خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی:

همکاری سایپا و وزارت دفاع برای تولید قطعات خودرو در داخل در راستای خوداتکایی و استقلال از بیگانگان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۵۸۸

عضو فراکسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سایپا به دنبال خوداتکایی در عرصه صنعت خودرو است، گفت: همکاری سایپا و وزارت دفاع برای تولید قطعات خودرو در داخل، در راستای خوداتکایی و استقلال از بیگانگان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سایپا ، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نیک‌بین نماینده کاشمر، برداسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی شرکت‌های خارجی در دوران تحریم و عدم تأمین قطعات خودرو در داخل اظهار داشت: بعد از اتفاقات سال‌های گذشته و خروج شرکت‌های خودروساز خارجی از ایران مدیران سایپا در اقدامی پسندیده به سمت تولید خودروهای داخل رفتند.

وی افزود: در همین زمینه شاهد انعقاد قراردادهایی از سوی سایپا با شرکت‌های دانش‌بنیان و وزارت دفاع و شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه بودیم.

عضو فراکسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ این همکاری سایپا با شرکت‌های قطعه‌ساز منجر شد که امروز بسیاری از قطعات خودرو در داخل طراحی و تولید شود، به عنوان مثال همه قطعات خودروی شاهین در داخل تولید می‌شود.

حجت‌الاسلام نیک‌بین خاطرنشان کرد: ادامه همکاری سایپا با شرکت‌های داخلی دانش‌بنیان صنعت خودروی ایران را متحول و جایگاه این صنعت را ارتقا می‌بخشد.

وی با تاکید بر اینکه طبعاً فواید این همکاری به نفع کشور و اقتصاد مملکت است، افزود: این اقدام موجب اشتغال و رونق تولید در کشور می‌شود، همچنین سایپا می‌تواند محصولات خود را بیشتر صادر کند.

عضو فراکسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با اتخاذ سیاست سایپای نوین ما شاهد خودکفایی، خوداتکایی و کاهش وابستگی به خارج برای واردات قطعات خودرو خواهیم بود.

حجت‌الاسلام نیک‌بین با اشاره به پیشرفت‌های خوب وزارت دفاع در صنعت دفاعی، نظامی و حتی صنایع خودروی نظامی اظهار داشت: قطعاً این پیشرفت‌های وزارت دفاع می‌تواند در صنعت خودروی کشور و همچنین شرکت سایپا مؤثر و موجب رشد و بالندگی توسعه صنعت خودروی کشور باشد.

وی تأکید کرد: امیدواریم همکاری سایپا با شرکت‌های قطعه‌ساز در سال تولید، مانع‌زادیی و پشتیبانی ادامه داشته باشد و بیش از پیش شاهد ادامه این همکاری و افزایش تولید در کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز