خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری:

تلاش می‍‎‌کنیم تا مقدمات اتصال فولاد اکسین خوزستان به شبکه ریلی کشور نیز انجام گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۳۴۲

در راستای بررسی طرح های توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان، جلسه اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و سرپرست مدیریت عامل فولاد اکسین خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان ، شامگاه روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت محمد علی بهبهانی و حجت الله اسماعیلی اعضاء هیات مدیره شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی کشوری در جلسه ای که با حضور سرپرست مدیریت عامل فولاد اکسین خوزستان در محل ساختمان شهید هاشم زاده این شرکت برگزار شد، طی گزارشی از سوی سرپرست مدیریت عامل شرکت در جریان آخرین وضعیت فولاد اکسین و اجرای طرح توسعه فولاد سازی این شرکت قرار گرفتند.

در ابتدای این جلسه مهندس آسیابان سرپرست مدیریت عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان توضیحاتی پیرامون تاریخچه اکسین و نقش آن در پروژه های استراتژیک کشور ارایه نمود و آخرین دستاوردهای تولیدی این شرکت را تشریح کرد و در ادامه در خصوص مواردی که منجر به رشد تولید در این شرکت شد، پرداخت.

امین آسیابان موفقیت های شکل گرفته در فولاد اکسین را مرهون تلاش متخصصین فولاد اکسین دانست که همواره با همدلی و هم افزایی در تلاش اند تا تحولاتی تازه ای را در فولاد اکسین رقم بزنند.

وی در خصوص طرح های توسعه این شرکت بیان کرد، پروژه های اولویت دار و در دست اقدام این شرکت شامل خط تولید آهن اسفنجی به ظرفیت یک میلیون و هفتاد هزار تن در سال و خط تولید فولاد سازی با ظرفیت یک میلیون و دویست هزار تن در سال می باشد که در بخشی از مساحت شرکت درحدود ۴۰ هکتار تعریف شده است.

امین آسیابان در خاتمه گفت: خوزستان همواره کانون توسعه صنعت در کشور بوده و فولاد اکسین خوزستان از این جهت مهم شده که نیاز بسیاری از صنایع استراتژیک کشور را مرتفع نموده است.

دکتر بهبهانی عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در این جلسه در خصوص پروژه‌های فولاد اکسین گفت، پروژه پست برق این شرکت که بصورت مشترک بین فولاد خوزستان و فولاد اکسین خوزستان می باشد از پروژه های مهم و حیاتی در آینده می باشد که منجر خواهد شد برق مورد نیاز شرکت فولاد اکسین خوزستان در زمان راه اندازی کارخانه فولاد سازی تامین گردد.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۵۳ درصد سبد تولیدی فولاد اکسین مربوط به ورق های مورد نیاز خطوط لوله نفت و گاز ، حدود ۲۵ درصد ورق های آلیاژی و صنایع کشتی سازی و مخازن تحت فشار و مابقی صنایع ساختمانی است که انشالله در سال جاری از سبد ورق های ساختمانی کاسته شده و به سبد محصولات خاص و نفتی افزوده خواهد شد. همچنین امیدوارم طرح توسعه فولاد سازی این شرکت به سرعت انجام شود تا زنجیره تولیدات این فولاد اکسین تکمیل گردد. طرح های توسعه فولاد سازی علاوه بر تکمیل زنجیره تولیدات فولاد اکسین، بالغ بر ۱۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۳۰۰۰ بصورت غیر مستقیم اشتغال زایی در بر خواهد داشت.

در پایان جلسه دکتر بهبهانی افزود: در گزارشی که در روزهای آتی به مدیریت محترم عامل شرکت صبا انرژی خواهیم داد، تلاش می کنیم تا مقدمات اتصال فولاد اکسین خوزستان به شبکه ریلی کشور نیز انجام گیرد و بدین صورت زنجیره بزرگ تولید ملی با حجم بسیار بیشتر به هم متصل گردند.

لازم بذکر است اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به همراه سرپرست مدیریت عامل و جمعی از مدیران فولاد اکسین خوزستان در پایان از خط تولید فولاد اکسین خوزستان بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز