه به مردم هیچ سودی ندارد و در هیچ کشوری اینگونه یارانه داده نمی‌شود بلکه باید با  برنامه‌ریزی درآمدهای کشور صرف توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها همچون دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها شود و اینکه درآمدهای حاصل از فروش نفت، مالیات، عوارض را به صورت نقدی بین مردم توزیع کنند، راه حل درستی نیست.

عرب یادآور شد: آیت‌الله رئیسی پیش از نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری و همین‌طور در سفرهای مختلف به تولیدکنندگان نقاط مختلف کشور سرکشی کرده و از نزدیک با مشکلات تولیدکنندگان آشنا شدند و به نظر می‌رسد که یکی از برنامه‌های ایشان حمایت جدی از تولید است و تولیدکنندگان نیز به دنبال حامی هستند تا پیشرفت کنند و امیدواریم از این پس کسی به قدرت برسد که از تولیدکنندگان حمایت کند و نه اینکه جلوی تولید را بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات  تولیدکنندگان در زمینه‌های مختلف همچون کمبود و گرانی مواد اولین، عدم تسهیلات بانکی و نقدینگی، گفت: باید تسهیلاتی که به تولیدکنندگان ارائه می‌شود به شکلی نباشد که تولیدکننده در بازپرداخت آن دچار مشکل شود و  دولت می‌تواند با در نظر گرفتن سرمایه در گردش  به تولید کنندگان  وام بدهد  همچنین وضعیت عرضه تولیدات داخلی در بازارهای داخل و خارجی باید بهبود پیدا کنند.

عرب یادآور شد: در بحث مالیاتها باید، مالیات از کسانی گرفته شود که درآمد دارند اما نام آنها  در سیستم مالیاتی ثبت نشده‌است و ناشناس هستند و مالیاتی هم که اخذ می‌شود صرف امور جاده‌سازی و زیربنایی شود.

یادآور شد: نباید برنامه‌های دولت آینده در بخش تولید همچون بیمه و اخذ مالیات به سمتی حرکت کند که امنیت سرمایه‌گذاری را از بین ببرد. دولت باید موانع تولیدکنندگان را رفع کند تا تولید کنندگان به یک درآمد خوب وثابت برسند  و طبیعی است تولیدکننده‌ای که درآمد داشته باشد مالیات خود را نیز در زمان و موعد مقرر پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هدف اول دولت در بخش تولید باید حفظ امنیت سرمایه‌گذاران باشدادامه داد: در بحث بین‌الملل نیز باید از تولیدکنندگان در نقل و انتقال پول حمایت شود و مثلا به شکلی نباشد که یک صراف که وظیفه حواله پول را دارد از تولیدکنندگان کلاهبرداری کند و بانک مرکزی و  هیچ جای دیگری نباشد که از تولیدکنندگان حمایت کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز